Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27
Ferda píše:Třeba u 4osých vozů nelze při výšce spřáhla 11.1 mm umístit spřáhlo na otočný podvozek, neb podvozek se stane jen trochu otočný (spřáhlo se opře o nárazník).
Použití KKK je z principu nevhodné, protože pak nelze sunout větší počet vozů (spřáhlo se vyosí a vozy vyskakují) a je zde podobný problém jako v minulém případě (spřáhlo se opře o nárazník).
Pri sunutí většího počtu vozů dělá problém i otočné uložení samotného spřáhla (celé spojení má vlastně 3 klouby).
F. Placheta píše:Zde jsou moje poznatky z uzivani sprahel Kadee:
-snazim se maximalne pouzivat KKK, i u vozu, ktere KKK nemaji se ji snazim dodatecne instalovat. Do ni pak uz vyhradne sprahlo Kadee c.18
To cele z duvodu, ze po anabazich se sprahly neurcenych do KKK(c.16) se mne malokdy podarilo cele zarizeni vyladit tak, aby skutecne fungovalo tak, jak ma. Tzn. sprahla dost casto zustavaly vychyleny mimo osu vozu(nevracely se), byl problem s dodrzenim jejich vysky nad temenem kolejnice apod.
-je pravdou, ze pri sunuti do oblouku obcas dojde k problemu, ale u kterych sprahel ne? a ten oblouk uz musi byt docela ostry. Ve stanici na vyhybkach se mi to jeste nikdy nestalo. Pocet vozu nehraje roli.
-jak popisuji na svych strankach, ten system neni dokonaly, ale ja bych urcite nemenil, obzvlastne posun bez primeho spojeni je genialni
F. Placheta píše:...-jak popisuji na svych strankach, ten system neni dokonaly, ale ja bych urcite nemenil, obzvlastne posun bez primeho spojeni je genialni
Díky za postřehy praktiků, o to potěšující, že jsou kladnéHoumr píše:..... a bez problémů....
Houmr píše:Ferda píše:Co znamená veliké poloměry?
Na hlavní trati nemám menší poloměr, než 900mm.
TTmili píše:No ty dvě jsou vpořádku (pokud se má jednat o Tilligova nová spřáhla). Do nich se pak napasují ty zobáčky podle návodu. To druhý čeho je těch 6ks jsou také Tilligova spřáhla, ale pevná. Tillig dělá 2 druhy pevných spřahel, tyhle a tu tyčku co je u balení kinematik DK. Pokud vím tak ta tyčka se snad používá jen u jeho vozů na přepravu aut, a jinde bych to ani asi nepoužil, protože to strašně namáha šáchty při rozpojování kvůli uložení do krabiček. Proto Tillig vymyslel tohle, ideální pro rychlíkové soupravy které na kolejišti nebude nikdo provozně rozpojovat (taky na co). Zato rozpojení pro uložení do krabičky je obdobné jako u N-kových spřahel, prostě se vytáhnou nahoru.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků