od Petr Barchánek » úte 23 črc, 2019 5:10 pm
Pojedzy od ALS mám tři, z toho 2 x 810 a 1 x M131. Krátké zhodnocení - jezdí to neskutečně dobře. Výrobce bezplatně, ochotně a zdarma pošle na výměnu náhradní díly (v mém případě kartáčky). Pojezdy jsou kvalitně navržené a sestavené, přejíždí plynule přes nerovnosti. Vřele doporučuju.
Akorát je potřeba vychytat následující mouchy.
1. Všechny pojezdy je potřeba opravdu pořádně rozjezdit a promazat - nápravové převodovky chodily horké, šponovalo se to, zezačátku to jezdilo trhavě - poměrně dlouho (několik hodin) jsem jim "vylaďoval formu", spotřeba oleje (teď trochu přeháním), jak na skutečné páře z Berlína do Prahy a zpět.
2. Sběr proudu pomocí nápravových ložisek je spolehlivý, přejede to i místa bez napájení, leč jeden z pojezdů měl problémy: kartáček se "namotával" na hřídelku, až se utrhnul - zde velmi chválím výrobce, hned další den jsem měl v poště zdarma novou sadu - jedno ťuknutí páječkou, jedna kapka lepidla a vše je OK.
3. Motorky na mě dělají dojem, že ležely někde dlouho ve skladu - trvalo jim, než si "sedly".
4. Pojezdy jsou lehké, je potřeba je dovážit balastem - nemám přesnou váhu, ale je třeba do nich natlačit hmotnost tak 1,5 závaží z Nohaby BTTB, pak nehrabou a tahají. Není to jednoduchý úkol (zvlášť u Hurvínka), pokud zároveň chceme zachovat průhled pod vozem a skrz skříň - přitom kdyby k nim byl přiložený vyfrézovaný kousek plechu na správná místa (pod pluh a do podvěsů, případně závěsky náprav), bylo by to výrazně jednodušší.
5. Na trhu běžné kinematiky PEHO/SDV se nevejdou mezi pružné upevnění nápravové převodovky a čela pojezdů. Pojezd je vybavený jakýmsi vybráním, do kterého se ale kinematika nevejde - je třeba to vybrání ručně zvětšit, nebo nějak dobastlit. Možná by pomohlo, kdyby do desky byla už od výrobce vyfrézovaná drážka ("rohlík") pro budoucí kinematiku - pak by stačila jen tyčka, pružinka a držáček spřáhla.
Ale teď to úplně nejhorší:
6. I přes mé vyslovené upozornění výrobce na chybu u obou pojezdů 810 má i nově pořízený třetí pojezd (M 131) vestavěný motor obráceně - motor je nutno přepólovat (= odpájet a připájet dva kontakty), jinak model jezdí proti všem ostatním mašinkám na druhou stranu.
Závěrem - jízdní vlastnosti naprosto špičkové, nic lepšího na trhu není, chválím dostupnost ND i podporu, dílenské zpracování a celkově chválím přístup české firmy, ale musí se vychytat mouchy - rozhodně to není stylem "rozbalím pojezd z e-shopu, nasadím kastli LPH a jdu jezdit".