Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod fulda » stř 15 říj, 2025 5:29 pm

Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5218
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod kapmor » úte 21 říj, 2025 8:40 am

TT - V. epocha
Uživatelský avatar
kapmor
 
Příspěvky: 126
Registrován: úte 23 črc, 2019 7:20 pm
Bydliště: střední Haná

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod marian_r » ned 26 říj, 2025 4:56 pm

marian_r
 
Příspěvky: 466
Registrován: sob 10 čer, 2023 1:59 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod jirie123 » ned 26 říj, 2025 5:47 pm

Toho panťáku je mi líto.
Mohla by být ohrožena jeho další existence :(
jirie123
 
Příspěvky: 561
Registrován: úte 23 lis, 2010 8:01 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Patrik Novák » čtv 20 lis, 2025 6:51 am

Patrik Novák
 
Příspěvky: 764
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod jipol57 » čtv 20 lis, 2025 9:35 am

Podle toho odhozeného nárazníku, na jedné fotce, to vypadá, že Plecháč Pantera před sebou ještě dost hrnul. Panter je lehký a tento jen dvoudílný. Ale zase, na pohled, nemá tak zdevastovaný čumák, jako Plecháč. Trochu v tom hraje roli zešikmení čela Pantera.
jipol57
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod HonzaM » čtv 20 lis, 2025 10:05 am

Podle dosavadních zpráv dnes zřejmě rychlík u stanice Zliv narazil do stojícího vlaku. Nazaručené informace jsou že rychlík projel návěst stůj.
Naposledy upravil HonzaM dne čtv 20 lis, 2025 10:11 am, celkově upraveno 1
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4423
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Zlámalík » čtv 20 lis, 2025 10:07 am

@jipol57: No nejde o zešikmení, to je laminát. Ale tady je jasně vidět rozdíl v konstrukci vozidel podle TSI - před stanovištěm Pantera jsou velké deformační zóny (foto třeba tady a tady a tady) - nárazníky jsou řešeny dvěma trubkami stylem "tlustý do tenkýho", takže se energie nárazu zmaří tam a nepřenese se na zbytek skříně nebo do rámu, jako u Plecháče. Pak je skříň ochráněná, pasažéři v bezpečí a opravy levnější.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2861
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod jipol57 » čtv 20 lis, 2025 10:55 am

Zlámalík: Ano souhlasím, že Panter má líp vyřešenou deformační zónu v rámu. A utlumí energii nárazu. Tím zešikmením, jsem myslel, že zatímco čelo Plecháče je úplně zdevastované, tak Panterovo čelní okno, zústalo na svém místě. I když popraskané.
Plecháč to má spočítané, je jich teď nadbytek. U Pantera, jehož ekvivalenty se doposud vyrábí, mě bude zajímat, jestli taky spíš nevyrobí nový, než ho opravovat.

EDIT: Tak podle videa https://www.seznamzpravy.cz/clanek/doma ... ici-292078
bude Panter asi celý na odpis. Vnitřek je taky dost poškozený. Deformovalo se všechno. Zbydou náhradní díly.
U vagonů za Plecháčem, asi k žádné újmě nedošlo.
jipol57
 
Příspěvky: 1460
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod TTmili » čtv 20 lis, 2025 12:14 pm

Zlámalík to sepsal řekl bych docela hezky srozumitelně a správně. Až tedy na tu levnou opravu takové deformace (alespoňdl dle mě), neboť nejvíc energie sice opravdu pohltí deformační zóny, ale rozhodně nevstřebají všechnu energii a jelikož je skříň celohliníkový svařenec, bude nutno ji postavit zřejmě celou znova (ostatně známe to z podobných nehod starších 471).
Samotného by mě zajímala rychlost nárazu, plecháč totiž taky nevypadá úplně špatně (na to jaké se dali v minulosti vidět nehody, při jakých rychlostech a jak lokomotivy dopadli). Jedno je ale jisté, energie se mařila na ohýbání a borcení čelníku, který zřejmě díky zaboření se do protišplhů na panterovi začal fungovat podobně jako deformační zóna na panterovi.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1766
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Pawlik » čtv 20 lis, 2025 1:51 pm

Jen upřesním, že Regiopanter má deformační členy v úrovni spřáhla a "nárazníků", to je první "vrstva". Pro brutální scénář "autocisterna na přejezdu" je ještě druhá veliká deformační zóna kolem obvodu celé kabiny (kabina je ocelová). Poškozená kabina se dá odšroubovat od zbytku hrubé stavby (dělící rovina je na rozhraní kabina - salón) a dosadit nová.
A teprve pokud je tato druhá zóna zdeformována až za svůj limit, tj. kabina je nárazem zkrácena zhruba o 0,4 m), pak teprve hrozí poškození hliníkové skříně vozu za kabinou. Což, jak je vidět, nastalo. Takže přinejmenším první vůz je na odpis.
Pawlik
 
Příspěvky: 285
Registrován: úte 30 čer, 2015 2:32 pm

Předchozí

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník