Použitelnost kolejí

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti G a větší.

Moderátoři: Michal Dalecký, Rudolf

Použitelnost kolejí

Příspěvekod boy.rough » sob 19 zář, 2009 6:37 pm

Ahoj všem :D ,
tak už Vás zase otravuji :) ( jak se tak dívám, tak do sekce 0 přispívám snad jenom já).
Mám další otázečku. Nevíte někdo jak je to s celoroční venkovní použitelností kolejí od firmy PIKO (jedná se mi opět o velikost G) :?:
Psal jsem několika prodejcům a odpovědi jsem se nedočkal :( . (To je podle mě dost smutné, vždyť by se měli o zákazníky prát a snažit se co nejvíce prodat. Nechápu to. Toto je jen můj názor a nemusíte s ním souhlasit)
Za případnou odpověď předem děkuji.
Jezdím na účkách (poslední mohykán???) a nemám s nimi problém. Vždy si s nimi nějak poradím.
boy.rough
 
Příspěvky: 616
Registrován: stř 13 čer, 2007 6:47 pm

Příspěvekod rawen » ned 20 zář, 2009 7:04 pm

Kolejivo PIKO ti (snad) poradí pan Šiler z Drah-servisu. Na jeho stránkách byl tuším článek o PIKáckém Gčku.
Popravdě teď nerozumím, zda jdeš do 45mm anebo do 32mm

Já jdu do 30mm REGNERa (v 1:20-22.5), což je o dva mm užší, ale 100% na ven. A líbí se mi jednoduchost té průmyslové železnice - flexi kolej+pravá a levá výhybka a dost (oblouky a rovné díly sice existují, ale k čemu?).


Radek
rawen
 
Příspěvky: 1692
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Povídání

Příspěvekod Doja » pon 21 zář, 2009 12:52 pm

info zde http://www.drah-servis.cz/detail.php?typ=lgb_sta_koleje

Jinak Piko G kolejivo by mělo mít dle Pika stejné složení materiálu jako LGB. To je mosazné s niklovaným povrchem.
Uživatelský avatar
Doja
 
Příspěvky: 185
Registrován: stř 12 zář, 2007 1:04 pm
Bydliště: Praha 10-Vršovice

Příspěvekod boy.rough » pon 21 zář, 2009 6:39 pm

rawen píše:Kolejivo PIKO ti (snad) poradí pan Šiler z Drah-servisu. Na jeho stránkách byl tuším článek o PIKáckém Gčku.
Popravdě teď nerozumím, zda jdeš do 45mm anebo do 32mm

Já jdu do 30mm REGNERa (v 1:20-22.5), což je o dva mm užší, ale 100% na ven. A líbí se mi jednoduchost té průmyslové železnice - flexi kolej+pravá a levá výhybka a dost (oblouky a rovné díly sice existují, ale k čemu?).


Radek


45mm :D a díky za odpovědi. Dnes se jeden prodejce ozval, tak už vím, že koleje PIKO lze umístit celoročně ven.
Díky všem a ať se Vám daří.
Jezdím na účkách (poslední mohykán???) a nemám s nimi problém. Vždy si s nimi nějak poradím.
boy.rough
 
Příspěvky: 616
Registrován: stř 13 čer, 2007 6:47 pm

Re: Použitelnost kolejí

Příspěvekod Vlaky Zezulka » pát 24 led, 2014 4:31 pm

Webová stránka věnovaná kolejivu G o rozchodu 45 mm http://www.vlakyzezulka.cz/kolejivo-g/
Vlaky Zezulka
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát 24 led, 2014 4:07 pm

Re: Použitelnost kolejí

Příspěvekod Raduz » stř 09 dub, 2014 8:52 am

Existuje nějaký plán, rozpis nebo program z kterého bych vyčetl osovou vzdálenost délku spojených výhybek odbočkama k sobě v případě, že mezi ně budu vkládat různé vyrovnávačky atd. pro kolejivoLGB nebo i jiné 45mm kolejivo?

Na stránkách LGB jsem našel jen PéDéeFko s malůvkou, ale osové vzdálenosti nejsou ...
https://drive.google.com/file/d/0B93Vnw ... sp=sharing

Prostě nemám ani pražec a chtěl bych zkusit naplánoval na určité místo co se mi tam vejde...
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 113
Registrován: sob 22 bře, 2014 1:12 pm
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Použitelnost kolejí

Příspěvekod Barbucha » stř 09 dub, 2014 9:57 am

http://www.vlakyzezulka.cz/content/16-geometrie-koleji-g-1-225
Jinak bych dal do Gůůůůgla <LGB geometrie> v sekci obrázky, vypadne toho dost.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Použitelnost kolejí

Příspěvekod Raduz » pát 11 dub, 2014 7:39 am

děkuji za odkaz něco jsem z toho vyčetl :idea:
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 113
Registrován: sob 22 bře, 2014 1:12 pm
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Použitelnost kolejí

Příspěvekod hopeter » pon 29 kvě, 2017 2:55 pm

Omlouvám se za použití vlákna ale myslím , že to sem patří a nechci zakládat další...
Uvažuju o stavbě zahradní železnice "G" Pro začátek bych chtěl začít startsetem od PIKO ( BR80+dva vozy+kruh kolejí ) dále pak rozšíření o set kolejí a výhybek opět PIKO.
Pokračování už bych ale řešil kolejema z prutů a pražců ( flexi ).
Dotaz spočívá v možnosti kombinace dílů od jednotlivých výrobců. Zda je možno kombinovat libovolně nebo jestli je třeba nějakých přechodových dílů apod.
Uvítám i odkazy na geometrie prutů a pražců. Jde mě o profil kolejnice , geometrie kolejiva je dostatečně popsána na stránkách p.Zezulky.
Naposledy upravil hopeter dne úte 30 kvě, 2017 10:38 am, celkově upraveno 1
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3038
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Použitelnost kolejí

Příspěvekod rawen » pon 29 kvě, 2017 5:44 pm

Nevím, jestli chceš slyšet zrovna tohle, ALE "zahradní" kolejnice jsou natolik masivní, že je velmi snadné a časté napojit je připájením kousku mosazi zespod prutu. Přitom si případně i zabrousíš patky, aby se sešly výšky prutů.
Ostatně pájení (měkké i tvrdé) je nejspolehlivější spojovací metodou. Dobře udělaný spoj chytne jen povrchovou patinu a jinak drží navěky.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1692
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Použitelnost kolejí

Příspěvekod j1r1 » pon 29 kvě, 2017 6:28 pm

@hopeter: Taky jsem to před časem řešil, ale na síti nenašel (tedy:krom tohohle: http://www.litomysky.cz/1.htm , ale chytrej jsme z toho moc nebyl). Místo sady ROCO bezpochyby myslíš Piko. Ten startset jsem si koupil (210€) a zjistil, že kombinovat s kolejemi od LGB lze, dokonce jsou těžko od sebe rozpoznatelné. Piko je trochu levnější než LGB.
j1r1
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř 20 dub, 2016 4:28 pm

Re: Použitelnost kolejí

Příspěvekod hopeter » úte 30 kvě, 2017 10:48 am

Díky za info. Opravdu chci použít PIKO , nějak se mě ty dva němci pomotali. Už opraveno. :oops:
Jaké spojení kolejnic zatím nevím , nejlépe mě vychází šroubovací spojky. Taky nevím jak koleje upevnit. Používáte nějaké podloží a štěrk jako imitaci nebo jen podbití štěrkem jako u skutečné železnice ?
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3038
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Použitelnost kolejí

Příspěvekod j1r1 » úte 30 kvě, 2017 11:26 am

Základní kolejivo má nasouvací spojky, podobný systém jako třeba TT. Ty šroubovací spojky jsou docela nákladné. K pokládce na zahradu jsem se zatím nedostal, takže doporučené podloží a připevnění by mne taky zajímalo. Někde jsem myslím četl, že ze štěrku mají koleje tendenci "vyplavat" na povrch...
j1r1
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř 20 dub, 2016 4:28 pm

Re: Použitelnost kolejí

Příspěvekod rawen » úte 30 kvě, 2017 5:04 pm

j1r1 píše:Základní kolejivo má nasouvací spojky, podobný systém jako třeba TT. Ty šroubovací spojky jsou docela nákladné. K pokládce na zahradu jsem se zatím nedostal, takže doporučené podloží a připevnění by mne taky zajímalo. Někde jsem myslím četl, že ze štěrku mají koleje tendenci "vyplavat" na povrch...

Poslední větu potvrzuji s důrazným upozorněním na možné problémy!
Konkrétně při stavbě z flexi dochází k rovnání oblouků vlivem klimatických vlivů. Samotný štěrk je nemá, podle mé zkušenosti, šanci udržet. Doporučuji zakotvit pražce drátem k něčemu, co neuplave - silnostěnné železné profily anebo síto z tahokovu. (Kotvit přímo pruty je vzhledem k dilatacím nesmysl.)

Ještě k těm spojkám. Šroubovací spojky jsem si vyráběl ofrézováním mosazného hranolku na mé Proxxonce, pak nakrátit, vyvrtat a vyřezat závity. Profil by měl jít vytvořit i v menších délkách vyřezáním pilkou na železo.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1692
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Použitelnost kolejí

Příspěvekod nadkachna » stř 31 kvě, 2017 6:40 am

_69A4108.jpg


Zahradní dráhu buduju a provozuju již třetí sezonu. Na kolejišti mám kolejivo Piko (výhybky R1 + rovné 120 cm) s výjimkou oblouků - ty jsou od Thiela a mohu je jen doporučit. Jedná se o dlouhé pruty R930, kdy na uzavřený ovál je potřeba pouze 8 kusů. Cenově to vychází stejně jako R1 od Pika/LGB s tím, že je tam méně spojů, vlak na tom díky menšímu poloměru vypadá lépe a hlavně je to ohýbáno průmyslově, takže oblouk stále drží a nemusí se řešit výše uváděné problémy. Kolejivo mám položené na štěrku příslušné frakce. Štěrk je nasypán do min. 20 cm hluboké prohlubně s geotextilií a za celou dobu nebyl žádný problém, ať už se jedná o teplotně extrémní předloňské léto, loňskou zimu či občasné přívalové deště. Při dostatečné hloubce to funguje přesně jako ve skutečnosti. Jediné, co jsem řešil, byl letos na jaře problém s ptáky, kteří do štěrku občas klovali a vytvářeli v něm díry. To zatím úspěšně vyřešila stavební penetrace, kterou jsem štěrk v inkriminovaných místech prolil. Pokud ti jde alespoň trochu o modelový vzhled, stejně nic jiného než štěrk nepřichází v úvahu. Na zámkovce, betonu či volně loženém na mulči to prostě vypadá blbě. Pokud požiješ flexi pouze na rovinky, není třeba to ani nijak kotvit. Co se týče spojek, zatím nechávám tovární a doposud jsem nezaznamenal problém. Pouze v tunelu jsem si vyrobil vlastní spojky z mosazného pásku a šroubků po vzoru spojek Thiel. Co jsem se bavil s pár zahradníky, ony ty šroubové spoje i tak trochu marketing... :)
Ještě bych zvážil ten Piko start set. Géčko je jak známo rozměrový bastard, kde reálné jsou pouze modely pro rozchod 1000mm. Piko vyrábí vzory pro klasiku 1435 mm. Pokud to nemá být vysloveně jak pěst na oko, počítej s patřičně velkými poloměry a tím pádem i místem na zahradě. Navíc ta startsetová pára není vzhledově i jízdně kdovíjaký zázrak. Já šel nakonec do LGB a předlohy jindřichohradecké úzkokolejky. Pro úplný začátek jsem zvolil osvědčenou Steinzku, kterou lze díky malému odběru digitalizovat i H0 dekodérem a je to fakt držák.
Něco dalších málo informací se můžeš dozvědět i na extra fóru pro zahradníky (http://forumzahradnizeleznice.cz/).
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Další

Zpět na Modely velkých měřítek a zahradní železnice

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník