Pro Petra jsem navrhnul kolejišřtě v "klasickém" provedení.
Původně zadaná epocha byla přechod IV a V, ale to by strojová stanice v odbočné stanici už vypadala jinak, nejspíš by sloužila traťovákům, nebo vágusům, takže v návrhu jsme o pár let dříve. Někdy na konci epIII.
rozměry: 218x105cm
velikost: TT
kolejivo: tillig TT
plánek:
http://suhys.rajce.idnes.cz/Navrhy_kolejist/#PetrV2a.JPG
Pověrčiví lidé by tvrdili, že za dnešní zpoždění spěšného vlaku může datum 13, které připadlo zrovna na pátek, ale partě čundráků s kytarou je jedno, že jejich vlak místo běžného motoráku M296.1 přivezla motorová lokomotiva. Stejně tak je jim jedno, že do přestupní stanice přijeli o 40minut později a přípoj v podobě "hurvínka" M131.1 jim ujel.
Hlavně , že je pátek, parta je kompletní a v nádraží je priima bufet se studeným pivem. Taky skoro všichni naběhli k výčepu , aby "smyli prach cest". Jen "Veksl", který ke své přezdívce přišel díky zálibě v železnici, se rzhodl, že si stanici nejdřív prohlédne.
Stanice leží na jednokolejné trati, spojnici okresních měst. Na trati jezdí jen kratší nákladní manipulační vlaky, osobní dopravu zastupuje nekolik spěšných vlaků vedených motorovými vozy. Z jednoho spěšňáku právě vystoupili. Na osobních vlacích jezdí též většinou motorové vozy. Jen ve špičkách vozí dělnické vlaky parní lokomotivy, ale čím dál víc je nahrazují lokomotivy motorové.
Tu a tam v případě výluk je trať využívána jako odklonová trasa pro hlavní tah. To se tu pak může objeviti Sergej v čele 15ti wapek, nebo rychlík i s bobinou ovšem s tažený dvojicí zamračených nebo brejlovců (tyto vlaky ovšem naši stanici pouze projíždí protože do stanice se nevejdou).
Stanice má tři průjezdné dopravní koleje, ale pro vlaky na lokálku se využívá i část koleje č. 4. před staniční budovou.
Zvětšení počtu kolejí ani jejich prodloužení bohužel vedení trati v pahorkovatém terénu neumožňuje.
Ze stanice odbočuje krátká místní trať do města, kterému se před lety hlavní železnice vyhnula, protože měšťané se báli té novoty a navíc starostovi patřilo povoznictví a dovážení zboží z města ku dráze je kšeft, o který se přece nenechá jen tak připravit... Teprve po letech se dostalo aspoň na krátkou trať.
Ve odbočné stanici vzniklo i malé zázemí pro stroje z lokálky, malou výtopnu s remízou pro dvě lokomotivy. Dnes tu kromě parní lokomotivy velkého Bejčka 423.0 nocuje i motorový vůz. Proto zde byla vybudována nádrž se stojanem pro zbrojení naftyvznikla nádrž.
Zatímco motorák obstarává osobní dopravu na lokálce, pára má na starosti vozbu manipulčních vlaků s vozy pro městečko a vlečku menšího průmyslového podniku a obsluhuje posun ve stanici.
"Hele Veksle nech už toho čumění na koleje, teplá Ti tu pívo!" ozvalo se od stolku, kde si partička právě ťukala orosenými půllitry.
Veksl se otočil na podpatku a vyrazil k volné židli. Cestou ještě hodil okem k tabuli s odjezdy a pomyslel si, že víc už dneska neuvidí, protože pokud nepřijde nějaká katastrofa (tornádo, potopa, požár nebo snad dokonce dojde sud) dřív než posledním vlakem pokračovat nebudou...[/url]