workous píše:Sleduji průběh stavby a jdeš si za svým návrhem ...ten roh co jsi dělal v poslední době jsem moc neuměl představit, ale dopadlo to perfektně...držím palce do další stavby teď asi SN?
Pokavaď si modelář nevěří, tak se nemá do ničeho pouštět.
Ale nejprve je vždy nějaký návrh na provoz na železnici a ten vždy musí uzrát.
Mít dostatek kolejiva a hledat vždy nejlepší řešení na trasovaní kolejí. Ono stačí vyměnit někdy vyhybku za jinou a už to vypadá jinak. Pak hledat vhodné stavby a nebát se některé stavby rozřezat nebo poslepovat více staveb v jednu stavbu. Pak postavit silnice a rozmyslet si kde budou tunely a mosty. Pak kde budou nejnižší body na kolejišti a tím směrem nasměrovat vodu. A tím se dostávám vrstevnicím terénu a pomyslně vše pospojovat. A hlavně se vyvarovat velkým a dlouhým skalám a i velkým a dlouhým kamenným zdím. Vím, že plno modelářů tohle používá na rozdělení kolejiště do více pater, ale tím pádem se dostávám do stavby cizích železnic. Dále stráně dělat do sklonu 45 stupňů a na větší sklony dělat zabezpečení terénu proti sesuvu. A pak dostatek keřů a stromů a nedělat holou krajinu. A nebát se používat více barev a nemít vše jen v jednom odstínu.
Ano, víc hlav, víc vědomostí a zkušeností, ale poradit si stejně musí každý sám. Protože každý modelář má svoji představu o dokonalém kolejišti.