parní lokomotiva řady 317 (ČSD)

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod Jarda H. » ned 08 úno, 2009 12:01 pm

Petr Zatrepalek píše: .......... Divim se ze nechtej ty formy vyuzit - odbyt na Vsudybylky i jiny masiny by urcite meli, a nejen u nas! Misto toho delaj takovy humusy jako je ta 317... I kdyz hobby :oops:

Myslím, že vyrábět modely ČSD je vyjde nákladově dráž - drobné změny vůči BR verzi, jiné popisky, předpoklad menšího odbytu než BR verze, .... ?! A kdo dneska bude zvyšovat náklady :?:

MartinH0 píše:Jeden z obecných důvodů skupování konkurenčních firem může být i jejich likvidace.

I tohle může být jeden z důvodů :!: Z reálného života je to vidět v řadě oblastí :wink: .
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 08 úno, 2009 12:27 pm

Jarda H. píše:
Petr Zatrepalek píše: .......... Divim se ze nechtej ty formy vyuzit - odbyt na Vsudybylky i jiny masiny by urcite meli, a nejen u nas! Misto toho delaj takovy humusy jako je ta 317... I kdyz hobby :oops:

Myslím, že vyrábět modely ČSD je vyjde nákladově dráž - drobné změny vůči BR verzi, jiné popisky, předpoklad menšího odbytu než BR verze, .... ?! A kdo dneska bude zvyšovat náklady :?:


Ne to si nemyslím. Je to i odbytu. Firmy mají zájem i o menší trhy a náš trh + zájem o naše loko v zahraničí zvlášť když třeba v Rakousku jezdily stroje na stejném pojezdu pro ně určitě zajímavý je. Největším nákladem jsou u modelu právě ty formy ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Houmr » ned 08 úno, 2009 1:23 pm

No podle mne se dočkáme očisty těchto modelů, myslím si, že Roco nechce spojovat svoji značku s mizernými pojezdy a budeme si tedy muset nějaký čas počkat až Roco udělá do stávajících forem pojezdy nové, protože jak to napsal Zdeněk formy jsou to nejdražší, to je můj názor.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Radek » ned 08 úno, 2009 6:10 pm

Zdenek Valter píše:Hnaná je jen jedna náprava - prostřední.

Mám za to, že hnaná je poslední. Může to někdo uvést na pravou míru?
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Příspěvekod MirekTT » ned 08 úno, 2009 6:15 pm

Radek píše:
Zdenek Valter píše:Hnaná je jen jedna náprava - prostřední.

Mám za to, že hnaná je poslední. Může to někdo uvést na pravou míru?


Mám ROCO BR80 v TT a je hnaná pouze poslední náprava pod budkou strojvedoucího. Jinak všechna kola sbírají proud a žádné nemá bandáž.
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Radek » ned 08 úno, 2009 6:58 pm

Rozebráno, ověřeno. Je to poslední.
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 08 úno, 2009 8:56 pm

Radek píše:Rozebráno, ověřeno. Je to poslední.


Jo jo je to tak !!! Sorry všem, které jsem popletl.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2675
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

BR80

Příspěvekod MaHa » ned 15 úno, 2009 6:45 pm

Zdenek Valter píše:
MaHa píše:Podle typáku BR 80 je rozvor 3200mm (2 x 1600mm), průměr kol 1100mm. Model jsem raději nepřeměřoval abych se nedověděl co vědět nechci. :wink: (že to výrobce modelu udělal zase jinak).......

Já jsem našel typák kde kola jsou jen 766 mm viz můj někdejší předešlý příspěvek v tomto vláknu. Jestli máš nějaký další tak sem s ním. Co se týče modelu má rozvor 18,4 a kola 12,7 což odpovídá Tvým datům v přepočtu.

Jinak si myslím, že tahle loko jde přestavit téměř na cokoliv.
Hnaná je jen jedna náprava - prostřední. Pokud chcete zachovat převodový poměr pak nějaký vysoko obrátkový motor. Je tam stejný co v Atlasce či nové V100 od ROCO tedy šel by použít i mnohem menší.


Hm, nemám skener, ale data jsou použita z knihy Gerhard Arnd/Dieter Bäzold, Museums-Lokomotiven und Triebwagen in der DDR, vydavatelství Transpress 1986. Museální loko. mělo číslo 80 023, Výrobce JUNG Jungethal, Rok výroby 1928, Výr. číslo 3862, Poř. cena DRG
80 880,- marek, Depo a působiště v roce 1986 - Meinigen.

Jinak stejný typák by měl být i v knize Dampflok-Archiv č.3 od Manfreda Weisbroda, Hanse Müllera a Wolfganga Petznicka, Transpress 1976. No nic zkusím to zvětšit na kopírce a pak ofotit. :idea:

Co se modelu týče(jednotlivých sérií), tak motory se střídaly a hnané hřídele a použití bandáží také včetně provedení rozvodu.


PS: Jinak ČKD v roce 1941 zřejmě vyrobila 10-ti kusovou sérii pod označením CN 600 pro Berlín (výroba podle české dokumentace byla zakázaná). Ale kde loko. pak jezdily to je otázka :?:
Modelová železnice
DCC na zahradní železnici patří od roku 2013 do archeologického výzkumu bohužel
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

BR 80

Příspěvekod MaHa » ned 15 úno, 2009 7:09 pm

Modelová železnice
DCC na zahradní železnici patří od roku 2013 do archeologického výzkumu bohužel
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

Příspěvekod MirekTT » pát 04 pro, 2009 7:21 pm

Taková podobná zde na stránce dole zhruba v poslední čtvrtině http://www.hornictvi.info/techpam/vitkov/vitkov2.htm
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod juroH0 » pát 04 pro, 2009 7:52 pm

H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod alf » pon 07 pro, 2009 11:29 pm

CP 600 ex.pomník Jablunkov,nepletu li se..
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Re: parní lokomotiva řady 317 (ČSD)

Příspěvekod Josef » ned 16 pro, 2012 5:05 pm

Nazdar,
obnovuji staré téma. Nemá náhodou někdo výkres a rozfocenou mašinu.
Dík.
Josef
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon 17 pro, 2007 5:10 pm

Re: parní lokomotiva řady 317 (ČSD)

Příspěvekod alf » ned 16 pro, 2012 11:04 pm

Nazdárek..pokud chceš stavět CP600,mrkni na www.lzkclub.estranky.cz V muzeu v Rokytnici v O.h.máme 328.011 ex.CP600 3704/1956.takže se pár fotek najde,výkres bych nějak musel přefotit..zkus hledat na netu..Jinak škodováckou CS500 alias "řadu" 317 koupili na budovanou cyklostezku po bývalé trati u Zábřeha n.M. ex.pomník z Lysé n.L.
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Re: parní lokomotiva řady 317 (ČSD)

Příspěvekod Josef » pon 17 pro, 2012 8:47 am

Nazdar,
budu vděčný i za výkres CP600. Nemusí to být extra kvalita. jen potřebuji rozměry. Na netu nic není, brouzdal jsem dva dny.
Josef
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon 17 pro, 2007 5:10 pm

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků