BR 120 Sergej - novinka od ROCO !!

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Pomeranč nebo Brejlovec?

Příspěvekod lachttan.bastr » sob 19 zář, 2009 3:44 pm

V TT kurýru č. 9 jsou u MBS "sergeje" ČSD, PKP, MÁV označeny "okamžitě k dodání.
Co se týče "hádek" zda pomeranč či brejlovec, hlasuji pro brejlovce. Je to opravdu typická univerzální lokomotiva. Navíc by snad neměl být problém jen vyměnit kastli za bertu. Pojezd by snad měl sedět. Nejsem až tak znalec skutečných strojů, ale mám za to, že rám a vše pod ním má identické rozměry. Samozřejmě, počet světel, podvozky na závěskách a jiné odlišnosti. Ale to by snad šlo vyřešit. Hlavně, že bude pořádně jezdit. Tak by byly hned dvě loko. Skutečné ikony, neb jezdí(li) od Chebu po Čiernu na Tisou a na všech výkonech. Pak už jen k dokonalosti chybí jinde zmiňované Ypsilony. :)
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod TTmili » ned 20 zář, 2009 3:32 pm

No stejný spodek, jak se to veme. Rozměrově jakž takž sedí (vzdálenost čepů, rozvor náprav) sedí i ty závěsky (jde o to jaká verze a z jakého odbdobí, protože pokud se nepletu tak se jak na brejláky tak na bardotky dávali pryžkový sloupky už někdy od půlky 80-tých let). Ale to je tak zhruba všechno, na nádrži by byli potřeba úpravy a její usazení nesouměrně, stejně tak vzduchojemy. Ale jako nápad to není tak špatný, jen proveditelnost je zhruba to samí co u V100 od tilliga, řezat se prostě bude muset.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Tomáš » pon 21 zář, 2009 9:49 am

Zajímalo by mě když se tu mluví o úspěšném prodeji,lokomotiv Roco jak si na tom stojí T 679.2002 ČSD..Protože Ragulín není zas až tak známým strojem ČSD.A pokud se dobře prodává(l) tak jakýkoliv typ T478 pude na dračku,protože patří mezi klasiku ČSD...podle mého neexistuje nikdo kdo by "Brejláka" neznal.A nemusí to být zrovna železniční fanda.Je to podle mého názoru stejná ikona jako š120..tu zná taky snad každej :lol: Řekl bych že si ho koupí i dost lidí z nostalgie do vitríny.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod radekkrupka » pon 21 zář, 2009 10:18 am

Tomáš píše:Zajímalo by mě když se tu mluví o úspěšném prodeji,lokomotiv Roco jak si na tom stojí T 679.2002 ČSD..Protože Ragulín není zas až tak známým strojem ČSD.A pokud se dobře prodává(l) tak jakýkoliv typ T478 pude na dračku,protože patří mezi klasiku ČSD...podle mého neexistuje nikdo kdo by "Brejláka" neznal.A nemusí to být zrovna železniční fanda.Je to podle mého názoru stejná ikona jako š120..tu zná taky snad každej :lol: Řekl bych že si ho koupí i dost lidí z nostalgie do vitríny.

Řekl bych, že ČSD verze Ragulina existuje proto, že jde jen o barevnou mutaci německé verze. Pro něměcký trh byla určitě vyvinuta forma i celý model. Přeznačit na ČSD je pak hračka. Něměcký trh vývoj modelu uživí určitě líp, než vyvíjet zcela nový model a formu na Brejlovce... čímž neříkám, že brejlovec v TTčku nemůže být, nepodmiňoval bych to ale prodejností T 679
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod TTmili » pon 21 zář, 2009 10:24 am

Na modelu ragulina je vidět že je z německé BR132. Co se týče našich tak ty odpovídají německým BR130, ať už oknama nebo střechou. Snažím se ten Roco model trochu předělat ale žádná sláva.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Pomeranč nebo Brejlovec?

Příspěvekod Jarda H. » pon 21 zář, 2009 4:02 pm

lachttan.bastr píše:V TT kurýru č. 9 jsou u MBS "sergeje" ČSD, PKP, MÁV označeny "okamžitě k dodání. .....

Nemám v ruce TT Kurier 9/2009, ale dovolím si s touto informací polemizovat :wink: ?! Nedělám si samozřejmě patent na rozum, jen můj soukromý názor, tak to berte jako diskuzi :
Za prvé - MBS (je-li myšlena "manufaktura" ze Sebnitz) není výrobce, jen prodejce, u výrobce ROCO je stále jen modrý čtvereček (= možnost předobjednat) - ROCO ale může mlžit s termínem dodání na trh. Za druhé - v nejmenovaném našem shopu píšou, že je k dodání do týdne :lol: . Ale pozor, musí se spojit s informací o dvě věty dál, že výrobek bude na trhu od 23.12. Takže info o prodeji od MBS beru podobně. Za třetí - v nabídce MBS na netu je stejná informace - možnost předobjednání ?!
No nic, věřím firmě ROCO, že letos verze ČSD na trhu bude :!:


lachttan.bastr píše: ..... Co se týče "hádek" zda pomeranč či brejlovec, hlasuji pro brejlovce. Je to opravdu typická univerzální lokomotiva. .....

Pro naše modeláře by to byla určitě bomba :shock: , myslím, že by brejlovec nebo zamráča šla na odbyt v ČR, ale ... Sergej ROCO nebo Ragulin ve verzi ČSD se objevily dle mého (a dle názoru kolegů, co to napsali přede mnou !!) jen a jen proto, že se vyšlo z modelu německých drah - BR12O u sergeje a BR130/132 u ragulina.
Tajně však držím palec, aby se nám v TT urodilo něco suprového !!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Pomeranč nebo Brejlovec?

Příspěvekod radekkrupka » pon 21 zář, 2009 5:13 pm

lachttan.bastr píše:V TT kurýru č. 9 jsou u MBS "sergeje" ČSD, PKP, MÁV označeny "okamžitě k dodání.

Vím, že to úplně nepatří do tématu, ale mohl by mi prosím někdo zjednodušeně vysvětlit, v čem TT Kurier spočívá a jak funguje? Bohužel moje schopnosti v němčině jsou nula, takže na stránce se moc nevzdělám. Chápu to správně, že je to jakýsi měsíčník o TTčku, který si lze předplatit? Nebo je to někde na netu?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Donatelli » úte 22 zář, 2009 4:53 pm

TT Kurýr je časopis klubu TT modelářů AK TT. Něco jako má Tillig svůj klub a vydává Club Aktuell. Na rozdíl od Aktuellu, který je zaměřen pouze na výrobky fy Tillig a jejich předlohy ( případně historii Zeuke a BTTB ) se Kurýr zábývá vším na trhu ve velikosti TT. Tedy nejenom vozidla, ale i stavby doplňky, modelářské techniky apod. Dělají i hezké recenze vozidel. Jejich slabou a hlavně značně zkrácenou verzi si můžete občas přečíst v ŽM magazínu. Jinak členství v AK TT stojí cca 72 E / rok ( nevím úplně přesně ), součástí je model, časopis ......
Donatelli
 
Příspěvky: 367
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Příspěvekod Jarda H. » úte 22 zář, 2009 6:15 pm

Aktuálně z internetových článků :
a) členství v AKTT - 82,50 Eu
b) předplatné TT Kurier (samostatně) - 55,50 Eu v Německu, 69,- Eu mimo Německo
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Jarda H. » pát 25 zář, 2009 4:16 pm

