Prvně se musím omluvit, Fulda má pravdu, Schottky diody jsou rychlé, ale s malým úbytkem. Takže je potřeba vzít rychlé, ale "klasické", jak psal.
Dále:
Jirka1984 - vyplývá z toho že úseky musí dostávat stejné napětí, jak psal Fulda, jinak si loko vezme proud z úseku bez diod. Čili nějaké diody (extra koupené či jako část detektoru) tam být musí.
Já bych tam dal diody, ušetříš pozice detektoru a peníze. Diody stojí pár šupů.
Zapojení - viz výše - je to jedno, kterou verzi použiješ (mezní případy z výkonové elektroniky nebudeme uvažovat). Moje verze předpokládá dvě diody v jedné bužírce za sebou, Lokopinovo zapojení je líp přizpůsobené využití koupeného diodového můstku. Ale výsledek je tentýž.
Sidlo - no podle těch vyčuhujících můstků jsou to diody klasické.
Hopeter - jak chceš, ale moc zkoumání to není
HonzaM - ano, přesně tohle je typ detektoru, který tyhle problémy řeší. Tady se párkrát provleče drát okem toroidu a zapojí k úseku. Úseky bez detekce se zapojí přímo. Žádné diody, žádné úbytky, žádné starosti.
Ještě poznámka - jak psal Fulda, pro jeden úsek nejsou asi klasické diody problémem. Ty rychlé diody se vyplatí tam, jak chtěl Jirka dávat jedny diody na celý zbytek kolejiště.
A druhá - kdo staví kolejiště, v elektrotechnice by se měl sakra vyznat. Teda nemusel, ale ono to dost pomůže. Tak jako se učíme o barvách, zeleni, patině, návěstních předpisech, tyhle základy elektrotechniky se znát vyplatí.