Trať predpokladám s veľkým stúpaním tak od 25 - 50 promile. Nepredpokladám prepravu naložených oplenov samospádom s brzdármi - bremermi ani pevný grafikon. Jedná hlavná trať a na nej iba 1 súprava v prevádzke. Takéto trate mávali minimálne 1 silnú lokomotívu 3 alebo 4 nápravovú a 1 ľahšiu 2 alebo 3 nápravovú. Predpoklad stavby začiatok 20 st., z toho vyplýva rak. typy lokomotív. Možno použiť U 37 od Liliputu, treba mierne upraviť, alebo Trusetalbahnlok 99 4531 4532 od Bema, je to Orenštajka OaK. Druhá napr. Roco 33250 alebo feldbahn loko.Firma Albatros B.B vyrába aj loko Schmosever. Od 20 rokoch sa môže objaviť lokotraktor, buď ľahké 2 naprávové Gebusi, alebo od roku 1945 T 36 model Bemo DR 199 001 - 9 (HF 130 C). Asi od polovice 50 rokov by bolo možné zaradiť Kolbenku ČKD od f. Albatros alebo Mikado model B.B. Predpokladá to silnú nákladnú dopravu. Opleny najlepšie od f. Mikado model B,B , plošinové vozne stačia 4 dvoj alebo 2 štvornapavové, 2 zetky, 1 osobný, stačí 2 nápravový a v prípade turistickej prevádzky 1-2 turistické napr. f. Albatros -
www.albatros-bb.sk/, ktoré boli väčšinov urobené z nákladných plošinových. Mančaft vagón by bol na konci vlaku hore, ale aj podľa možnosti dole, slúžil by ako brzdiaci. Na prepravu ľudí sa používali aj Zetky. V 30 rokoch, hlavne od 2 polovice, sa na nakládku dreva v nákladiskách začína používať mechanizácia, v 50 rokoch je už bežná. Píly boli v 30 rokoch väčšinovo parné, neviem ako prebiehala elektrifikácia na Jesenicku, v 50 rokoch už elektické. Nezabudni na depo, väčšinov boli na štátnych LŽ dobre vybavené, žiadne búdy. Na trati skloníky, námedzníky, pískacie kolíky, kríže atd, samozrejmosť je vnútorne koľajisko píly, prekladisko a vlečka k nej, najlepšie podľa skutočnosti, ale tu sa môžeš vyhrať napr, so splitkov, normálno rozchodnou, úzkov s podvalníkmi alebo bez. je toho samozrejme viac, ale to už pri konkrétnom pláne.