O vozu MC4i-44 a modelu fy Heris v H0 (btw, model byl vyroben zhruba ve 25 modifikacích nátěru a nápisů různých železničních správ, ale bohužel nikoli ČSD) bylo podrobně referováno v polském časopise Świat kolei 7/2010 na str. 54 ad.; v následujícím 8. čísle je na str. 2 příspěvek čtenáře s fotografií zřejmě jednoho z posledních vozů (u PKP jich po válce zůstalo 14) těsně před likvidací v r. 1993 už jako dílenského vozu ve službách vozového depa PKP Nowy Sącz, viz výřez z obrázku z citovaného zdroje:
Chci tím říct, že kdyby se někdo rozhodl udělat z toho třeba nářaďový nebo materiálový vůz do nehodového vlaku, měl by vzít v úvahu potřebu jedněch nebo dvou širokých dveří nebo posuvných vrat pro manipulaci s materiálem v bočnicích.
U PKP ty vozy až do 60./70. let sloužily jako (řečeno polskou hantýrkou)
sociální vozy, což konkrétně znamenalo, že byly používány jako ubytovací vozy pro rekreaci železničních odborářů a jejich rodin. Pro tento účel byl v některých vozech na úkor jednoho fiktivního oddílu zřízen kamrlík s teplovodním vytápěcím kotlíkem. Takže další námět pro model what-if; třeba i pro vůz sundaný z kolejí nebo jenom vozovou skříň oblepenou všelijakými přístavky a sloužící jako chata, podobně jako tomu je v žst Doksy u Máchova jezera. (Bohužel nevím, co to v Doksech je za vůz, ale určitě tam je skříň nějakého 4osáku).
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.