Saxonia vozy vyrobila přesně na počet, co si který obchodník objednal.
Drážďanská Saxonia včera rozeslala objednané modely obchodníkům, přičemž drážďanská Elriwa svojí dávku včera okolo desáté dopoledne obdržela a během jediného dne také rozprodala, od nich jí taky od včerejška mám a to jen proto, že jsem si je závazně objednal dva roky předem.
Jinak teda kvalita výroby, převedení předlohy, povrchovky a tisku je super, jízdní vlastnosti bezvadné, přes kinematiky se dá bez problémů táhnout třicet- čtyřicet vagonů a nezasekávají se. Občas trošku pozlobí kuple, jdou docela ztuha, ale ve srovnání s jinými výrobci to furt ještě není tak špatné.
Ke Struppovi do České Lípy ještě nedorazily, proto je lze rezervovat.
Rawen je má nejblíž ve Fyštáku a Zlíně u IT vlaků, kteří před chvílí naskladnili jednotlivé vozy a sety by měli naskladnit v nejbližší době.
Dále budou třeba v Pragomodelu, ten je má na cestě
Čtyřnápravové Deutzy o objemu 48 Kubíků vyráběl Zeuke, BTTB a Tillig někdy mezi lety (plusmínus) 1960 a 2010. Tyto Deutzy mají stejný průměr kotle jako ty od Saxonie.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C4%8Desk%C3%BDch_a_slovensk%C3%BDch_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_n%C3%A1kladn%C3%ADch_voz%C5%AF#/media/Soubor:W39419_stat_CTrebova2003-04.jpgOhlédneme-li od faktu, že Zeukeho Deutzy jmají popisy epochy III a dvounápravové Saxonie až z epochy IV, tak spolu kupodivu nedělají ostudu v jedné soupravě, protože jim ladí odstín zelených kotlů i celkový tvar dómu a deklu, jakož i vydutí kotle a spojení čelníků s kotly. Zeukeho Deutzy mají parní topení, takže se v tom daly vozit i ty komodity, které se musí před vyložením zahřát. Saxonie bez topení jsou čistě na tekuté zboží.
Zeukeho/BTTB Deutzy se dají běžně koupit na aukru, ebay, burzách a modelbazaru.
Další čtyřnápravové Deutzy o objemu 48 Kubíků, poválečné, rumunské na Diamondech vyráběl Hädl.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C4%8Desk%C3%BDch_a_slovensk%C3%BDch_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_n%C3%A1kladn%C3%ADch_voz%C5%AF#/media/Soubor:W7386146-2154_stat_CTrebova2003-04.jpg, ale ty se k Saxoniím moc nehodí, protože Hädl vůbec netrefil tmavězelený odstín cisteren ČSD. Toto byla opravdu limitovaná série a je beznadějně pryč.
A nakonec opět čtyřnápravový Deutz od Hädla, tentokráte o objemu 63 kubíků, ten ani nebyl ve verzi ČSD.
Ještě se kdysi vyráběly zelené 63 kubíkové kotle v tmavězelené ČSD verzi u Kuehna, ale to není bezrámovej Deutz, ale Uerdingen, kde kotel leží na pomocném rámu a rám na podvozcích, stejně jako třeba dvounápravové cisterny Zeuke/BTTB/Tillig o stejném průměru.
Provedení Deutz se dále ještě dělí na předválečný Deutz a válečný Deutz ÜK, který se pozná tím, že má potisky přímo na kotli, aby se ušetřila ocel na tabule - viz rozdíl provedení cisteren v odkazu od JardyH - prostřední cisterna je předválečné provedení, obě krajní jsou ÜK.