Přestříkání karoserie

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Přestříkání karoserie

Příspěvekod hummus » stř 14 bře, 2007 2:57 pm

Měl bych dotaz ohledně přestříkání karoserie lokomotivy, která je již od výrobce nastříkána. Karoserie je nastříkáná napůl bíle a napůl tmavě zeleně. Ja bych si ji chtěl přestříkat na červenou. Nebude problém v tom, že mi po dalším nástříku barvy zmizí některé detaily, nebo že bude jiný ostín barvy tam kde byla původně bíla a tam kde byla tmavě zelená? Nebo existuje nějaká možnost jak z karoserie dostat původní barvu?
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 574
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Příspěvekod d72j » stř 14 bře, 2007 6:23 pm

Zdar, jsem sice začínající žel.modelář ale v modelaření(hlavně let.)se pohybuji dlouho. Dle mého bych se napokoušel odstranit starou barvu nějakým razantním spůsobem (třeba bruska :lol: ) vzhledem k tetailům. Pokud použiješ kvalitní barvu (revell.agama,humbrol-syntetické) a vhodně ji naředíš určitě na nějaký druhý třetí nástřik dosáhneš svého a o detaily nepříjdeš. Tak neváhej a stříkej :shock:
d72j
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte 06 bře, 2007 9:36 am

Re: Přestříkání karoserie

Příspěvekod MaHa » stř 14 bře, 2007 6:30 pm

hummus píše:Měl bych dotaz ohledně přestříkání karoserie lokomotivy, která je již od výrobce nastříkána. Karoserie je nastříkáná napůl bíle a napůl tmavě zeleně. Ja bych si ji chtěl přestříkat na červenou. Nebude problém v tom, že mi po dalším nástříku barvy zmizí některé detaily, nebo že bude jiný ostín barvy tam kde byla původně bíla a tam kde byla tmavě zelená? Nebo existuje nějaká možnost jak z karoserie dostat původní barvu?

Když je barvy moc tak namočit do louhu (NaOH), jinak podle předchozího příspěvku d72j.
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

Příspěvekod Cermi » stř 14 bře, 2007 6:45 pm

Ahoj ,
Ten to problem jsem resil take.A to presne z Roco Sergejem.
Skoncilo to tak, ze jsem to namocil do Purisolu (fa. Agama )
A mam vyzkouseno ze to jde az na plast nebo kov. A nemusis se bat ze prijdes o detaily.

Ahoj
Zdenek CERMAK
Cermi
 
Příspěvky: 23
Registrován: úte 31 říj, 2006 5:52 pm

Příspěvekod Zx1974 » čtv 15 bře, 2007 6:10 am

Naposledy upravil Zx1974 dne pát 08 úno, 2008 4:55 am, celkově upraveno 1
Zx1974
 
Příspěvky: 380
Registrován: úte 17 říj, 2006 10:01 am
Bydliště: Písek

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 15 bře, 2007 8:07 am

Zx1974 píše:Louh vždycky nepomůže. Zkoušel jsem jím odbarvit karoserii Hektora od Tiligu (ČS Train) a vůbec s tím nehnul jen stříbrná se změnila na tmavě šedou to bylo vše. Tak jsem to trochu přebousil dvoutisícovkou brusným papírem, aby nebyly vidět moc přechody mezi jednolivými barvami a pak jsem to stříknul GSI white sufacer kvůli sjednocení povrchu. Detaily, po dalších dvou vrstvách vrchní barvy, nějak neutrpěly.


Souhlasím, že louh na nové barvy nemusí být vůbec účinný, ještě je tu nebezpečí, že pokud ještě reaguje může se zahřát a karoserie do něj vnořená se deformuje. Nové barvy co používá Tillig (Sachsen Modelle) to nerozpouští - viz foto ve fóru Stavba lokomotiv - pojezd pro 810.
Nám se to bohužel stalo při pokusu odbarvit právě karoserii manky :cry: :cry: :cry:
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod hummus » čtv 15 bře, 2007 10:35 am

Děkuji za všechny rady. Asi vyzkouším ten Purisol od Agamy a pak skříň přestříknu Surfacerem a pak už červený nástřik skříně.
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 574
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Příspěvekod Michal Dalecký » čtv 15 bře, 2007 10:44 am

hummus píše:Děkuji za všechny rady. Asi vyzkouším ten Purisol od Agamy a pak skříň přestříknu Surfacerem a pak už červený nástřik skříně.
Myslim, ze Purisol funguje jen na synteticke barvy. Barva nabobtná a stáhnete ji jako skraloup. Ma nekdo jinou zkusenost?
Naposledy upravil Michal Dalecký dne čtv 15 bře, 2007 2:05 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1821
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Ondřej » čtv 15 bře, 2007 12:26 pm

Purisol jsem zkousel na barvy Tamyia (akrylove) a GSI rady C (ty hoodne smradlave) a odstranil to taky spolehlive.
Uživatelský avatar
Ondřej
 
Příspěvky: 243
Registrován: čtv 22 úno, 2007 12:48 pm
Bydliště: Roztoky - PZ

Příspěvekod MaHa » pát 16 bře, 2007 7:16 pm

Zx1974 píše:Louh vždycky nepomůže. Zkoušel jsem jím odbarvit karoserii Hektora od Tiligu (ČS Train) a vůbec s tím nehnul jen stříbrná se změnila na tmavě šedou to bylo vše. Tak jsem to trochu přebousil dvoutisícovkou brusným papírem, aby nebyly vidět moc přechody mezi jednolivými barvami a pak jsem to stříknul GSI white sufacer kvůli sjednocení povrchu. Detaily, po dalších dvou vrstvách vrchní barvy, nějak neutrpěly.

Myslel jsem jen když už je vrstev barvy moc a detily se začínají ztrácet :!:
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

Barvení rozvodů

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 07 srp, 2007 3:33 pm

Mám dotaz především na M.Daleckého, ale i ostatní. Jak správně postupovat při barvení rozvodů u parních lokomotiv. Stříkate rozvod po jednotlivých dílech, nebo vcelku? Pokud vcelku, jak zajistit aby se mi díly neslepily barvou? Díky za odpovědi.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Barvení rozvodů

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 07 srp, 2007 4:39 pm

Michal Šuhajda píše:Mám dotaz především na M.Daleckého, ale i ostatní. Jak správně postupovat při barvení rozvodů u parních lokomotiv. Stříkate rozvod po jednotlivých dílech, nebo vcelku? Pokud vcelku, jak zajistit aby se mi díly neslepily barvou? Díky za odpovědi.


Já sice nejsem možná ten pravý pro odpověď, ale je fakt, že kluci stříkají rozvod vždy rozebraný.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Barvení rozvodů

Příspěvekod Michal Dalecký » úte 07 srp, 2007 7:30 pm

Michal Šuhajda píše:Mám dotaz především na M.Daleckého, ale i ostatní. Jak správně postupovat při barvení rozvodů u parních lokomotiv. Stříkate rozvod po jednotlivých dílech, nebo vcelku? Pokud vcelku, jak zajistit aby se mi díly neslepily barvou? Díky za odpovědi.
Prave kvuli moznemu slepeni jednotlivych dilu to strikam jednotlive. Ne zvdy jde ale rozvod rozebrat. U patiny napoustim rozvod hodne zredenou barvou a delam to stetcem. To same plati i o kolech lokomotivy. Pokud strikam kola treba na cerno, tak je komplet vyjmu z loko.
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1821
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron