Vlaky Student Agency - Váš názor

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Chtěli byste aby někdo soukromě provozoval vozidla pro osobní přepravu?

Ano
64
56%
Pouze za předpokladu mnohem lepší kultury cestování
28
25%
Pouze pokud by ten dotyčný spravoval i vozidla, i trať, i zabezpečovací zařízení apod.
8
7%
Je mi to jedno
5
4%
Ne protože by to znamenalo výdělek (Student Agency) na úkor druhých (SŽDC)
9
8%
 
Celkem hlasů : 114

Příspěvekod TTmili » pon 26 dub, 2010 10:20 am

No já bych se ho nezastával, sám si to zavařil. Nasliboval kupu věcí, šest vozových tříd, kinosál ve vlaku a podobně a evidentně nezvládnul nic. Stejně tak ty jeho supermoderní vlaky jsou obyčejná desira z poloviny devadesátých let které kromě nízkopodlažní konstrukce nemají nic navrch na naše 843. Sliby o tom že vlaky budou jezdit naprosto přesně taky nesplněné, koho zajímá že za to může nával cestujících? Sám před Vánoci řval že ho taky nezajímá že za zpoždění nemůžou ČD ale třeba kamion kerý přejížděl trať zrovna před vlakem.....
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod JBr » pon 26 dub, 2010 10:22 am

Nechci pusobit jako advokat CD, ale...

kubulak píše:2) OK, nefungovala klima, ale aspon komunikovali s cestujicima. Kterej vlak CD se snazi lidem vysvetlit ze neco nefunguje a proc ?


Netopici Beer na rychliku z Prahy do Brna pred par mesici. Nastoupil jsem do vlaku a pruvodci ho obchazela s tim, ze je rozbite topeni a ze si radeji mame prejit do jineho vozu. Taktez na pruvodci na Bustehradce si nemuzu v tomhle ohledu stezovat.

kubulak píše:3) OK, vozili lidi zadarmo a jeste jim rozdavali darky = jasna promoakce, takhle by si nevydelali. Ale kdy CD udelaly nejakou podobnou promoakci?


Pocita se treba jizdne 1 Kc (nedavno do Milovic a aktualne nekde u Ostravy)?
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 26 dub, 2010 11:10 am

Každý začátek je těžký, navíc nikde není psáno, zda tato konkrétní souprava byla dána personálu (vlakuška) k seznámení v dostatečném předstihu.

Vysvětlím co znám z vlastní praxe - před nějakou dobou jsem několik let pracoval ve firmě dodávající do ČR autobusy renomované značky, a měl jsem spolu s kolegy na starosti mj. i předávání vozidel konečným zákazníkům. Předávání každého vozu probíhalo během cca 30-80 min, přičemž pozornost byla věnována především specifikům ovládání vozidla (automat. převodovka, elektronika, plnění provoz. kapalin, servisní údržba plus výbava vozidla věcmi uvedenými v předávacím protokolu). Přestože mojí snahou jako jediného z týmu bylo i určité proškolení v oblasti "pomocné" elektroniky (video, palubní "rozhlas", kuchyňka atp) bylo mi téměř vždy řečeno, že tohle je nezajímá, že na to přijdou časem! A ještě další zajímavost - do cca 3-5 hod šlo vozidlo do ostrého provozu, tj. obvykle na delší zahraniční zájezd s nic netušícími cestujícími...
A ještě k tomu kávomatu - nikdo nevíte, zda ten automat má ve vlastnictví firma co dělá do vlaku catering, nebo je to na vlakuškovi. Mohlo se stát spousta věcí - sám jsem zažil v r 1998 při jedné předváděčce akci, kdy catering dodal občerstvení plus právě kávomaty na plochu jednoho vojenského letiště při letových ukázkách "soudobých moderních stíhaček". Než jsme byli jako "novináři" vpuštěni, bylo tam předtím pár pomazaných hlav z rozpočtového výboru tohohle povedenýho státu. Nemusím asi dodávat, že z občerstvení zbylo na stolech pár okoralých chlebíčků, pár plechovek limonád a naprosto prázdný "automat" na kafe! Nebylo tomu v případě SA podobně???

Dále - všechny tyhle věci jako videa. kuchynky, sedačky, plošiny pro invalidy, klimatizace aj. jsou doplňková výbava vozidel, dodávaná přesně dle pokynů klienta zadavatele - tudíž se mohou vozidla od vozidla lišit! Nevíme jaké jednotky měl SA/RJ původně přislíbené, na jakých probíhalo zaškolení a jaké byly nakonec přistaveny. Nevíme ani, jak dalece v předstihu si obsluhující personál stihl natrénovat obsluhu jednotky - jasný je jen výsledek - vlak uspěšně jel z bodu A do bodu B a zcela určitě překonal vše co dnes v 80% případů najdeme na drahách ČD, a to včetně kvality jeho personálu!!

Takže držím palce, ať je těch byť "starých" Desir a podobných vozidel u nás co nejvíc, ať skončí ten pracně obhajovaný monopol ČD který je naprosto k ničemu a ať se hlavně zvedne už konečně kultura cestování jako je tomu když přejedu hranice kamkoliv západně od nás! AŤ konečně mohu doje pohodlným vlakem od nás ze Sázavy do Prahy i jinam, s jistotou že nejen dojedu včas, ale hlavně ve zdraví!!

Argument že nejsou peníze a že tohle a ono u mě neobstojí - je rok 2010, socialismus tu oficielně nemáme už přes 20 let a partám příživníků typu ČD by mělo dávno odzvonit, a je jen dobře že SA/RJ dělá tuhle akci právě těsně před volbama - rozumný člověk se snad zamyslí nad tím kam tuhle republiku dovedla politika všech vlád od r. 1995, a nemusí ani číst spisy Krakatice a sledovat kauzy v novinách! Sorry za trochu větší off topic...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod TTmili » pon 26 dub, 2010 11:38 am

Co se týče té jistoty dovezení tak u ČD jsem nikdy nenarazil na problém. Samozřejmě že zpoždění jsou, ale těm se nedá vyhnout a když někdo někoho napadá za zpoždění a pak s nim sám jezdí tak je to podle mě ubohost. Navíc u ČD je ta bezpečnost skutečná, všichni jsou odborně proškolení a podobně, u takovéhleho dopravce kor začínajícího bych se bál jestli jsou ti lidé proškolení aspoň tak jak ti u ČD. Na co mi je usměvavá a ochotná "vlakuška" když neumí zapnout klimatizaci/topení ve voze a musí na to mít zase další firmu. Sice obhajuju ČD i když vím že je to černá díra, ale ještě tím samým dechem dodávám že chyba je hned po revoluci, tehdy se z nich stala černá díra. Ale i přes tu černou díru je tam aspoň nějaká jistota.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod vvitty » pon 26 dub, 2010 11:39 am

Osobne jsem se projet nebyl, nicmene to ze meli prvni den zpozdeni bych nevidel jako velky problem. Zrejme opravdu podcenili zajem cestujicich, takova vec se v pravidelne doprave vychyta celkem snadno.

Na CD takove zpozdeni mnohdy take nebyl problem, a nepamatuji si, ze by kvuli tomu vraceli jizdne (byt jde o symbolickou petikorunu) nebo jej prestali vybirat.

Jen vic takovych pokusu, jak na koleje privest konkurencni prostredi.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 26 dub, 2010 12:47 pm

TTmili píše:Co se týče té jistoty dovezení tak u ČD jsem nikdy nenarazil na problém. Samozřejmě že zpoždění jsou, ale těm se nedá vyhnout a když někdo někoho napadá za zpoždění a pak s nim sám jezdí tak je to podle mě ubohost. Navíc u ČD je ta bezpečnost skutečná, všichni jsou odborně proškolení a podobně, u takovéhleho dopravce kor začínajícího bych se bál jestli jsou ti lidé proškolení aspoň tak jak ti u ČD. Na co mi je usměvavá a ochotná "vlakuška" když neumí zapnout klimatizaci/topení ve voze a musí na to mít zase další firmu. Sice obhajuju ČD i když vím že je to černá díra, ale ještě tím samým dechem dodávám že chyba je hned po revoluci, tehdy se z nich stala černá díra. Ale i přes tu černou díru je tam aspoň nějaká jistota.


S ČD zásadně nikam! A rozmlouvám to i příbuzným co k nám tím vlakem jezdí a popisují pak svoje zážitky s ČD :lol:
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Martin HO » pon 26 dub, 2010 2:28 pm

Jaká jistota ?
Jediná jistota, že příště to bude ještě horší.

Rozpadávající, neudržované a neopravované vozy ze 60.let s odpudivým vzhledem a špínou, netěsnící okna, kterými v létě prší, v zimě padá sníh, s prosezenými sedadly beztvarého vzhledu potaženými červenou koženkou zhusta záplatovanou ,zašívanou, oblemstanou ... . Než dojedete do Prahy brní vás obě přesezené nohy.

Personál naprosto lhostejný ke všemu, zato povětšině komisní .... .

Opuštěná zrekonstrouvaná a tudíž rychleji chátrající nádraží, na hlavním nádraží v Plzni není v budově jediná lavička.

Čekárna od časných ranních hodin plná bezdomovcí a jiných práce se štítících individuí.

Nikoho nic nezajímá, nikdo za nic nemůže.

Jedinou starostí managmentu je snad jen barevný nátěr těchto relikvií socializmu.

To jsou dnešní absurdní ČD.

Takovou jistotu děkuji, nechci.
Martin HO
 

Příspěvekod diego.dan » pon 26 dub, 2010 2:44 pm

No ono v tom článku na Novinkách také všechno není pravda.My jsme v neděli normálně platili,byť symbolických 5 Kč a když už nebylo kafe ,tak ten džus a tatranku jsme za zpoždění taky nedostali.Wi-finu jsem v tom návalu se ani nepokusil vyzkoušet :wink: .
Max zpoždění v sobotu bylo 108 minut :!: :!: ,což se mi na trati kde jel jenom RegioJeb zdá trochu přehnané.V neděli max asi 3/4 hodiny.Je zajímavé sledovat,že ta zpoždění byla vesměs už na odjezdu a cestou se chytlo max do 10 minut.Pokud to ovšem srovnám s JŘ např. z roku 1988 pro 810, kdy byla jízdní doba 1:05 hodiny tak mi to vychází úplně stejně i na Desiro.Prostě výmluvy na hodně lidí a špatně navržený JŘ(jízdní doba 55 minut + 5 minut na obrat!?).Ty návaly to nezpůsobily.
Jak jsem již napsal:prostě se to Jančurovy NEPOVEDLO :!: ,na tom trvám.Při takovéto promoakci se to prostě nesmí stát už jen vzhledem k tomu,že před čtvrt rokem stejné nešvary kritizuji u případné konkurence.
HO ZATÍM PLÁNUJI,OD 28.8.2009 ZÁČÍNÁM STAVĚT
diegovaho.blog.cz
GOTHIC FOREVER
Uživatelský avatar
diego.dan
 
Příspěvky: 242
Registrován: stř 08 dub, 2009 9:32 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Geni » pon 26 dub, 2010 3:16 pm

"Nikoho nic nezajímá, nikdo za nic nemůže. " a nepřipomíná ti to náhodou většinu občanů české republiky ?
Geni
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř 21 dub, 2010 10:29 am

Příspěvekod TTmili » pon 26 dub, 2010 4:17 pm

To Martin HO: Jistota v tom že vůbec pojedu, takhle to bylo myšlený. ČD ten vlak vypravý i když nikdo nepojede.
Co se týče nádraží, to přece není starost ČD a nemají s tim nic společného. Ty nádraží by vypadali stejně i kdyby tam jezdil Jančura.
Lhostejný personál, to je obrázek devadesátých let, dnes už je 99% vlakového a staničního (tím myslím prodejce jízdenek a výpravčí) naprosto spolupracujících (nebo jsem na jiné nenarazil).
Vozy ze 60-tých let jsou to jen konstrukčně, u nás jezdí už jen ty z pozdějších sérií (výroba koncem 70-tých počátkem 80-tých let) a ty ze 60-tých let jsou buď vyřazeny nebo už někdy v 90-tých letech rekonstruovány na Beer, Bee, Bpee, Aee, Apee, .... (jediný "rozumně" uplatněný peníze na dráze v 90-tých letech).
Když jedu z Jihlavy do Prahy tak většinou ty vlaky nemají ani spoždění (rychlíky, osobáky) a rozhodně jsou na nich přednostně řazený rekonstruovaný nebo aspoň novější vozy.

ČD udělali obrovskou chybu v 90-tých letech a to takovou že se o všechno přestaly starat. Všichni (a ne jen na dráze) se začaly starat o to jak si nahrabat pro sebe. V německu to po sjednocení fungovalo dobře protože se tam nezačalo hrabat pod sebe ale začalo se investovat do nových vozů, lokomotiv. Tohle se bohužel ČD snaží, ač ne příliš zdárně (viz. najbrt - ty peníze za lak by šli investovat lépe do sedaček a záchodů a vnější část vozů by mohla klidně zůstat stejná, hlavní je pohodlí a teplo), konečně nějak udělat. Investují peníze do rekonstrukcí a nových vozidel apod. Ale teď je to bohužel o 15 let pozdě.

Tohle ale nemění nic na tom že jakýsi kecal Jančura nasliboval hory doly, nadával na ČD, a navíc v ten nejmíň vhodný okamžik (kde byl před 10 rokama?) a nakonec z toho je jen ubohý průměr ať už co se týče jízdního řádu, provozu, nebo vozidel samotných, o kvalifikovanosti personálu bych se radši nebavil, beztak jsou to jen přesunutý autobusáci....

To Petr Z.: Kdyby se toho chopil kdokoli jiný (Viamont, Veolia nebo třeba Arriva) kteří mají nějaké zkušenosti s železnicí a dopravováním osob ať už u nás nebo v zahraničí neřek bych ani slovo. Navíc tohle jsou podle mého solidní firmy které na "konkurenta" nehází všechnu špínu a pak nedělají ty samé chyby....
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 26 dub, 2010 5:34 pm

Souhlas, může to zkusit kdokoliv -ať už ale se zkušeností nebo i bez! Souhlas i s názorem na poněkud nezvládnutou "promoakci", ale beru to tak, že to je první jeho "drážní" akce, takže nikde není psáno, že to příště nebude lepší! Na rozdíl od ČD kde se "shitozní" situace furt a furt opakuje donekonečna... A mimochodem, proč třeba ve středočeském kraji ale i jinde, nejezdí soukromý železniční přepravce? Je nějaký rozumný důvod proč by to místo ČD neměl být vančura nebo kdokoliv jiný, byť třeba bez zkušeností? Opravdu schopný lidi ze zkušenostmi od dráhy lze najít přece "v civilu" či přetáhnout od ČD...

Největší problém tohohle státu je zkorumpovaný prostředí - bez tučné obálky nikam nelez a dej klokanům v kvádrech dobře nažrat! A to je podle mě ta žába na prameni jakékoli "soukromé" přepravy po železnici...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod diego.dan » pon 26 dub, 2010 6:08 pm

No a jinak dneska mezi Ústím a Litvínovem až na podvečerní problémy v Oseku(křižování+odhláška=+35) a jeden ožrala v poledne(+25) vyveden za asistence PČR celkem bez problémů(v průměru do +5).Obsazenost kupodivu nic moc.Akorát mě trochu zaráží,že tam kde je traťová rychlost 100-120 se prý Desiro ploužilo 60-80 za pobíhání personálu od jednoho stanoviště k druhému.Tatranky a šáňo asi dneska nebylo :(
HO ZATÍM PLÁNUJI,OD 28.8.2009 ZÁČÍNÁM STAVĚT
diegovaho.blog.cz
GOTHIC FOREVER
Uživatelský avatar
diego.dan
 
Příspěvky: 242
Registrován: stř 08 dub, 2009 9:32 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod TTmili » pon 26 dub, 2010 6:11 pm

Nevím proč jinde než v příhraničí nejezdí jiní dopravci než ČD. Je pravda že třeba na západě jezdí soukromý dopravci všade, ale buď nějaký místní tratě nebo naopak mezinárodní rychlíky. Jinak ve všech zemích jako třeba německo, francie atd. drží státní dopravce jistý prim. Samozřejmě že ten dopravce je na trochu jiný úrovni ale když se podívám (rok jsem žil ve Stutgartu) co jezdí v německu tak to místy není moc odlišný. Pochopitelně jezdí tam nějaké ty ICE a podobný moderní vlaky ale páteř rychlíkové dopravy jsou stále vozy typu M ze šedesátých a sedmdesátých let. Dál se tam na osobácích stále objevují i přes velký počet moderních patráků vozy Silberlinge. A tahají to lokomotivy jako BR110 nebo BR218 které se od našich lokomotiv stářím vůbec neliší.

Ještě k té zkušenosti a nezkušenosti dopravců, já to myslel hlavně tak že šanci by mohli dostat i ty nezkušený ale rozhodně ne po tom co okolo sebe začnou řvát že sou tisíckrát lepší apod. Navíc ty jeho praktiky u autobusů minimálně zezačátku nebyli zrovna čistý a myslím že kdyby mu nechali provozovat jeden kraj tak by buď zkrachoval a nebo by zavřel tratě co nevynášej. Aspoň by to tak vypadalo kdyby jezdil jak říkal s minimem dotací.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod F. Placheta » pon 26 dub, 2010 6:25 pm

kubulak píše:http://www.novinky.cz/ekonomika/198562-jancurovy-vlaky-svezly-o-vikendu-4000-lidi-premieru-ale-provazelo-zpozdeni.html

Nejel jsem, ale prijde mi, ze ten clanek popsane problemy zduvodnuje celkem logicky. (Zpozdeni, nevybirani jizdneho apod.)

Nechci delat SA/RJ obhajce, ale:
1) OK, amaterina, nemeli vodu v automatu na kafe - ale kterej vlak CD ma automat na kafe (nepocitam JLV kde kafe stoji 50 Kc) ?

2) OK, nefungovala klima, ale aspon komunikovali s cestujicima. Kterej vlak CD se snazi lidem vysvetlit ze neco nefunguje a proc ?

To je to co me na CD drti nejvic - cestujici je pro nas tupa ovce, kterou po zaplaceni nabereme v A a vyhodime v B, at je rada ze se sveze a ze vubec dojede (dojezd na cas je prilezitostny bonus), na nic vic nema narok, nejaky dotazy a pripominky at si strci za klobouk.

3) OK, vozili lidi zadarmo a jeste jim rozdavali darky = jasna promoakce, takhle by si nevydelali. Ale kdy CD udelaly nejakou podobnou promoakci?

Cely je to samozrejme hlavne divadlo, nastvanej Jancura chce lidem ukazat, co mohli mit (hned), kdyby se neudelal pakt kraju s CD na 10 let.
A tak je treba to cely brat.

Ale vzhledem k blizicim se volbam to neni spatne nacasovany.


Bez vyjimky souhlasim !
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 298
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Martin HO » pon 26 dub, 2010 7:10 pm

To TTmili.

Mně jako cestujícího nezajímá, že vlaky jsou jednoho s.p. ČD, Cargo druhého a infrastruktura SŽDC. To je mi fuk a musí to všechno fungovat. Ale ono nefunguje nic (snad kromě Carga - nákladní dopravy, která byla vždy výdělečná).

Přijeď se projet soupravou, která jezdí z Chebu cca v 6,00 z Plzně do Prahy, a nebudeš už tvrdit nic o renovovaných vagonech. Na tyhle nikdo nesáhl - vůbec !

Na to aby se zjistil ekonomický výsledek (rentabilita) jednotlivých částí ČD se nemusela ČD dělit fakticky, stačilo pouze oddělené účetnictví. Ale takhle přibyla spousta dobře placených míst - k ničemu. A všechno to má pouze podstatně negativní dopad na cestující.

Jak jsem psal - renovovaná (ale i ostatní) nádraží na trati zavřená - cestující se nemá ani kam schovat před deštěm a zimou, informace o zpoždění veškerá žádná, ale jak ty píšeš, tak to není vina ČD. Trochu nedomyšlený ne ?

Když čekáš na vlak nakonec zpožděný o 50 min a nemáš si ani kam sednout, mrzneš, prší na tebe nebo do tebe na nástupišti pere slunce, tak mně vůbec nezajímá, čí je to vina, když se ty drážní součásti nejsou schopny mezi sebou domluvit ve prospěch zákazníka. To jsou jen hry se slovíčky.
Martin HO
 

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník