BR 120 Sergej - novinka od ROCO !!

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod Jarda H. » čtv 12 lis, 2009 9:17 am

1) Kolegům díky za vysvětlení funkce tlumivek. Přesto se mi zdá, že diskuze odborným směrem tady ve fóru nic neřeší kromě osvěty v oblasti elektriky - navíc oficiálně vlastně nikdo asi sergeje u prodejce nereklamoval ?! Podle příspěvků zde ve fóru snad jedině uživatel MOL vrátil model, ale jak reagoval jeho prodejce nevíme :!: Snad to MOL doplní !! Nechce se mi psát mu SZ.

2) To martin tichý : Pokud nikdo modely nereklamoval,oficiálně tedy neví nikdo u prodejců (natož ROCO) o problémech. Zdá se mi to docela dost kusů, které mají problémy ?! Taky se mi zdá, že pokud sergeje nehoníte delší dobu, nic se neprojeví. A na domácím kolejišti asi málokdo jezdí jedním strojem 30 - 40 - 50 minut v jednom kuse ?!

Plácám tady aniž bych měl model sergeje ROCO, ale líbí se, chtěl jsem ho koupit, bohužel problémy s ním mne odradily a snažil jsem se vyprovokovat diskuzi těch, co s ním mají problémy ! Relativně náprava chyby (?!) se odstranila různě - shrnu to a doplním :
a) rozborka, vyčištění, sborka
b) přepájení tlumivek (i když je to diskutabilní ?!)
c) zajetí modelu a vypálení oleje ?! ... viz info traimánie de facto i info od martina tichého a modelu jeho kamaráda ?!

Co si o tom myslet ? Je to vůbec závada ? Že by po zajetí problémy zmizely ? Zaráží mne info od několika uživatelů o pálícím se oleji (jasně že po delším provozu), ale není to známka přemazání z výroby ? A ty problémy odstraněné třeba vyčištěním ...... že by kvalita práce ? Už nevím, co si o tom myslet :wink:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod JBr » čtv 12 lis, 2009 10:19 am

Patrik Novák píše:kdo umí , umí , kdo neumí učí


Tohle si jako VS ucitel nebudu radsi brat osobne :)

Jarda H.: Tohle mam od dalsiho cloveka, co ma Sergeje. Jen v tomhle pripade se to neprojevilo hned na zacatku. Citace z mejlu:

Jezdil jsem po vybalení asi hoďku a žádnej problém se nevyskytoval, tak jsem měl radost, že jsem mě zrovna šťastnou ruku. pak jsem si řek, že bych se moh podívat, jak asi vypadá ta pájecí pasta na tišťáku a jesli tam vůbec je. No něco lepkavýho tam bylo, tak jsem si řek, že se toho preventivně zbavim, abych měl jistotu, že už mě nic nepřekvapí. Uchošťour se na to lepil, tak jsem tomu pomoh technickym lihem, a tim to dolu šlo. Jaký bylo moje překvapení, když jsem mašinu složil a nejela, respektive jela, ale pomalu ( bez kolísání rychlosti kupodivu ) a po ujetí jednoho startovýho kolečka pálila jak sviň. Tak jsem to celý zase hezky rozebral a začal leštit, tentokrát jenom vatou. Po tomhle už mašina sem tam i zrychlila, ale furt to nebylo ono, zato se ale vyskytla přesně ta záváda, kterou všichni popisují, teda nestejnoměrná rychlost, ohřívání. Tak šel serža pod kudlu ještě jednou : ) Trochu jsem vatu navlhčil vodou a leštil jsem všechny pájený spoje, co jsem na mašině našel. Vydrhnul jsem i analogovou propojku ( to už jsem byl i trochu zoufalej ) a po pečlivym vyčištění to zase frčí tak jak má, teda ani se to nezahřejvá. Tak to ber jako "dílenskej manuál" kdyby něco, ale to ti fakt nepřeju. Asi bylo někde špatně udělaný pájení a nějak jsem to odstranil, co já vim, hlavně že to jezdí.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod MOL » čtv 12 lis, 2009 2:16 pm

Já ho vrátil prodejci v ES-Pečky, bez žádných problémů jsem dostal jinou lokomotivu.
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 301
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Příspěvekod TTmili » čtv 12 lis, 2009 3:31 pm

No musím říct že minimálně neumím vysvětlovat. Protože všechno co jsem si o tlumivkách a tom všem přečetl teď tady bylo předmětem dnešní skoro hodinové diskuze, a všechno odpovídá. Jen tak pro informaci, učitel se přiklání nejvíc k tomu že to bude studeňák, nebo nějakej jinej blbej spoj. Tudíž podle všeho co jsem se dneska dozvěděl jak tady tak ve škole usuzuji že jsem to včera blbé pochopil za což se omlouvám.
A co se týče překlenutí tlumivek tak k tomu mi bylo řečeno že by to kvůli plynulosti chodu radši nedělal, i když pravdou je že má zkušenosti pouze s velkýma motorama, nikoli s takovýhlema pidižvíkama.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Trainmaniak » pát 13 lis, 2009 7:48 pm

Ahoj. Tak jsem se nakonec taky zaregistroval, abych neotravoval Jirku Sládka. :) Posílám odkaz na foto plošného spoje ze Sergeje s tlumivkami:
http://www.trainmania.info/dps-tlumivky.jpg
K tomu zajíždění lokomotivy budu citovat leták přiložený k modelu. Je v čestině (!) a píše se tam: "Doporučuje se, abyste model nechali zaběhnout bez zatížení 30 minut jízdou dopředu a 30 minut couváním (nevím, kde je předek, tak jsem možná nejdřív couval :D ), aby tak váš model dosáhl optimálního kruhového pohybu a nejlepší tažné síly." Asi kluci z Roco vědí, proč to tam píší.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Příspěvekod TTmili » sob 14 lis, 2009 11:51 am

Tak jak na to koukám tak asi na všech bude ten sajrajt okolo přívodních vodičů. Jinak co se týče toho "zajetí" tak jsem to udělal přesně tak, ovšem 30minut na jednu stranu mi pro zaběhnutí všech těch zubatých koleček a všeho co v lokomotivě je příjde jako dost málo. No s tím se nic nenadělá, ten můj my přestal blbnout, chová se jak má, jak na DCC tak na analogu. Možná to opravdu jen chtělo hodně dlouhej záběh (ve čtvrtek se začal chovat spořádaně, tak jak se na novou mašinu sluší a patří), přecejen i auto potřebuje víc než se uvádí aby se dostalo do toho patřičného rytmu. Takže bych tam možná nic opravdu nehledal, a zkusil mu pořádně protáhnout kolečka.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod JBr » stř 18 lis, 2009 6:25 pm

Netyka se to primo modelu, ale vzhledem k tomu, ze jsme tady tohle tema nedavno nakousli, tak to dam sem. Podarilo se mi diky ochotnym lidem z Kanzelsbergeru na Andelu sehnat pravdepodobne posledni exemplar knizky Sergeje od Gradis Bohemia v jejich siti, ktery byl zapomenuty na jejich kromerizske pobocce. Pokud jeste nekdo tuhle knizku shanite, zkuste se poptat v knihkupectvich v malych mestech, mozna se vam taky jeste nejaky kousek podari sehnat. U vsech dodavatelu uz je knizka bohuzel vazne vyprodana.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Hekttor » pát 20 lis, 2009 11:06 am

Zrovna dnes mi přišel jeden kousek téhle knížky z Modeltrainu a na skladě tam mají ještě 4, tak pokud máte zájem - http://modeltrain.cz/item.php?producer=64&item=9000111 .
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Mirek Moc » stř 02 pro, 2009 11:52 am

Tak jsem se také rozhodl pořídit tento model od ROCO a přináším svojí zkušenost s provozem. Po několikaminutovém provozu začala "neklidná" jízda :( . Přistoupil jsem k očištění kontaků (plíšků) z desky na motor - byly lehce zaolejované a očištění oblasti připájených přívodních kabelů z podvozků - bylo to opatlané nějakou čirou "hmotou", přes kterou mohlo docházet k vytváření vodivé cesty ( možná ? jedná se o moji doměnku). Následně se jízdní vlastnosti zlepšili a po "zajetí " cca 20 minut v každém směru ( jak doporučuje návod) jsou vynikající.
Ještě pro doplnění - napájení za pomocí trafa TFi Tillig. Jezdím na analog. Osvětlení svítí pouze správným směrem , nedochází k osvětlení na "druhou stranu".
Je to opravdu výborná lokomotiva - bezhlučný , klidný chod . Velký tahoun. :D
Nepracujete někdo na novém pluhu bez otvoru , který by se dal vyměnit za tento s dírou pro spřáhlo ? Je to snad jediné co by se opravdu vylepšit. Škoda , že ROCO nepřidalo standartně tento pluh bez otvoru jak to dělá v H0. :wink:
Uživatelský avatar
Mirek Moc
 
Příspěvky: 233
Registrován: pon 14 led, 2008 4:26 pm
Bydliště: Kolín

Příspěvekod Lubomír Dudek » stř 02 pro, 2009 4:11 pm

U sergeje to Roco vyřešilo alespoň takhle.U ragulina chybí pluh úplně :cry:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Nečekaná novinka ROCO PODRUHÉ

Příspěvekod Mirek Moc » stř 16 pro, 2009 6:02 am

Tak nás ROCO letos překvapilo podruhé :D.
Jelikož se model sergeje v barvách ČSD rychle vyprodal , plánuje ROCO další barevnou verzi se žlutým pruhem - viz obr ( pouze pro ilustraci - jedná se o měřítko H0). Plánovaná výroba na duben 2010 podle počtu objednávek.

Jedná se o informaci , kterou jsem získal od prodejce . Tak se těšme a šetřeme na tento opravdu podařený model.

Obrázek
Uživatelský avatar
Mirek Moc
 
Příspěvky: 233
Registrován: pon 14 led, 2008 4:26 pm
Bydliště: Kolín

Příspěvekod JBr » stř 16 pro, 2009 8:30 am

A mimojine dneska nekdo na Kreportu psal, ze udajne lidi od Roca na ModellHobby rikali, ze brejlovec pujde casem i do TT.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Jarda H. » stř 16 pro, 2009 12:46 pm

Zprávy o dalším modelu sergeje (i přes problémy zde vícekrát zmiňované) a výhledově - možná ?! - i model brejlovce jsou dobré a optimistické zprávy :!: Doufejme, ze modely TT nebudou taky vyráběny v Číně.
Mám jen přání, aby se neopakovaly chyby z H0 brejlovce - viz provedení modelu, jak to asi nejvýstizněji popsal Petr Zatřepálek po demontáži před přestavbou :

..... ale že ta mašina z výroby má kvůli zahlazení stop po špatně odstříknutém plastu tlustou vrstvou barvy zalitý detaily, špatný stanoviště strojvůdce, naprosto nerealistickou barvu podvozků (lesklý šedý plast podivné barvy) hned vedle vzorně nabarvené nádrže a vzduchojemů, okamžitě po sejmutí kastle (podle návodu!!!) se rossypou po podlaze dílky co nedrží na rámu, o různých žaluziích na pravé a levé straně a odfláknutých madlech už řeč zde na foru byla, nevěrohodný zvuk u ozvučené verze mohu zmínit také - to mi na jeden "ne hobby" model přijde opravdu moc !

Určitě by chtělo, aby prodejci (?!) třeba ROCO v rámci nákupů a jednání informovali o názorech českých modelářů co se týká kvality a provedení !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod TTmili » stř 16 pro, 2009 8:20 pm

ROCO je (aspoň v TT) plné překvapení a celkem milých (až na ty problémy, skoro se dá říct "detské nemoci"). Doufám že ten další sergej bude s tlumičem, a toho brejlovce bych rád trojkovýho, i když čtyřkovej (ale se závěskama) by se taky hodil. A hlavně by z něj byl parádní pojezd pro bardotky a to by bylo teprve ono....
Každopádně doufám že aspoň pro TT zůstane výroba v Evropských končinách a nepřesune se dál na východ protože to má evidentně negativní dopad na jejich modely.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod fousek » stř 16 pro, 2009 8:25 pm

Pokud by došlo na brejlovce, tak předpokládám, že nejprve dojde na verzi, co je v H0 aktuálně v prodeji.
fousek
 
Příspěvky: 515
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků