Stanice Nová a Stará Ves

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod tomkanka » pon 11 lis, 2024 6:27 pm

Tempotaxi píše:Také nemusíme dávat nic před odjezdovým návěstidlem ze stanice Nová Věc. Protože u každé dopravní koleje jsou vložená světelná návěstidla. Ze skladištních (manipulačních) kolejí jsou světelná seřaďovací návěstidla. Vzdálenost od mechanického návěstidla ke světelným návěstidlům je 110 až 130 cm. Dále zhlaví je v oblouku. Posun do vedlejší stanice musí být proveden na širé trati, která vede do dvou tunelů. Vjezdová návěstidla do stanic jsou umístěna před každým tunelem.
Přesto si myslím, že by tam mělo být u odjezdové mechanického návěstidla povolující jízdu za toto návěstidlo. Třeba se mýlím.

Sice úplně nechápu, co tím chtěl básník říct, ale:
1) vložené návěstidlo ti povoluje posun za odjezdové návěstidlo až k označníku. Aby vložené návěstidlo bylo závislé jak na odjezdovém návěstidle i na skupinové ranžírce je nesmysl.
2 ) "Posun do vedlejší stanice musí být proveden na širé trati ..." je také nesmysl, do sousední stanice můžeš jen jako vlak - tedy platí odjezdové návěstidlo, a na vložácích bude kmitat bílá.
tomkanka
 
Příspěvky: 270
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pon 11 lis, 2024 6:40 pm

tomkanka píše:2 ) "Posun do vedlejší stanice musí být proveden na širé trati ..." je také nesmysl, do sousední stanice můžeš jen jako vlak - tedy platí odjezdové návěstidlo, a na vložácích bude kmitat bílá.

Jenže obě stanice jsou vedle sebe. Nejsou za sebou.
Takže posun bude se provádět přes výtažnou délku, která je na širé trati.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4862
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pon 11 lis, 2024 7:00 pm

Obě širé tratě vedou do Odbočky Ves.
Nalevo je stanice Nová Ves bývalá dráha KkStB.
Napravo je stanice Stará Ves bývalá buštěhradská dráha.
Posun bude ze stanice Nová Ves do stanice Stará Ves a opačně.
Jaký bude správný postup při posunu.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4862
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 11 lis, 2024 7:14 pm

Širá trať je ohraničená vjezdovými návěstidly přilehlých stanic. V Tvém případě budou vjezdy ještě před odbočkou resp.až někde za tunelem = budou jen fiktivní, protože mezi odbočku a tunel se nevejdou tak, aby je mohl fíra sledovat po dost dlouhou dobu (ve skutečnosti min. 12 s) poté co vyjede z tunelu.
Mezi výhybkou odbočky a vjezdovým návěstidlem je tzv. záhlaví, kde označník (u tunel. portálu, případně i v tunelu - běžně min. 50 m před vjezdovým návěstidlem) označuje hranici, kam až se může posunovat. Při modernizacích se označníky nahrazují seřazovacími návěstidly.
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne úte 12 lis, 2024 1:04 pm, celkově upraveno 1
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod tomkanka » pon 11 lis, 2024 7:37 pm

Tempotaxi píše:Jenže obě stanice jsou vedle sebe. Nejsou za sebou.
Takže posun bude se provádět přes výtažnou délku, která je na širé trati.

Přes širou trať nemůžeš posunovat! :-)
Jediné řešení je, že by se jednalo o dva obvody jedné stanice. Ta "odbočka" by byla zhlaví (tedy součást stanice), tzn. že vjezdová návěstidla by byla ještě před odbočkou.
tomkanka
 
Příspěvky: 270
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Ivan » stř 13 lis, 2024 6:08 pm

Posun mezi dopravnami v té době asi ještě neexistoval?

Tempotaxi, hezky ti to svítí.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2064
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod tomkanka » stř 13 lis, 2024 8:22 pm

Ivan píše:Posun mezi dopravnami v té době asi ještě neexistoval?

Ne.
A kdyby existoval, docela by mne zajímalo, jak by se sjednával. ;-)
tomkanka
 
Příspěvky: 270
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Jirkátor » čtv 14 lis, 2024 7:19 am

Ještě před zavedením PMD se to řešilo Posunem za označník. V principu to bylo to samé a posunovat se smělo až do úrovně vjezdového návěstidla. Kdy to ale bylo zavedeno netuším.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1229
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 14 lis, 2024 8:05 am

Já bych to takhle nehrotil.
Více mně zajímá správné umístění návěstidel a i správný typ návěstidla.
Před vlastní stavbou jsem se ptal mnoha modelářů a mnoha drážních pracovníků.
Výsledek je ten, že co člověk to jiný nebo podobný názor a pokud byl náhodou stejný názor, tak v maličkosti se mohla odpověď lišit.
Začátek problému bylo rozmístění stanice a využití staničních kolejí. Další problém byl výběr staveb, jak drážních, tak i občanských. A třešinkou byl projekt návěstidel, jak mechanických tak i světelných.
Výsledek mého snažení je pak hotové kolejiště, které se může ještě v detailech změnit, přetvořit, vylepšit i sem tam něco pokazit.
Když shrnu všechny připomínky, nápady, poznatky, zkušenosti jiných, tak dostávám takový vzdálený pocit, zda opravdu se na dráze jezdí na zelenou. Nejsem drážní zaměstnanec, tak jsem si musel drážní předpisy nastudovat, ale rychle jsem zjistil, co člověk tak má jiný nebo podobný názor na drážní předpis a pak si mám přesný výklad vybrat. Ale jinak jsem rád za každou připomínku, detail, protože to je motorem jít stále kupředu.
Stavba kolejiště je radost a konečný výsledek našeho snažení a jízda souprav je už jen taková tečka, třešinka na dortu.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4862
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod tomkanka » čtv 14 lis, 2024 8:19 am

Při posunu za označník sice mohl celý posunový díl opustit obvod stanice a jet až k vjezdu sousední stanice, ale musel se vrátit do výchozí stanice - což tento problém neřeší.

Jinak PMD sjednávají výpravčí sousedních stanic - jeden žádá o svolení a druhý ho dává. V tomto případě by ale museli být zúčastněni výpravčí tři - což nejde, ukončit jeden PMD na širé trati v km a následně sjednat nový z km do jiné stanice bez uvolnění traťové koleje také nelze. Tzn. že by PMD musel dojet až do sousední stanice a odtud jet jako nový PMD zpět do vedlejšího nádraží.
Z praxe - před zprovozněním DOZ nebyla možná jízda PMD ze stanice Davle přes Odb. Skochovice do Měchenic a naopak. PMD musel vždy jet až do Vraného a jako další PMD zpět do Skochovic a dále.
tomkanka
 
Příspěvky: 270
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod jipol57 » čtv 14 lis, 2024 9:40 am

Na dráze vždycky platilo, že co se vymyká předpisu, udělá se vyjímka. Proto každý strojvůdce musí mít seznání tratě, kde jezdí. Když ji pro nějakou trať nemá, a vede třeba historický stroj, s kterým nemůže jet kdekdo, tak musí mít pilota.
jipol57
 
Příspěvky: 1380
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Petr S. » čtv 14 lis, 2024 8:51 pm

Ahoj vespolek ,
Bylo zapotřebí otočit v Žatci motorák 831 . Protože nešla točna v depu na západě , motorový vůz odjel ze Žatce jako PMD za vyhýbku na Velichově a po vyrozumění o postavení posunové cesty přejel opět jako PMD do Žatce záp. Odtud potřetí jako PMD ze Žatce záp. do Žatce na obsazenou kolej .
V okamžiku , když odjel ze Žatce do Velichova , opustil obvod stanice Žatec a poté odjel do jiné stanice ( Žatec záp. ).
Na vysvětlenou - je to triangl .
Petr
Petr S.
 
Příspěvky: 558
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod tomkanka » čtv 14 lis, 2024 10:22 pm

Petr S. píše:Ahoj vespolek ,
Bylo zapotřebí otočit v Žatci motorák 831 . Protože nešla točna v depu na západě , motorový vůz odjel ze Žatce jako PMD za vyhýbku na Velichově a po vyrozumění o postavení posunové cesty přejel opět jako PMD do Žatce záp. Odtud potřetí jako PMD ze Žatce záp. do Žatce na obsazenou kolej .
V okamžiku , když odjel ze Žatce do Velichova , opustil obvod stanice Žatec a poté odjel do jiné stanice ( Žatec záp. ).
Na vysvětlenou - je to triangl .
Petr

Obvod stanice neopustil ani nejel jako PMD. Jednalo se o naprosto regulérní posun mezi jednotlivými obvody (hl.n., Velichov a západ) v rámci jedné stanice Žatec. 8)
tomkanka
 
Příspěvky: 270
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 19 lis, 2024 2:44 pm

Koupil jsem si novou digitální centrálu od pika 55821 smartcontrol wlan.
Nastavit krátkou adresu zvládnu, to mně jde.
Ale nějak se mně nedaří zvládnout dlouhá adresa pro lokomotivu.
Pokud to dělám správně, tak lze nastavit jen od 100 až 999 a dál to nastavit neumím.
Protože mám rozdílné lokomotivy, tak to mám jinak uspořádané.
Třeba Hektor je základní číslo 435, protože mám Hektorů několik, tak je potřeba nějak rozlišit a to pořadovým číslem. Například 4351, 4352, 4353 atd. Takže takhle jsou všechny typy lokomotiv pohromadě, jako Bardotky, Brejlovci, Hektoři, Sergejové, Němky atd.

Může mně někdo názorně poradit, jak správně postupovat, krok za krokem.
DĚKUJI.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4862
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Ivan » úte 19 lis, 2024 4:46 pm

Jukni sem, mělo by to snad fungovat i s piko

https://www.modulybrno.cz/cv17-cv18
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2064
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků