Měl bych dotaz na naše N-kaře v našem Moravskoslezském kraji,respektive bývalé okresy Karviná,Ostrava případně další okresy..
Jak jistě všichni víte ,tak jsem členem sekce N-scale v klubu ZABABOV.Dokud jsem jezdil bez modulu na setkání v naší republice nebo v zahraničí,tak nějak šul nul se finanční náklady dali unést.Během ledna jsem zprovoznil odbočku ODRY a stavím žst.TŘEMEŠNOU.Objevili se problémy rázu dopravy a její finanční únosnosti.Defacto jsem jediný (sirotek
) v této oblasti z naší sekci v této modelové velikosti.A s tím souvisí moje dotazy.
1)Kolik vlastně je v našem kraji N-kařu?Mohli by jste se ozvat?
2)Jste stejně postiženi nedostatkem dopravní obslužnosti neboli přepravou svých modulů na setkání stejně postižených?
3)Jak jistě víte vznikla zde nová sekce SLOVÁCKO a v Ostravě existuje samostaný klub OSTRAMO ,obě dvě pro modelovou velikost H0.
Kdyby jsme se teoreticky dali nějak dohromady my N-kaři ,byl by to podnět pro vznik klubu nebo spolku s názvem
Scale_N_REGION,kde by jsme si mohli setkávat z našeho respektive třeba v Ostravě nebo v dosažitelném dostupném místě ne moc finančně nákladný pro přepravu našich modulů tam i zpět ?
4)Našla by se vůdči osobnost,protože já pro svoji výtiženost,nejsem schopen uřidít vše okolo.Ale to už budu mít dobrou dostupnost k místu našich budoucích setkání
5)V případě shody bych doporučil kompabilitu rozhraní FREMO,elektro digitál LENZ ,normy N-scale a to z důvodu rozvoje v budoucnu.
6)Protože je mi jasné, že parní lokomotivy z vás bude mít určitě jen málo kdo z vás,doporučil bych epochu IV, kdy parní provoz končí a vládu převzala motorová trakce odpovídající tomuto období.
7)Samozřejmě by to chtěla i určitá pravidla na těchto setkáních
Je to jen zatím nápad,myšlenka,protože si nedovedu přestavit ,jak bych dostával své moduly třeba do Zákup,když nemůzu být majitelem řidičského průkazu ze zdravotních důvodů.
9)Samozřejmě by jsme začli velmi prvním skromným setkáním,protože i pronájmy místnosti něco stojí na setkáních a to by šlo z našich kapes.
10)Jako základ by jsme měli moji žst.TŘEMEŠNOU_II,která je lokálního rázu a tím by byli stavebně přístupné pro ostatní další moduly.Nejde mi o hlavní tratě ,ale jen o lokální,kdy pro případného zájemce modulu bude stavebně i finančně únosnější.
(Hlavní tahy,vysoké vstupní náklady při realizaci případných stanic,poloměry dvojkolejných tratí musí být minimálně o poloměru R1875mm,kdežto u lokální tratě nám bohatě stačí minimální poloměr R1000,layouty hlavních tahů již vyžadují větší místnosti tím větší finanční taxy,všimněte si že mimo klubu z LUHAČOVIC,si málokdo troufne na tyto tratě z výše uvedených důvodů)
11)A ještě něco,neplatným pravidlem by mohlo být nejdříve postav ,ukaž než hodinové kibicování o tom, jaké moduly by jsme měli postavit,tím stylem ,že realizaci našeho nápadu by byl ten druhý.Tak tedy tímto způsobem né.Takových realizátorů znám stovky.
12)Tímto způsobem ,by to bylo dostupné i pro případné kolegy ze SLOVENSKA,stejně postiženými.
Jestli se máte své nápady ,příspěvky,ozvěte se .Aspoň budu vědět zda tato myšlenka je reálná nebo ne.Předem děkuji za ohlasy.