Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký
Zippich píše:...Rudolf Kauschka...
Zippich píše:...výkolejku pak může odemknout až po přehození výměny a zpátky obráceně. ...
Zippich píše:... Přitom výhybka č.1 na traťové koleji musí být v odvratné poloze. ...
Zippich píše:... smysl i zabezpečení závislostním zámek považuji za logické a správné. ...
Morris Zapp píše:Jazyková poznámka:
"Vielachsiger" znamená mnohoosý, to nebude ono
A teď se může začít dlouze diskuovat, jestli u ČSD zůstal původní celočervený nátěr DRG nebo byla přebarvena na polomáčenou verzi, jak je vidět na snímku.Zippich píše:Vagónka v nedalekém Görlitz dodala v letech 1940 až 41 celkem 16 trvale spřažených dvojdílných jednotek VT 137 s hydrodynamickým přenosem výkonu, určených původně pro město Stettin. Válku jich přežilo 14, z toho VT 137 372 byla jistý čas považována za nezvěstnou. Později se ukázalo, že počátkem zimy 1945 posloužila k evakuaci civilistů ze Slezska do tehdy relativně bezpečných severních Čech, kde byla odstavena kvůli nedostatku paliva. Další osudy slezských civilistů si lze pouze domýšlet, ale odstavená jednotka byla později prohlášena za válečnou kořist, zařazena k ČSD jako M 262.101 a opatřena symboly nové diktatury, která vystřídala tu předchozí. Byla však jediným exemplářem svého typu u nás a v provozu trpěla nedostatkem náhradních dílů pro údržbu. V roce 1951 bylo proto rozhodnuto o jejím předání nově vzniklé NDR, kde byla ještě téhož roku úředně vyřazena z provozu. Vzácný snímek zachycuje její poslední cestu z území ČSR do města, kde byla před pouhými deseti lety vyrobena.
Uživatelé procházející toto fórum: Franta Krása a 1 návštěvník