No já myslel jen to, že (normálně) se pustí proud samostatně do návěstidla a samostatně do kolejí si pak pomalu přidávám, abych se plynule rozjel. Ta druhá verze byla, že pustím plných 12 V do kolejí a návěstidlo je připojeno taky ke kolejím. Skočí zelená a vlak ji za půl vteřiny míjí plnou rychlostí. Oni to tak někteří v "automatu" provozují, jsem si všiml...
Jestli ti ale můžu doporučit něco, co funguje a co by tě - lehce pokročilého elektrotechnika-začátečníka mohlo zajímat, je ovladač
Tillig TF2. Well, není to nejlevnější, ale je to dost chytrý pulsní ovladač, se kterým se dá jezdit i s analogovými mašinkami krokem a ještě mnohem pomaleji a má v sobě automatizaci - když využiješ tzv. spínací kolej (= izolovaný kousek koleje s kontaktem), dá se zařídit automatika na "pendl" a rozjezdy. Jistě existuje i něco dalšího, já to tady melduju jen proto, že na to zdejší kolega Trainmaniak (s mým malým přispěním) přeložil český návod a pro tyhle účely se mi to zdá dobré.
Ale tamtéž najdeš i obyčejnější ovladače tovární, případně mrkni na
AL chladiče - tam zas najdeš víc různých věcí pro železnici od soukromých výrobců. A již zmíněný Miloš Zajíc z Peček dělá různé moduly automatizace, které by tě mohly zajímat taky.
Co se týká základní elektrotechniky, tak taková "bible" pro začátečníky je zde:
http://www.masinky2003.wz.cz/tipy_triky.htmlP.S.: Zlámalík je přezdívka - zdrobnělina, takže bez p. - a nebo Jirka. A vítej v klubu závisláků.