od MichalM » stř 06 pro, 2023 10:29 am
Ahoj,
Já bych jenom upozornil, že v tom mém původním návrhu se počítalo s možností vložit mezi pravé dva segmenty nebo vlevo mezi trať a stanici další 50cm segment. K tomu je potřeba mít všechny koleje kolmo k hraně a o to ses připravil. Jinak osobně bych tu stanici neprotahoval do toho obloukového modulu a nechal ho přírodě. Ten poloměr není největší a alespoň částečné zakrytí nebude na škodu. A taky by to podle mě vypadalo lépe, kdyby na stanici již navazoval kus širé trati (bude to takové vzdušnější a vypadat prostorněji). V původním plánu byly dva obloukové moduly a potom přímý modul s vlečkou zapojenou do širé trati. Pokud tu stanici vytáhneš až do obloukového modulu, bude potom ta vlečka hodně blízko stanici a je otázka, jestli by už spíš nespadala do obvodu stanice.
Jinak konkrétně k tvým návrhům (pouze moje postřehy k zamyšlení, jak s tím naložíš je na tobě):
Salamek - u výtopny nebude dost místa na zbrojení (ohrada na uhlí, vodní jeřáb, popelová jáma), otázka jak ti bude fungovat spřahování vozů v oblouku na vlečce k ZZN (je potřeba vyzkoušet nejmenší poloměr, kdy se to bude dařit, očková spřáhla zvládnou o něco ostřejší oblouk, krátká spřáhla vypadají líp, ale potřebují větší poloměr.
Sedlčany - ten ostřejší oblouk ve stanici je zbytečný (problémy se spřahováním, zbytečné lámání vozů), krátká kolej s kusou k pile mi nedává moc smysl, výtopna mi tam přijde trochu pohozená. Když už, tak bych výtopnu napojil do té krátké koleje ze které vede vlečka k pile a případně kolej k výtopně trochu odklonil, aby nebyla rovnoběžně s okrajem. Je tam dost místa, vlezlo by se tam v pohodě komplet zbrojení.
Velvary - Tady ses podle mě zbytečně připravil o jednu staniční kolej. Výtopna je předpokládám pro stroj vlečky, potom bych i výtažnou kolej napojil na vlečku a ne do stanice (aby provoz na vlečce neblokoval provoz ve stanici). Nicméně ten tovární komplex takto vpředu bude muset být hodně nízký, jinak bude zavazet provozu (riziko poškození lamp, budov, komína kotelny). Navíc ti budovy zastíní pohled do stanice a na odstavené vozy v areálu. Jedině tam mít pouze rampu (boční a čelní) nebo nějaké stáčení cisteren (se zásobníky mimo panel), ale i to by mělo mít nějaké osvětlení.
Kamenice - málo místa na zbrojení u výtopny, ale to se dá řešit posunem na druhý segment. Více menších míst pro nakládku je asi v pořádku, nevím, jestli by takto umístili nakládku kamene, to je otázka na jiné odborníky. Ta výtažná kolej pro nakládku štěrku mi přijde dost krátká (vlezla by se tam lokomotiva a dva čtyřosé vozy?) Osobně si myslím, že by toho angličana nikdo nezaplatil a byla by tam pouze kusá kolej pod násypku. U míst pro nakládku si ověř, kolik se ti tam vleze reálně vozů (vlevo počítám max. dva dvouosé, vpravo možná tři, u nakládky dřeva to bude víc). Pokud je ta budova dole vedle štěrku staniční, tak by u ní nejspíš bylo i skladiště, případně nějaké podružné budovy a na to tam není moc místo (nebo je skladiště to vpravo?).
U toho plánování bych se víc zamýšlel nad výškou jak terénu, tak zamýšlených budov, stromů, atd., aby u přední hrany bylo budov míň a nižších (a byly blíž koleje, protože je potřebuješ v dosahu) a vyšší objekty byly spíš vzadu. Lépe to vypadá, ulehčí ti to údržbu i provoz a omezíš tím případné provozní škody. Nestavíš model podle reálné předlohy a máš v tomhle volnou ruku, tak bych to využil.