Jeětě něco málo od f.ROCO - upřímně řečeno nečekal jsem konkrétní odpověď, ale zeptal jsem se mailem u f.ROCO, zda nezvažují např. v letech 2010-11 výrobu nějaké dieselové lokomotivy ČSD ?! Tajně jsem doufal, že odpoví obecně že je to možné :wink: ?! Je mi jasné, že z obchodních důvodů a existenci konkurence nenapíšou ... chystáme ten a ten typ ....
Bohužel ale odpověď je negativní, respektive prakticky žádné vyjádření (doporučeno být v kontaktu se specializ. prodejci :D ) a co se týče dodávky sergeje na trh, zamlžili mi tuhle informaci ještě více :!:

Tady kopie věty z mailové odpovědi ROCO : The innovation modell # 36232, Diesellok T 679 (Ludmilla) is expected to be available at the end of October 2009. Podle katalogového čísla je to sergej ČSD a měl by vyletět na trh koncem října (?!), jen mi tam vadí to jméno Ludmila ?! Takže jsem zmaten.

Tady důkaz, že číslo odpovídá sergeji ČSD : http://www.roco.cc/index.php?id=137&Anf ... mmer=36232

Asi bych to shrnul tak, že až se sergej na českém trhu objeví, tak tu bude !!

PS : děkuji firmě ROCO, že odpoví i mně jako osamělému otravovi na dotaz, cením si tohoto přístupu
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod radekkrupka » ned 27 zář, 2009 9:05 am

Pro zajímavost: na stránkách Roco je už fotka hotového modelu brejlovce v H0ce... 2 verze - jedna ČD, druhá ŽSR.

http://roco.cc/index.php?id=129&Anfangs ... mmer=62920

Cena 159 euro, což je jenom o 15 euro víc, než bude stát náš sergej...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Jarda H. » ned 27 zář, 2009 11:13 am

Jarda H. píše: ..... Tady kopie věty z mailové odpovědi ROCO : The innovation modell # 36232, Diesellok T 679 (Ludmilla) is expected to be available at the end of October 2009. Podle katalogového čísla je to sergej ČSD .....


Tak mne dodatečně napadlo lepší :idea: vysvětlení té větičky - jde o překlep katalog.čísla, správně má být v mailu třeba č.36 223 (diesel BR234) a ROCO vyhodí na trh inovovaný model původně německou BR234 ve verzi ČSD, správněji tedy T 679.2 ?! Navíc česká verze na trhu již byla, jako domovské depo Brno Malměřice (?!)

PS : Ale na naší T679.2 snad má být BR230 ?! U těhle dieselů v tom mám zmatek !!

Co se týká brejlovce v H0 - nějak se jim (tedy HáNulkářům) v posledních týdnech rozrostl počet výrobců brejlovce ! Na toho "zeleného italského" jsem kdesi na netu četl dost slušnou recenzi. Snad se dočkáme časem i my v TT českých mašin.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

brejlovec

Příspěvekod lachttan.bastr » úte 29 zář, 2009 4:00 pm

tak jsme asi hodně odbočili, ale když se bude brejlovec v H0 dobře prodávat, hlavně u nás (a na Slovensku), snad v B.B. přesvědčí jeho zmenšení do TT. Kdo čekal sergeje :?: :?: :?: No a jinak třeba taková řada [čechoslovackij manevrovyj s elektroperedačej] :?: ČME 3 :?: Ano legendární "Čmelák", jehož více než 8 000 {osmtisíc} kusů je světový rekord v diselech. Ten "objel" svět. Ale kdo zaplatí vývoj :?: :?: :?: :?:
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod radekkrupka » úte 29 zář, 2009 4:46 pm

Jarda H. píše:Tady kopie věty z mailové odpovědi ROCO : The innovation modell # 36232, Diesellok T 679 (Ludmilla) is expected to be available at the end of October 2009. P

Někde jsem četl, že v Něměcku "Ludmilla" označovali Ragulina. Nevím ale kde to bylo...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod JBr » úte 29 zář, 2009 4:52 pm

Jest tomu opravdu tak, Ludmilla je prezdivka pro rodinu lokomotiv DR 130 / DB 230. Sergeji se v Nemecku prezdiva Taigatrommel.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků