TT hrátky

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT hrátky

Příspěvekod MrBlackbird » stř 03 srp, 2022 12:34 pm

Úpřimně, ani se nedivím, že se to stává. Když to madlo umístí na stejný místo jako ve starých vozech, nemůžou čekat, že když je někomu vedro, instiktivně za to madlo zatáhne. A kdyby klimatizace fungovala správně, nikoho by vůbec nenapadlo otevírat okno.
Uživatelský avatar
MrBlackbird
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 10 črc, 2018 11:00 am

Re: TT hrátky

Příspěvekod RSC » stř 03 srp, 2022 12:45 pm

MrBlackbird píše:Úpřimně, ani se nedivím, že se to stává. Když to madlo umístí na stejný místo jako ve starých vozech, nemůžou čekat, že když je někomu vedro, instiktivně za to madlo zatáhne. A kdyby klimatizace fungovala správně, nikoho by vůbec nenapadlo otevírat okno.

Ona fungovala správně.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: TT hrátky

Příspěvekod Jirkátor » čtv 11 srp, 2022 7:42 pm

MrBlackbird píše:Úpřimně, ani se nedivím, že se to stává. Když to madlo umístí na stejný místo jako ve starých vozech, nemůžou čekat, že když je někomu vedro, instiktivně za to madlo zatáhne. A kdyby klimatizace fungovala správně, nikoho by vůbec nenapadlo otevírat okno.

Nesmysl, každý i lehce podprůměrně inteligentní člověk pozná, že to jednodílné okno není otevírací a už vůbec ne tím, co je nahoře. Přesto se najde dost hlupáků, kteří za to trhnou.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1229
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

E77

Příspěvekod RSC » sob 27 srp, 2022 12:00 pm

Před lety jak jsem si E77 objednal, nedávno dorazila, alespoň za cenu, kterou byla objednána. Myslím, že model se povedl a jezdí krásně, což v mých parametrech nemusí být automatické. Zpracování velmi solidní, dokonce ani elektrovýzbroj nutně nepotřebuje dobarvit, aby nevypadala plastově. Lokomotiva jezdí rychleji, než E94, kde mi trošku vadí, že nejede přepočtem maximalní rychlostí, kterou jezdila.
IMG_6420.jpg
Co mne mile překvapilo je, že má tato lokomotiva hnané i běhouny. Tomu říkám konstrukční frajeřina a takto má model vypadat. Mám pak navíc pocit, že model není ošizen a někdo si s ním dal práci. Jistě u nás to nebude nejspíše oblíbená lokomotiva a moc se jich neprodá, protože to není čsd/čd. Já jsem si nemyslel, že bych si pořídil další, ale vzhledem k tomu jak je to uděláno a jak to jezdí, bude i šedivá, která je v novinkách a skutečně jen proto, že to je model na úrovni.
IMG_6421.jpg
Škoda, že model nezabalili do tvrdší krabičky a osobně mám raději molitan nebo polystyren, takže to je v blistru.
Neposoudím detaily a extra věrnost modelu, ale pro mne to vypadá dobře, mám pro tyto stroje slabost. Asi bych doporučil zakápnou špalky v podvozku nějakou disperzí, aby nevypadly, zas tak pevně v tom nedrží (u mne) a snadno vypadnou bebo to nebylo sestaveno dobře, již jsem je nasazoval zpět. Teď se to tváří dobře, ale vím na co se budu dívat, až půjde model do krabičky...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: TT hrátky

Příspěvekod Zlámalík » sob 27 srp, 2022 7:10 pm

Hnaný běhoun není už tedy běhoun, ale ženoun?
Ta E77 vypadá parádně a jak píšeš, někdo si s tím asi dal práci. To potěší.
Odkud jsou ty rychlíkové vozy, snad ne původní Zeuke? (není, to vidím, ale stejně mne to zajímá, díky).
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: TT hrátky

Příspěvekod RSC » ned 28 srp, 2022 6:13 am

Zlámalík píše:Hnaný běhoun není už tedy běhoun, ale ženoun?
Ta E77 vypadá parádně a jak píšeš, někdo si s tím asi dal práci. To potěší.
Odkud jsou ty rychlíkové vozy, snad ne původní Zeuke? (není, to vidím, ale stejně mne to zajímá, díky).

:D ano, ženoun.
Tohle nejsou původní Zeuke vozy, nějaký původní by se doma také našel.
Byl před časem nějaký retro set s těmito novými "zeuke" vozy a pak i doplňkový vůz k tomu. Takže jsem i zde ujel a mám k tomu třeba i ty Clubové se zelenou Mitropou (ta je na nějaké z předešlých fotek o líst nebo dva) a jiným lehátkem, nějakou atypickou DR jedničkou, červeným lehátkem, takže někdy ještě nějaký zajímavý pošťák by se mohl objevit. Taková bezva barevná souprava, co mi tam stojí a baví mne (takto to tipuji nejezdilo) 8), prostě jen taková pocitovka. :) Takže jsem popadl jen něco staršího co tam někde stojí, ať nejede sama. Doporučuji loko ke koupi, bezva se lokomotiva vlní v kloubech... 8)
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Pár přírustků

Příspěvekod RSC » stř 26 říj, 2022 7:32 pm

Řešil jsem zde, zda bude přípřež zvukové laminátky s pikodekodérem nezvukovým jezdit stejně. Tuhle situaci za mne vyřešilo piko zdražením, takže jsem si naobjednával co šlo, když se u mne objevila zpráva o chystaném zdražování... Takže druhou jsem si koupil z důvodu zdražení zvukovou a řešení jsem odložil... Každopádně přípřež vypadá báječně a i ten dlouhý Ostravan za tím tomu sluší, ikdyž s laminátkami těžko jezdil. 8)
Němeká 151 za báječných cca. 2000 Kč, proč ne. Upravit tomu trochu pantografy a jde to - i přiohnout, aby to vypadalo normálně.
Třeba polomáčený vektron Flixtrain s EU hvězdičkama v pozadí, zajímavé. To byl ten důvod proč. Tak nějak mi tam chybí pohledově ty dva pantografy, co tento nemá. Asi zájem byl u Tilligů veliký, když se z objednávkového modelu celkem rychle rozhodli udělat i sériový. Mohli s tím chvíli počkat a udělat nám jiné modely...
IMG_6945.jpg

S tím, co nám piko zdražením připravilo, došlo na odkládaný model 83.10. Sice zde nedošlo k výraznému zdražení, ale je doma. Je to pan model. U pika již pochopili, že minimálně dvě hnané nápravy převody jsou v TT velikosti rozhodně lepší než jedna. U kuehna tohle asi nepochopí nikdy. Je to milý kousek, je mi jedno, že to je lokomotiva od sousedů. Jsem spokojen s tím, že červené díly nejsou z blbého světlečerveného místy průsvitného plastu, jak to dělá Tillig, čímž degradují své modely a dost často to nevydržím a musím to stříknout. A ta blbostička s hořícím ohněm je rozkošná. Takže mi tam k dokonalosti chybí strojvedoucí, kterého přidám a vyhodím očková spřáhla (také k tomu mohli u pika přikládat i ty druhé, když v H0 to již mnozí dělají). Kdyby to mělo tmavší okolky, nebylo by co uvádět. Mohu tuhle lokomotivu každému jen doporučit, ikdyž si hrajete jen na čsd...8)
IMG_6943.jpg

A teď si jen tak dovolím lehkou kritiku, tedy když už se cokoliv píše. Sice se zde kritizuje jistý výrobce, ale když se něco zprzní v H0, tak se nic moc neděje, ale mně to vadí a stejně jsem to koupil, tedy nevrátil. Takže malé příklady toho, co mi pokazilo radost. Bastard ROCO. Těšil jsem se speciálně na tuhle čsd mutaci, kterou jsem chtěl. Ta červená se nepovedla, tehdy původní byla tmavší. A zda nemám vlčí mlhu, ptal jsem se kolegů ze škodovky, zda si to náhodou nepamatuju blbě. Ne, takto světlí tihle nebyli zaznělo.
A ještě větší zklamání ESO ACME čsd. Co na to říci, čekal jsem, že to bude klasika, typické sériové barevné provedení. Má lokomotiva, něco jsem si s ní prožil od dílen až na stanoviště. Očekával jsem provedení, co udělalo MTB. Co už, mám ji, kdyby to bylo v TT, nevadí mi to tak, přešel bych to snadněji. Když je to v H0, vadí mi to hodně, zde nic upravovat prostě nechci. :oops: Lepší než nic, jak mi řekl dodavatel, hold se vám výrobce netrefil do vkusu. :lol:
IMG_6946.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Vánoční delfín

Příspěvekod RSC » pon 26 pro, 2022 10:56 am

Každého snad potěší něco, co by si normálně nekoupil. U mne Ježíšek (žena) donesl prototypového delfína v plné výbavě. Kres asi nepotřebuje komentář, ale nějak nevím proč mají němci v oblibě matné nátěry (také Albatrose Trix budu muset nechat zlesknout), tohle snad muselo být lesklé a lesklá barva dokonalosti zde chybí (v ruce to je je jinak, než na fotkách), jen to asi nepůjde vysklít a asi bude muset zůstat tak. Také se musím podívat na to, co v tom je za reproduktor, zda jej nevyměním. Možná před tím si připomenu někde na videjích jak až to hlučelo. 8)
K mému, co projížděl Československem se určitě hodit bude, protože Delfínů není nikdy dost. :lol:
IMG_7737.jpg
IMG_7738.jpg

555.1 Klasika, kterou všichni oceníme, nevím zda druhé nezaměním nápravy za černé, ani nevím zda je takto měla. Myslím, že by se mi to tak také líbilo...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

01.5 reko

Příspěvekod RSC » pon 26 pro, 2022 11:51 am

Tohle jsem si kdysi objednal, že již dám BoxPoc kola (strašně se mi to kdysi nelíbilo) a jednu bych mohl mít, navíc s tou bílou linkou a bočními plechy pod ochozem, že to bude to ono...
Krásně jede, bílá linka je super a více to na kolejišti vyniká. Ale BoxPoc kola jsou tím hnusným "růžovým divným plastem" odpornější, než na jiných modelech, asi namíchali granulát o to perverzněji. Tohle nedám a přestříkám. Na fotkách to nevypadá jak na živo (ale i tam je snad znát, že od běhounů to má ještě světlejší odstín), ale reálně je to vážně děsné u modelu této třídy a těchto peněz to rozladí. Proč, to neudělají jako roco a další, to mi hlava nebere... :oops: Spravím to za chvíli, jen to rozebrat, do toho se mi nikdy moc nechce.
IMG_7734.jpg
IMG_7736.jpg

M240/820, čekal jsem jiné odstíny, myslím si, že ani jeden z modelů červenou nemá dobře a sakra pochybuji o tom, že by byly oba modely různých epoch stejné. To si to jen pan MTB zjednodušil "metodou - to je v pohodě", přičemž použita byla k tomu fotka kamaráda a i na ni je to jiné. Kdyby měl pan MTB přezdívku, jako tehdy kamarád, asi bych si to dokázal vysvětlit. :lol: TT kolejiště snese vše a já to tak již přijal, ale stejně chci unifik model s původní tmavěčervenou barvou a hezkým žlutým pruhem okolo, stejně tak mi jaksi chybí přívěšáky...
IMG_7739.jpg

S roco modely jsem si opět užil. Sergeje přišly se šmatlavými nápravami, takže čekám na nové. Přičemž žlutá DB Ludmila byla OK, Br 110 také. Ale 02, ta se vážně povedla, lokomotiva se příčila v obloucích, protože se neposouvali správně brzdové špalky a v bloku pístů byl otřep takový, že rozvody se dokázaly zapříčit i tímto problémem. Nakonec dekodér, zdechl po chvíli a jen to korunoval - prodejce jen poslal komentář, to je nemilé. :oops: Otřep jsem odstranil, ale pak odešel dekodér, takže zbytek s báječným popisem jsem poslal k dořešení roco, přišlo to již jízdně OK. Ale druhý den, lokomotiva zasmrděla znovu jen tím, že stála na kolejích, kde jezdil kres. Když vychladla, začala se chovat normálně a stále se chová normálně. Asi zaúřadovala ochrana dekodéru, ale až takto se chovat tahle součástka nemá, že propálí dokonce ochranou "bužírku dekodéru" a jde na ni vidět. Pokud by na to byl použit materiál dle normy, asi by se to ani nepoznalo. Takže kdyby náhodou zde byl odborník, který ví, kde na Zimo dekodéru tohle je a třeba mi poslal obrázek či odkaz, celkem by mi to pomohlo k potvrzení. Jinak budu muset navštívit kamaráda, když dochází mé znalosti (elektroniku jsem tolik nemusel, elektrotechnika mne bavila, byla pro mne taková uchopitelnější, zejména ta výkonová), který se na vše podívá a dá verdikt. Živí se tímto úspěšně, fascinuje mne u něj, jak i ženy tam bravurně zacházejí pájkami na tišťácích. 8) Každopádně do takových tepelných hodnot se "ochrana" dostat nemůže. Navíc si nedokážu vysvětlit, proč se něco takového stalo, když se vlastně na kolejišti nic nedělo.
Nezapomenutelné pro mne je, jak se mrkl na desku TT bastarda Kuehn (známý průšvih s hořením červených světel) a prohlásil, že člověk, který tohle navrhoval, by neměl mít ani elektromaturitu a že kdyby mu někdo něco takového ve firmě takto navrhl, že by to veřejně všem u nich ukázal, aby pochopili, že takto se nenavrhuje ani na střední škole. :lol: Pan Kuehn to s nelibostí polopřiznal, ale vlastně neuznal a vymlouvá se, že na 12 V to funguje. :lol: Takže jsem zvědav, až třeba přijdou noví bastardi, zda bude něco jinak nebo to nechal být...
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Uhláky

Příspěvekod RSC » sob 11 úno, 2023 8:46 am

Jakmile mi přišly Hädl kpev uhláky, objevily se i čsd. Objednával jsem kpev, abych si toto provedení zařadil do výběru starších epoch a podíval se na pokrok vůči vozům zeuke, které mám.
Takže z jedné sady je nakonec celá souprava. Zajímavé je, že obě železniční správy jsou ve stejné barvě. Ty druhé jsou zajímavé i tím, že rozlišují provedení nárazníků a jsou v mých očích hezčí, než ty čsd. Kromě dnes standardního tutlání o novince, které mi přineslo tyto hezčí, mohu modelu lehce vytknout i to, proč již nepřišly s nákladem, asi by to ani dražší nebylo...
1IMG_8185.jpg
1IMG_8184.jpg
1IMG_8187.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Uhláky

Příspěvekod RSC » sob 11 úno, 2023 8:48 am

I tyto 50 let staré lze na kolejích vydržet. Rozdíly jsou znatelné...
1IMG_8188.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Mallard

Příspěvekod RSC » čtv 27 dub, 2023 3:20 pm

Jsem si říkal, že tohle bych měl mít, když je legendou...
Za tu cenu nečekáme zázraky, ale myslím si, že se mohli naučit dnes, co je kinematika krátkého spřáhla. Na obrázku, co jsem tehdy viděl, vypadalo, že zadní běhoun je s okolkem, myslel jsem, že oplášťované jsou jinak řešené... nakonec, všechny lokomotivy mají stejně řešený pojezd. Není pravdou, že projede poloměr 310, také 353 není záruka bezchybné jízdy. Mám 353 a nestačí to. Musím vymyslet, jak problém s podvozkem běhounů vyřeším a jak to upravím, s tímto se nesmířím... až to vyřeším, zvážím možná Létajícího Skota.
Lokomotiva je celkem lehká a bandáž není. Rozvody kovové, přímo hnaná jedna náprava. Řešení, které nemám rád, skoro nesnáším. Nápravy vypadají lépe, než jsem čekal. V místě rozvodů je kastle trošku vyboulená, až tak dobře se to do ní nevešlo, uvidím, co s tím udělám.
Nárazníky kovové, což mám rád.
Také je třeba říci, že vozy jsou lehčí než je u nás zvykem, takže spolu s lokomotivou obstojně jedou. Až to stojí vedle kontinentálních lokomotiv a vozů, tak je hodně vidět, že je vše o hodně užší.
U mne lokomotiva vytáhne na hraně 5 DR zástěrových vozů a to jsem stoupáním do 2cm na metr. Asi to nebude model na každé kolejiště a pro každého. Žádným zázrakem není, také trošku hračkoidní. Zvykli jsme si na modely, kdy lze mluvit o změnšeném H0. Zde bych mluvil kvalitativně spíše o zvětšeném N a to bez urážky k N-kařům.
Překvapením jsou pro mne vozy, pořád jsem nechápal, co je na polomáčených rozdílné oproti červeným. Kde je těch 500 Kč. A ony jim hezky svítí lampičky. Takže tohle musím doplnit cestujícími. Vozy naopak spíše překvapily z hlediska očekávání...
IMG_9703.jpg
IMG_9704.jpg
IMG_9705.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Mallard 2

Příspěvekod RSC » sob 13 kvě, 2023 2:10 pm

Problém s vypadávání předního běhounového podvozku, který vypadává v oblouku tím, že si škrtají okolky hnané nápravy a běhounu o sebe lze vyřešit vyrobením nějakého takového držáku pohybu čepu podvozku běhounů. Jak již jsem uváděl, tak u tohoto modelu nevědí, co je kinematika. Když model navrhovali, tak museli vidět, že k tomuto problému asi dojde. Takže jsem to vyřešil zkusmo pilníkovou výrobou problémového dílu - ten nejvíce v pravo (srdíčkový). Vedle něj je původní díl, který nevyšoupne v oblouku podvozek trošku dopředu a problém to dělalo i na poloměru oblouku 356. Teď lokomotiva jezdí jak má a i na druhém obrázku je vidět, že jej to hezky vysune tak, že není třeba dělat žádné další úpravy na modelu, třeba na kastli.
Asi vyřeším i kinematiku mezi lokomotivou a tendrem, kterou také jaksi zapomněli model vybavit, když již v těchto letech šli navrhovat nový model.
IMG_0057.jpg
IMG_0059.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Parní hrátky 1.

Příspěvekod RSC » čtv 13 črc, 2023 11:20 am

Německé a rakouské lokomotivy se mi vždy líbily, takže se neomezuji jen na čsd.
Zase jsem neodolal a koupil tuhle výprodejovou BR44 s tendrem na uhelný prach. Původně jsem ji nechtěl, když se objevila v nabídce, protože již je vlastním a pak i tendr lokomotivy se mi moc nelíbil. Dva zástupce této řady mám, takže tehdy to byla nezajímavá novinka pro mne a vůbec jsem se na ni nedíval.
Motivoval mne nedávno výprodej této lokomotivy za náklady a pak majestátnost této lokomotivy na kolejišti. Očekával jsem jak to reálně bude vypadat naživo, tendr nevypadá jak na obrázcích, což tehdy zájem poslalo k mrazu. Přijde mi to nyní zajímavé, dělá to také hodně cenovka za ni. Také zde oceňuji červenou barvu, která není tak hloupá jako u Tillig německých parních lokomotiv s červenými "pojezdy". 8)
IMG_1039.jpg

Dalším kouskem je Tilligova BR42. Běžně bych sem tento obrázek nedal, ale zde si dovolím takový malý komentář. Chtěl jsem mít jednu šedou a nestihl jsem tehdy BB52 v šedé a to byla i ve výprodeji, takže mi nyní přišla pod ruku tato BR42 a splnila mi požadavek na jednoho zástupce řady v mém stádu strojů a šedou barvu. A nemusím kritizovat Tilligovu vyblitou cihlovou barvu pojezdu. Na základě obrázků jsem si říkal, v čem to tedy bude nové a jak hodně se bude lišit od BR52. Je to asi tak, když kolega z Drážního úřadu vyrazil na inspekci a chtěl vidět plány od hektora podle kterých pracují a donesli mu plány jiného velkého hektora a tak nějak postupně laškovali, než se dostali k tomu, že je to úplně jiná lokomotiva a skutečně se to neliší jen v pensylvánech a kejvačkovejch podvozcích. :lol: Tady bych to přirovnal lehce podobně k BR42 a BR52. Na první pohled stejné, ale liší se. Mnoho lokomotiv té doby bylo vyráběno tak, aby byly co nejvíce jednoduché a disponovaly zaměnitelnými díly. Z hlediska modelového zpracování disponuje model novým propojením tendru a lokomotivy, ničeho dalšího jsem si nevšiml zda náhodou není ještě něco uvnitř, nerozebíral jsem ji. Propojení tendru a lokomotivy vypadá sofistikovaněji a zejména jemněji, ale kladu si otázku, zda s tím náhodou časem při neopatrném zacházení některými majiteli nebude problém..., osobně se toho trošku také bojím (snad si preventivně tento náhradní díl koupím). Zaujalo mne také, že tato lokomotiva v analogu při různých rychlostech jede stejně rychle jak roco BR44 (minimálně ta má BR44), s osazenými dekodéry jsem to nezkoušel zatím.
IMG_1040.jpg

Posledním zástupcem dnes (z řad velkovýrobců) bude PIKO model BR93. Následovat příště budou "malosérioví" výrobci TT parních lokomotiv, kteří se u mne usídlili.
O této lokomotivě jsem neuvažoval, že jej brzy pořídím. Nakonec i videi německých modelářů jsem se nechal zlákat rychleji. Model je krásně zpracován, tak jsem se přiblížil rozhodnutí ji mít. Jestli modelu mohu něco vytknout, tak to, že je u něj hnaná jen jedna náprava a zbytek jde přes ojnice. Za mne v TT to není šťastné řešení. Škoda, že nepoužili alespoň to, jak to dělají u BR55. Mám raději, když se pohony podobných pojezdů udělají alespoň tak, jak to dělá Beckmann. Mám z toho pak pocit, že výrobci jde i o to, aby model vydržel dlouho bezchybně jezdit a nepotřeboval výměny dílů, které mohou být problémem. Pocitově si pak myslím, že si s modelem dají velkou práci a jde jim o to, aby model snesl více. Já s touhle řadou stejně toho tolik nenajezdím, tak mne to trápit nebude, ale když se náhodou PIKO rozhodne pro nějakou čsd, hýřit radostí z takového technického řešení pojezdu rozhodně nebudu. Je prostě jízdně zřejmé, že to jde přes ojnice...
IMG_1044.jpg
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Parní hrátky 2.

Příspěvekod RSC » sob 15 črc, 2023 10:34 am

Model pruské nákladní parní lokomotivy řady 55 (G8.1) od firmy Haedl. Stroj s číslem 55 2887. Je to trošku něco jiného, než dělá PIKO. U nás také jezdila jako 425.0 a 427.0, pochybuji, že by někdy byla tuzemská varianta a zda by se našel nějaký nadšenec, který by to zařídil. Klidně bych si ji koupil i v této mutaci. Sám osobně tento model předělávat nebudu.
Pošilhával jsem po ni a dlouho se odhodlával a nakonec pořídil, aby se náhodou model neskončil vyrábět. Mám takto objednáno vícero modelů, které nikdy nedošly, možná nikdy nedojdou a jak jsem si všiml, tak i naši obchodníci mnohdy své starší objednávky neberou vážně, když se u nich model objeví, ani se neozvou. Někdy zase překvapí, že přijde model, který bych nečekal a říkal jsem tohle je konec - nedávno od ruského výrobce. Aby si to každý hlídal, nechápu potom funkci jejich eshopů a přístupu k zákazníkovi. Pochopím i navýšení ceny, ale komunikaci bych uvítal. Stačí - chcete to, ale je to dnes takto, ikdyž ji roky máte objednanou, za tolik...
Jak to jednoduše říct - nemám modelu co vytknout. Nejsem zde zhnusen tilligovou barvou červené, tendr a jeho pohon je udělán dle mého vnímání jak je to nejlepší. Dokonce není vybaven bandážemi jen na jedné straně nápravy. Působí lokomotiva velmi hezky a jakkoliv ji přeznačovat by bylo ke škodě, stejnou druhou si asi nekoupím. Hezká krabička a uložení modelu, přesně jak to mám nejraději. A Haedl k ní navíc přiložil bílé rukavičky 8) samozřejmě se svým logem, tohle jsem naposled zažil u prvního hrbouna roco H0, když tehdy stával 2x tolik co dnes.
Srdce to prostě potěší, když nemám kde frflat nad tím, že je něco zbytečně odbyto. Jede také hezky, asi pohon promáznu, zdá se mi pohle zvuku to takové kovové. Žeby to mělo vícero kovových ozubení... to uvidím až když se na to podívám případně podrobněji.
Tendr neni stejný jak u BR24 Gutzold, ale pohon lokomotiv je udělán podobně a zde asi není co jiného vymýšlet z hlediska nějakého lepšího řešení.
Doporučuji všem, kteří mají rádi parní stroje a rádi se pokochají pěkným modelem.
IMG_1045.jpg

BR24 Gutzold
Model, který jsem zakoupil bazarově a bylo na něj nutné sehnat některé díly nové, opravit jej, což se mi krkolomně postupně podařilo ji dostat skoro do původního stavu. Hezká a zajímavá lokomotiva a na tehdejší dobu za mne krásně zpracovaná a nemám k ní výhrady. Model, který potěší, když netrváme na čsd. 8)
IMG_1042.jpg

Beckmann 94 2105 dorazila do mé stáje. Klasické kovové zpracování této firmy, dnes již snad v nabídce není. Model se svou hmotností, kdy jej v ruce poznáme. Oceňuji, že zde nedělají pohon přes jednu nápravu, což nesnáším a přijde mi to pak ošizené a náchylné na problémy. Zde je to řešeno tak, že má model tři hnané nápravy - a to 2,3,4 a krajní nápravy 1a5 jsou hnané přes ojnice, což toleruji a přijde mi to rozumné. Kdysi mne zaujala fotka, která ukazovala díru ve vaně a průhled na rozvod, tak jsem si tehdy říkal, tento model jednou chci mít byť to nepřipomíná ani z dálky nic tuzemského... Je vidět na fotce, že jsem projel pavučinami v tunelu a objevil se i prach. Takže musím zde vysát, dlouho se zde nic nedělo.
IMG_1043.jpg

Poslední BR89 od PMT o 4 příspěvky dozadu s uhláky, kterou mám roky objednanou a nikdy mi nedošla. Tak jsem viděl inzerci Hanka, říkal jsem si, že to bude nákup v pohodě a tak ji koupil. On si pořídil jinou.
Také mne hodně zajímalo, kdo sem píše báječné historické komentáře, tak jsem jel osobně. Bylo to milé. Model jsem rozebral, vrátil mu šroubky, které původně asi model měl, promazal. Udělal uchycení nových spřáhel, tak abych mohl vyndat očková (případně je tam zase vrátit), nebyla to pouhá výměna. A dnes model jezdí již tiše a měl by se dočkat digitalizace.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků