Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
zdeno píše:Jinak doporucuji vetveni X3 na aspon 4 vetve, kazda chranena odpormi 27 ohmu.
Celkem nedoporucuji napajet rozvod X3, piny 1 a 6, ze zasuvek na centrale.
HonzaM píše:Digitrax na svých centrálách používá na obou konektorech LocoNetu stejné zapojení, na pinech 1 a 6 je RailSync, potřebný pro připojení boosterů, zatímco Uhlenbrock a jeho klony používají rovněž dva konektory ale odlišně zapojené, pro boostery je použitelný pouze konektor LocoNet B (booster), zatímco druhý, LocoNet T (throttle) je určen pro připojení ovladačů a boostery tam připojit nelze (což se přesvědčilli uživatelé "černé" Z21, která u jediné zásuvky LocoNetu, kterou má, RailSync nemá a řada modelářů se divila, proč s touto centrálou nefungují LocoNetové boostery - lze to snadno napravit a na piny 1 a 6 přivést signál LocoNetu z pinů 2 a 3). Narazil jsem ale na opačný problém u LNWI Uhlenbrock, který nefunguje při spojení s centrálou Digitrax. Je totiž napájen z pinů 1 a 6 (na rozdíl zde dříve prezentované LNWI Digitrax, napájené z externího zdroje 12 V). Naopak pro uživatele centrál z produkce Uhlenbrock (Intellibox, Daisy) je lepší než LNWI Digitrax, který se navíc v Evropě dost obtížně shání, LNWI Uhlenbrock navíc poskytuje ještě USB.
Víte někdo, co přesně má Uhlebrock na pinech 1 a 6?
rchlumecky píše:Ta věta o napravování se mi nezdá - railsync je DCC, kdežto loconet je loconet, kterej už jde rozvodem 3kou a 4kou - takže proč ho duplikovat na 1a6 ... vsadím 5piv ku 2 (GND ) , že to nepomůže a boostr nebude boostrovat, protože prostě nemá vstupní DCC ....
rchlumecky píše:Ta věta o napravování se mi nezdá - railsync je DCC, kdežto loconet je loconet, kterej už jde rozvodem 3kou a 4kou - takže proč ho duplikovat na 1a6 ...
zdeno píše:to jsem prehlidnul, souhlasim, ze RailSyn neni Loconet.
Problem je v tom, ze se vseobecne nepouziva terminus technikus X3, ale taky nazev "Loconet kablovani".
HonzaM píše:rchlumecky píše:Ta věta o napravování se mi nezdá - railsync je DCC, kdežto loconet je loconet, kterej už jde rozvodem 3kou a 4kou - takže proč ho duplikovat na 1a6 ... vsadím 5piv ku 2 (GND ) , že to nepomůže a boostr nebude boostrovat, protože prostě nemá vstupní DCC ....
Na 1 a 6 je třeba zkopírovat přes odpory 27 Ohmů nebo podobně velké kolejový signál a boostery fungují, je to vyzkoušeno a několik klubů to používá.
HonzaM píše:Doufám, že se nám podaří vést věcnou diskuzi bez hádání, odobního napadání a urážek, což vedlo k zamčení několika témat,. Může vzniknout otázka, co je LocoNet, co tímto výrazem nazývat a co třeba už ne. Prosím, aby mne opravili znalejší, pokud se dopustím chyby nebo nepřesnosti. LocoNet zavedla americká firma Digitrax a použila pro jeho rozvod šestivodičový kabel s konektory RJ12, u nějž vlastní LocoNetový signál je na vodičích nebo pinech (nevím, jaké označení je vhodnější) je na 2 až 6.
HonzaM píše:Na 1 a 6 byl původně RailSync, což je v podstatě kopie DCC signálu, zatímco firma Uhlenbrock 1 a 6 použila pro napájení ovladačů a použila pro to označení LocoNet T ( throttle), a u Loconet B (booster) kde na 1 a 6 je RailSync. Švédský výrobce Möllehem Gårproduktion (MGP) vodiče 1 a 6 v rámci svého systému používá pro rozvod napájecího napětí 12 V, což zjednodušuje napájení komponent (není nutné vést samostatné napájení, což umožní například propojení ovládacího panelu s kolejištěm jejiným kabeleme LocoNetu). Je ovšem jasné, že není možné tento rozvod propojit přímo s centrálou, kde na 1 a 6 je buď RailSync nebo napájení ovladačů. Je ale možné systém propojít s centrálou za přerušení vodičů 1 a 6.
Při použití LocoNetu na modulových setkáních by při použití většího počtu ovladačů FRED, které z vodičů 1 a 6 berou napájení, docházelo k přetížení rozvodu LocoNetu, proto FREMO zavedlo zapojení RSLCD (viz schema v příspěvku Zdeňka Valtera ze 17:11. v zamčeném vláknu k X2 a X3). Spolek Zababov u výstupů pro ovladače ve svém návodu pro stavbu modulú (z dnešního hlediska spíše již historického) použil označení X3. Na mezinárodních setkáních se pro tento rozvod používá pouze označení LocoNet.
rchlumecky píše:obrázek Digitrax DCS 200 - RailSync - je to stejné !
je jasné, že galvanické oddělení DCC se používá v boostru, ale ne na straně centrály, ta to generuje nějakým Mosfetem, H-můstkem, nebo MotorDrivem ke GND a VCC (jo vlastně tam může být(bývá) ještě měřící rezistor, který DCC posouvá trochu "výš").
Pakliže Boostr (a jakýkoliv loconet dekodér) poslouchá a vysílá Loconet - tak GND musí mít stejnou jak centrála - pak už nemusí galvanicky oddělovat RailSync (pakliže RailSync a Loconet jsou generovány jedním zařízením).
zajímavá pozn. Digitrax má GND vyvedeno vepředu.
teď mě napadlo, vyrobil někdo někdy opticky oddělený Loconet ?
Aha - až teď čtu - tak jestli opravdu existují centrály s +-7V, tak je opravdu potřeba být opatrný )
HonzaM píše:zdeno píše:Ono to plati vseobecne, ze vystup z centraly Loconet by nemel byt primo zapojeny do kolejiste.
S tímhle tvrzením také opatrně - to bych podle Tebe nesměl na domácím kolejišti použít centrálu Digotrax DSC200? A nikdo by nemohl k domácímu kolejišti používat třeba centrálu DR5000?
Je správné upozornit na možné problémy, ale je nutné uvést za jakých okolností.
zdeno píše:uz jen z toho duvodu, aby pri zkratu ovladace nestratily napajeni. .
HonzaM píše:Doufám, že se nám podaří vést věcnou diskuzi
HonzaM píše:Prosím, aby mne opravili znalejší, pokud se dopustím chyby nebo nepřesnosti.
Takhle je ta otázka příliš generická a jakákoli odpověď na ní bude zároveň správně a zároveň špatně (pan Schrodinger si šel hrát s kočkou).Zdenek Valter píše:rchlumecky píše:teď mě napadlo, vyrobil někdo někdy opticky oddělený Loconet ?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků