od Fox » pát 29 dub, 2022 7:46 am
Vojtas,
díky za připomínku - jak se stává, už je trochu pozdě. Šel jsem do svých starších souborů a poznámek, abych zjistil, jak to všechno vznikalo. Kolejiště je do L a logické vedení tratě vycházelo rovnoběžně s panelem. Tak byl jeden z prvních návrhů. Ale potom by byla výpravní budova zády k pozorovateli, musela by k ní být přístupová komunikace, vznikla by další potíž s umístěním vlečky atd. Proto nakonec vzniklo řešení se staničními kolejemi do oblouku a staniční budovou na okraji panelu. Samozřejmě, existoval asi milion plus jedno jiné řešení, ale jako obvykle: stavitel příliš pospíchal. Dnes bych u takového velkého projektu více přemýšlel a konzultoval...
Stávající řešení je pro mně fajn, že jsou dopravní koleje rozumně dlouhé, kdybych použil (z pohledu od budovy) 3. kolej, vešel by se tak akorát M152 + 2Z-ky.
No a co kdybych skladiště vůbec dal pryč (stejně se mi nelíbí a není zatím připevněné) a 1. kolej prohlásil tímto za dopravní a hotovo? Návěstidla by tím pádem zůstala. Na místo skladiště s rampou by mohla přijít nějaká administrativní budova apod. - takových zděných objektů nejasného určení je vidět kolem stanic hafo. Anebo: manželka pořád kritizuje, že na kolejišti chybí správná hospoda. Že by?? Stejně je ve stanici vlečkový "areál" se skladem stavebního a jiného materiálu. Zde bych mohl ještě něco dovymyslet.
TT, DR5000, Z21, iTrain...