jipol57 píše:Ale mimo stovky pozitiv, jednu nepatrnou nevýhodu digital má. Určení směru jízdy. V analogu když se otočí nějakým regulátorem, tak se vždycky rozjede určeným směrem. Ať dopředu, nebo dozadu.
V digitálu je přesně určený předek nebo zadek lokomotivy. U parní je to jasné, že komín má vepředu. U ostatních se musí zkoumat, kde je předek. Nebo se pomalu rozjet, a vyzkoušet kam to jede.
Jirkátor píše:jipol57 píše:...V digitálu je přesně určený předek nebo zadek lokomotivy...
A když mašina projede smyčkou, tak je to obráceně. Ne že by se přehodil předek za zadek, ale po otočení knoflíku na ovladači jede na opačnou stranu, než před vjezdem do smyčky. I proto jsem se jí vyhnul.
Miloš_P píše:Pro určení směru se stačí podívat, kde svítí světla. Ve skryťáku to je složitější.
... Na to je nejlepší používat ovladače, které mají tahový potenciometr otočený vertikálně. Posouvám nahoru (od sebe) = zrychluji, posouvám dolů (xobě) = zpomaluji. Jak prosté, v lokomotivách to tak je už hezkých pár let.