modrý
ČD Cargo Plecháč od TECHIMAGE bude uveden na trh v polovině letošního dubna.
Snad už mezitím stihli u TI zapracovat i na pozičním osvětlení
(správně je bílé/červené na vnějšku, ne červené uvnitř)A taky na tom třesení modelu:
https://www.youtube.com/watch?v=gJa9OTsGRvU
Tak to nakonec zvládli ještě dřív:
modrý Plecháč ČD Cargo od TECHIMAGE je již k dispozici i s vysvětlením, proč je nyní (výjimečně vzhledem k obvyklým cenovým hladinám u TECHIMAGE) takováto nezvykle nízká cena. Údajně to není kvůli ohlášenému konkurenčnímu stroji od PIKO
(rovněž modrý ČD Cargo, avšak s jiným inventárním číslem a s "polovičními" pantografy), ale prý aby se to rychleji prodalo, tak bylo rozhodnuto vyrobit jich v této kamufláži jen omezený počet, který by se neměl navyšovat.
První dojmy ohledně této novinky:
- Model (respektive karoserie na rámu)
se už netřese, takže to uspokojivě pořešili.
- Také na světlech provedli změnu k lepšímu; na vnějšku nyní už správně
alternují pozičně bílá a červená (standardně - dle směru jízdy).
- Původní žlutá světla (vnitřní na čelech) pro jízdu "podle rozhledu" by sice v této epoše již neměla být funkční, ale jako bonus byla výrobcem
v modelu zachována (osadili je LEDkami a propojili s DPS). V digitálu je lze uživatelsky ovládat "on-line", zatímco v analogu trvale svítí (samozřejmě vždy jen ve směru jízdy) - ale dle firemní informace lze tuto funkčnost vyřadit vypínači uvnitř lokomotivy, naštěstí nezávisle pro každé čelo zvlášť (v souvislosti s tím viz poznámka na konci příspěvku).
- Kvalita barevného provedení a potisku je bez vady
- Motorek i pojezd jako celek je přiměřeně tichý
- Jízda modelu je klidná, a v analogu bez PWM i při docela pomalé rychlosti.
Až potud tedy OK, ale na dnešní dobu jsem byl u analogu nemile překvapen technickým řešením čelního osvětlení:
Velký dálkový světlomet (na střeše) se rozsvítí jako první už hned při dosti pomalé jízdě (při menším trakčním napětí), ale bohužel ta zbývající poziční světla potřebují citelněji zvýšit rychlost (zvětšit trakční napětí v kolejnicích), aby se začala postupně "probouzet k životu" a alespoň trochu pomrkávat. A pak ještě dále rychlost jízdy podstatně zvýšit, aby se konečně ta spodní světla rozsvítila jak náleží a nebyla v takovém rozporu s tím již dávno svítícím dálkáčem.
To mi přišlo jako dosti nešťastné a nedomyšlené (skoro až uživatelem lehce opovrhující). Jako kdyby - viděno zvenčí a porovnáváno s jinými výrobci - nějak narychlo zbastlené
(jak od nějakého začátečníka v 1. ročníku na učňáku). Prostě nějak se nakonec přece jen ty nízkonapěťové LEDky při až dost velké rychlosti jízdy rozsvítí
(proces ve výsledku jako u 12V žárovek u 60 let starých mašinek blahé paměti), takže hotové, vyřízené...
Však vo co de, že jo. Aneb kup si digitál a neotravuj :--)
Jako už drobnost se pak jeví zasklení, kdy čelní skla i výplně dveří kabiny nejsou z čiré průhledné "fólie" jednolité tloušťky, ale zřejmě z nějakého různě tlustého výlisku, u kterého je patrná "technologie výroby". Uprostřed, symetricky v obou osách, je při (ne)vhodném nasvícení vidět obdélník, ke kterému "se zalomeně svažuje" okolní plocha okna (vizuální efekt jako kdyby vlivem nestejné tloušťky výplně oken, s ostrými-nespojitými změnami).
Omlouvám se, jestli toto všechno zní trochu tvrdě nebo možná až nespravedlivě (neznáme samozřejmě všechny souvislosti, "objektivní potíže", dodavatelsko-odběratelské vztahy a technické kompromisy pro dodržení cenové hranice atd. atd.), ale píšu to i pod dojmem druhé pozoruhodnosti týkající se světel na modelu.
Ta žlutá vnitřní (původně kdysi "rozhledová") světla totiž
svítí na jednom čele žlutě a na druhém čele bíle.
Je to tedy výrobcem modelu záměrně zamýšleno jako prapodivná technická míchanice historie (přitom ale vzhledově v úplně jiném, novém označení a provedení pozdější epochy) a zároveň i současnosti, kdy na jednom čele svítí žlutá vnitřní světla pro jízdu v režimu "dle rozhledu" a na druhém čele svítí bílá vnitřní světla jakožto přídavná k dálkovému světlu na střeše?
P. S.
Nerad bych ale, aby to celé vyznělo jako snad zklamání z daného modelu.
To určitě ne; pozitiva výrazně převažují, a kór za tu cenu.