Starý sergej GUTZOLD

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod George V. » čtv 04 bře, 2010 11:50 am

Ještě bývá problém, že přeskakují zuby mezi převodovým kolem, do kterého ústí kardanka a hřídelí se šneky.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod A2C » čtv 04 bře, 2010 12:30 pm

ďakujem, dnes to rozoberiem a pozriem sa tomu na zoubek :D
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Příspěvekod A2C » pon 08 bře, 2010 3:44 pm

Páni mali ste pravdu. musím kúpiť nové kolieska, použil som tam kolesá z ragulina ale majú vysoké okolesia a tak počítajú pražce :lol:
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Příspěvekod fillipho » úte 09 bře, 2010 6:13 am

A2C píše:Páni mali ste pravdu. musím kúpiť nové kolieska, použil som tam kolesá z ragulina ale majú vysoké okolesia a tak počítajú pražce :lol:


já jsem použil soukolí z BR 52 z tendru, jelikož původní se mi uplně rozpadlo. Bylo to tedy jen jedno, ale štěstí bylo že mám náhradní z tendru. Myslím že by tam šli i z V 100 ale tím si nejsem jistý.....
H0 III-IV epocha v DR - stará produkce PIKO a GUTZOLD - analog
H0 IV epocha v ČSD - DCC
Uživatelský avatar
fillipho
 
Příspěvky: 62
Registrován: stř 07 říj, 2009 2:14 pm

Příspěvekod George V. » úte 09 bře, 2010 6:45 am

Dají se použít i z V100, ale je lepší koupit nová dvojkolí. Nově jsou k dostání i s bandážema, např. zde:

http://www.modelshop.cz/sh/hled2.php?ka ... li=gutzold
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod A2C » pon 22 bře, 2010 12:33 pm

Tak páni ozubenie vymenené, síce kolesá nie sú ideálne ale mašina jazdí úžasne, teda nejazdí dobre na Analógu ale po vložení dekodéra (miesto pre dekodér nájsť bolo ako hľadať ihlu v kope sena) jazdí úžasne, dokonca tak pomaly že som sa až čudoval, a hlavne plynule bez sekania, proste nádherný pôžitok z jazdy. To že sa mierne kýve je dané kolesami ale vzhľadom na autenticitu modelu tam asi zostanú, teda pokiaľ otca neomrzia a nekúpi si nové.

Mimochodom asi ako všetci čo tento model vlastníte som si aj ja pekne ponadával na Nemčúrov ktorý vymysleli napájanie motorčeka :evil:
Že sa z tej vojny nepoučili aspoň jednu dôležitú vec, načo to robiť komplikovane keď to ide aj jednoducho :wink:
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Příspěvekod fillipho » pát 23 dub, 2010 7:21 am

po dlouhé době Vás zase zdravím,
vím, že sem tohle nepatří, jelikož téma které jsem zakládal je úplně o něčem jiném, ale nechtělo se mi zakládat nové téma a zbytečně zahlcovat fórum. Stavím nové kolejiště je to tedy do paneláku takže rozměry panelu jsou skromné 150x250 cm. Plán kolejiště ješte nemám, ale vzhledem k tomu, že je to tak malé, nejspíš to bude ovál s osmičkou,nějaká vlečka + depo atd.rád bych toho tam nacpal co nejvíce půjde. Tak a teď bych se Vás rád zeptal na jednu věc mimo jiné jsem uplnej laik na elektriku, ta je pro mně španěl.vesnice . Je možné u analogu, aby soupravy jezdily jako u digitálu? Myslím tím v obouch směrech a přejíždění z koleje na kolej. Je mi jasné, že pokud bych měl 2 a více traf, měl bych udělané izolované např.ovály tak by mohly jezdit proti sobě, ale přejet z jedné koleje na druhou by už byl asi problém, jako že by se soupravy křížily, jelikož je tam jiná polarita. Vím, že tohle je nějak vyřešeno u smyčky kterou mimochodem také plánuji do skrytého nádraží. Snad mi vy chytří kluci nějak poradíte. Samozřejmně vím, že digitál je digitál a z analogu digitál neudělám. Mě jde jen o to abych nejezdil jen jedním směrem. Díky za rady :)
H0 III-IV epocha v DR - stará produkce PIKO a GUTZOLD - analog
H0 IV epocha v ČSD - DCC
Uživatelský avatar
fillipho
 
Příspěvky: 62
Registrován: stř 07 říj, 2009 2:14 pm

Příspěvekod George V. » pát 23 dub, 2010 7:31 am

...asi neřešitelné. Tento problém se řeší třeba při velkých kolejištích při předávání souprav z jednoho trafa na druhé - tam je třeba mít jakési "neutrální pole", neboli úsek, který je nutno napájet střídavě z jedné nebo druhé strany a ten musí být delší než lokomotiva. Proč se bráníš digitálu?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod kubulak » pát 23 dub, 2010 8:05 am

Mozna nerozumim, ale podle me tam nic neresitelneho neni.

Pro zjednoduseni: dva ovaly, vnitrni a vnejsi. (Samozrejme nekde je nejake nadrazi, kde se kazdy oval vetvi na vic koleji pro stridani a odstavovani souprav.) Kazdy oval ma svoje vlastni trafo.
Ovaly jsou propojeny dvojici vyhybek, pricemz jejich spoj je odizolovan.

Pokud jsou vyhybky prestaveny na rovno, na ovalech si jezdi dva vlaky zcela nezavisle.

Pokud na jednom ovale uklidim vlak na nejakou odstavnou kolej a oval tak "vycistim" pro prejezd soupravy z druheho ovalu, prestavim vyhybky do odbocky, a pohlidam si, aby obe trafa byla nastavena na stejnou polaritu (smer) a na priblizne stejne napeti, tak nevidim duvod proc by to nefungovalo. Vlak odboci ze sveho ovalu na prvni vyhybce do odbocky, az k izolovane spojce je napajen trafem ze sveho puvodniho ovalu, hned po prejeti izolovane spojky si ho "prebira" trafo druheho ovalu.

Samozrejme to neni profi, a zejmena - pri neohlidani toho shodneho zapnuti traf to muze masina na tech vyhybkach rychle odskakat, o tom zadna.

Muj nazor.. ale jak rikam, treba jsem nepochopil dotaz..

PS: tenhle dotaz ve vlakne na stareho Sergeje ? To mi prijde lepsi "zahltit" forum jednim novym vlaknem, ve spravne sekci Elektrika, nez to takhle svinit... az to jednou budes hledat, tak ve vlakne Stavba lokomotiv te to opravdu hledat nenapadne...
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

Příspěvekod A2C » pát 23 dub, 2010 8:09 am

Na tvojom mieste by som nešpekuloval, ostatne by ti to povedal aj otec ktorý sa Digitálu bránil ako čert kríža, (ospravedlňujem sa za prirovnanie ale toto ma v tej spojitosti napadlo) Avšak po namontovaní 2 vratných slučiek sa otec sám tak vybláznil s Roco Multimouse v rukách že som myslel že mám mladšieho brata.
Prechod z jednej vratnej slučky do druhej cez 2 prerušenia koľají bez zastavenia a manuálneho prepínania je zážitok pre skalného prívrženca Analógu ako hrom.

Digitál je Digitál, Nehovorím že Analóg je mŕtvy ale rozhodne na väčšie koľajisko jedine DCC.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Příspěvekod George V. » pát 23 dub, 2010 8:11 am

ad Kubulak:

...to už bych pak viděl elegantnější řešení přepnutí ovládání celého kolejiště do režimu "posun" a ovládání jen jedním trafem...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod fillipho » pát 23 dub, 2010 9:27 am

digitál je pro mně drahý, sice v poměru ceny a toho zážitku, které digitál poskytuje je to super, ale já si chci ovládat kolejiště jak já sám uznám za vhodné, dobrždovat soupravu atd.včetně pomalých a plynulých rozjezdů. Vím že to má mnoho výhod, ale mám 12 lokomotiv na analog, které nejdou zdigitalizovat ve vytrýnovém stavu a prodávat je nechci.

ad Kubulak: pochopil jsi to správně tak jak bylo řečeno. Představ si panel se 3 ovály z čehož jeden vede do skrytého nadraží a pak zase ven, kde bude i smyčka. Samozřejmně před nádražím se ovály rozvětvují na více stání, kolej na vlečku,depo atd. Je mi jasné, že asi není reálné, aby současně jezdily dvě soupravy proti sobě a přejížděly z oválu na ovál jako by se nechumelilo. Vím že bude muset vždy jezdit jen jedna souprava pokud budu chtít aby jela opačným směrem s tím že přejede do druhého oválu kde je jiná polarita. Já pouze nevím jak tohle převést do reálu, nějaké schéma el.zapojení. :wink:

ad George V.
jak to myslíš? existuje na to nějaký schéma?respektive aspoň mi nějak rozepiš teoretický nástřel toho "posunu". Opravdu se omlouvám ale já vůbec netuším o el. zapojení vůbec nic :(
H0 III-IV epocha v DR - stará produkce PIKO a GUTZOLD - analog
H0 IV epocha v ČSD - DCC
Uživatelský avatar
fillipho
 
Příspěvky: 62
Registrován: stř 07 říj, 2009 2:14 pm

Příspěvekod George V. » pát 23 dub, 2010 9:29 am

...ten režim "posun" by byl velmi jednoduchý, prostě odpojíš druhé trafo a zbytek kolejiště připojíš k tomu prvnímu...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - stavím pro radost svoji a dětí z Kadaně
George V.
 
Příspěvky: 3198
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod A2C » pát 23 dub, 2010 12:23 pm

Prečo by nešli digitalizovať? Ja otcovi digitalizujem jeho modely z "dectva" a bez problémov. Mimochodom DCC má jednak viac tých možností a prípadne s každou mašinou môžeš jazdiť a ovládať ju zvlásť presne ako s Analógom, záleží len od nastavených CV.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1668
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 23 dub, 2010 10:51 pm

Taky v tom nevidím problém ani v analogu. Nemusí být ani dva okruhy. Stačí mít trať rozdělenou na dostetečný počet úseků a nutností je mít dvě (tři, čtyři...)trafa. Tedy pro každou současně jedoucí soupravu jedno. Každý úsek musí mít možnost připojení z každého napáječe. Pak si u každého vlaku připravíš cestu, připojíš k příslušnému ovladači a jedeš.
V tématu Elektřin je toho mnohem víc a opravdu se to hodí spíš tam než k diskuzi o sergejovi...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků