Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod HonzaM » čtv 05 srp, 2021 5:11 am

petrS: Jájsem nijak všeobecně nezpochybňoval německé zabezpečovací zařízení, nicméně faktem je, že příčinou srážky byla německá lokomotiva a německý strojvůdce a je tedy otázkou, zda to byla chyba chyba strojvedoucího, který nereagoval na zabezpečovač, nebo zařízení nebylo funkční. Nevím, zda lze za současného stavu lokomotivy tohle následně zjistit.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod J.Š. » čtv 05 srp, 2021 5:14 am

Německá lokomotiva s plzeňským strojvedoucím a podle informacích bez českého zabezpečovače (tuto informaci ale nemám ověřenou a potvrzenou),takže je možné, že měl k dispozici pouze SiFu.
J.Š.
 
Příspěvky: 39
Registrován: ned 01 zář, 2013 2:55 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod look23 » čtv 05 srp, 2021 6:04 am

HonzaM píše:Trať, na níž došlo k dnešní nehodě, tedy ani do budoucna ETCS zabezpečena nebude.


Mapa Ministerstva dopravy říká něco jiného odkaz
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1236
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod rexel » čtv 05 srp, 2021 6:47 am

Jako laika by mne zajímalo, že si strojvedoucí nevšimne, že lokomotivou řízne výměnu - vlaková cesta musela být postavena pro osobák, a zda se přestavení výměny zobrazí dispečerovy v tomto případě v Domažlicích. rexel
TT, Ep. III.-V., Digital
Uživatelský avatar
rexel
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 17 čer, 2010 8:19 pm
Bydliště: Klenčí p Č.

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod sidlo » čtv 05 srp, 2021 6:47 am

Už teď se veřejně mluví o tom, že první etapa do roku 2025 je příliš optimistická. A za 10 let by se měla realizovat druhá etapa. A když vynechám další tři etapy, tak budeme muset v té době splácet obří předvolební dárečky (do češtiny přeloženo dluhy) této vlády.
Papír snese všechno.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Petr S. » čtv 05 srp, 2021 10:41 am

Vážení kolegové
Čas zavedení ECTS je diskutabilní a mi jej neovlivníme .
Bohužel poválečný směr vývoje ČSR ( ČSSR ) šel směrem budování železné - potažmo elektrické - hranice socialismu a míru .
Vzhledem k tomuto faktu ti " špatní němci v NSR " mohli svoji energii věnovat vývoji něčeho , co dokáže zastavit vlak . A povedlo se jim to . Jak bývá dobrým zvykem , hříchy z minula nás doběhly v nejméně vhodnou chvíli .
Zdraví Petr S.
Petr S.
 
Příspěvky: 558
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod HonzaM » čtv 05 srp, 2021 11:12 am

rexel píše:Jako laika by mne zajímalo, že si strojvedoucí nevšimne, že lokomotivou řízne výměnu - vlaková cesta musela být postavena pro osobák, a zda se přestavení výměny zobrazí dispečerovy v tomto případě v Domažlicích. rexel

Podle informaci, které se objevují ve sdělovacích prostředcích, to vypadá, že Západní expres projel výhybnou navzdory návěstidlům bez zpomalení a zastavení, výhybky na obou zhlavích byly zřejmě postaveny přímo. Kdyby byly do odbočky, těžko by si nevšiml že nemůže pokračovat plnou traťovou rychlosti. Jak je tato výhybna obsluhována, kdo staví výhybky a návěstidla?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod vinklarekcz » čtv 05 srp, 2021 11:55 am

Včera bylo na čt24 několik vstupů o nehodě včetně odpovědí několika odborníků - výměny/návěstidla na vzpomínané trati včetně vyhybny se staví z Domažlic; český strojvedoucí na německém lokomotivě patrně přehlédl žlutou a před červenou už nezastavil - začal brzdit - dle mě ještě před návěstidlem s červenou, ale za nějakých 100-150m se srazil se zpožděným osobním vlakem se kterým se měl v dané vyhybně křižovat.
Na trati je tzv. soustava automatických hradel které zabranují výpravčímu-dispečerovi postavit vlakovou cestu pro 2 protijedoucí vlaky. Ale není tam tzv. autoblok, resp. kodovaná trať. Takže strojvedoucí na lokomotivě musí periodicky obsluhovat tlačítko bdělosti po celou dobu jízdy .... ps - na Herkulu je údajně pedál.
vinklarekcz
 
Příspěvky: 69
Registrován: pát 08 lis, 2013 8:57 am
Bydliště: 75361

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Myšpulín » čtv 05 srp, 2021 11:56 am

HonzaM píše:
rexel píše:Jako laika by mne zajímalo, že si strojvedoucí nevšimne, že lokomotivou řízne výměnu - vlaková cesta musela být postavena pro osobák, a zda se přestavení výměny zobrazí dispečerovy v tomto případě v Domažlicích. rexel

Podle informaci, které se objevují ve sdělovacích prostředcích, to vypadá, že Západní expres projel výhybnou navzdory návěstidlům bez zpomalení a zastavení, výhybky na obou zhlavích byly zřejmě postaveny přímo. Kdyby byly do odbočky, těžko by si nevšiml že nemůže pokračovat plnou traťovou rychlosti. Jak je tato výhybna obsluhována, kdo staví výhybky a návěstidla?

To ti Rexelova informace nestačí? Je obsluhována dispečerem. A protože jsem z druhého konce republiky, budu věřit i těm Domažlicím.
P.S. Vinklarekcz byl rychlejší
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod sidlo » čtv 05 srp, 2021 12:15 pm

To se v médiích několikrát opakovalo - výhybna Radonice je řízena z Domažlic.
Expres vjížděl do stanice na Výstrahu a svoji výhybku č. 3 měl na Přímo.
Osobák vjížděl do stanice na Rychlost 40 a výstraha a svoji výhybku č. 1 měl Do odbočky.
Strojvedoucí osobáku měl na vjezdovém násvěstidle volnoznak a ve chvíli kdy ho míjel tak k projetí návěstidla Expresem ještě nedošlo. Takže se mu ani jeho vjezdové návěstidlo nemohlo přebarvit na Stůj. https://mapy.cz/zakladni?x=12.9847760&y=49.4666316&z=20&pano=1&base=ophoto&source=traf&id=9712&pid=37777353&yaw=5.547&fov=1.570&pitch=0.107
Expres výhybku č. 1 říznul.
K nehodě došlo asi na půl cesty mezi vjezdovým a odjezdovým návěstidlem, což je asi 350/2 m. Z toho mi vychází, že od projetí návěstidla do okamžiku nehody to bylo méně než 16 sekund.
Pokud by výpravčí v Domažlicích sledoval monitor JOP výhybny Radonice, k čemuž neměl důvod měl jiné práce dost, tak by mu situace nepřipadala nijak podivná, protože sled obsazování kolejových obvodů odpovídal průjezdu osobního vlaku. Nevím, jak by z toho usoudil, že je výhybka č. 1 je říznutá. A i kdyby si toho všiml, tak měl na rozhodování těch méně než 16 sekund.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod hank » čtv 05 srp, 2021 12:54 pm

Petr S. píše: Bohužel poválečný směr vývoje ČSR ( ČSSR ) šel směrem budování železné - potažmo elektrické - hranice socialismu a míru. Vzhledem k tomuto faktu ti " špatní němci v NSR " mohli svoji energii věnovat vývoji něčeho , co dokáže zastavit vlak. A povedlo se jim to. Jak bývá dobrým zvykem, hříchy z minula nás doběhly v nejméně vhodnou chvíli.


Ne tak úplně. ZZ schopné zastavit vlak se začalo v Německu používat už v r. 1922, nejdřív na berlínské S-bahn a v Porúří. Na to navázal systém Indusi, jehož plně funkční provedení se u DB začalo rozšiřovat od r. 1954.

Na likvidaci následků těch hříchů jsme měli - a nevyužili - už více než 30 let.

Nic to nemění na věci, že z různých důvodů je snaha přenášet odpovědnost z lidí na automatizované systémy. Bohužel však rychleji než jejich zavádění klesají nároky na kvalitu výkonných pracovníků i schopnost vnitřních kontrolních systémů dopravců nepustit za kontrolér lidi, kteří tam nepatří. Bohužel i v tomto případě vítězí nad bezpečností snaha co nejvíc vydělat/ušetřit. Stát jenom udržuje status quo a nemá žádnou vizi - ale to platí koneckonců zcela obecně a nikoli jenom na železnici. Ti, kdo vytvářejí - nebo mají vytvářet - takové vize a především politické zásady a programy nutné pro jejich realizaci, hledí výhradně na svůj prospěch nebo prospěch těch, kdo je do funkcí vyslali; a těmi, kdo je tam de facto vysílají, už dávno nejsou voliči, často dokonce ani politické strany.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6672
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod Jarda H. » čtv 05 srp, 2021 5:02 pm

Radši bez dalších komentářů :roll: (aspoň že beze škod na zdraví a životech !!)

https://zatecky.denik.cz/zpravy_region/ ... 10805.html
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod tomkanka » čtv 05 srp, 2021 5:07 pm

HonzaM píše:... výhybky na obou zhlavích byly zřejmě postaveny přímo. ...

Což bylo vzhledem k odsunu osy v Radonicích naprosto v pořádku. ;-)
HonzaM píše:... Kdyby byly do odbočky, těžko by si nevšiml že nemůže pokračovat plnou traťovou rychlosti. ...

On si nevšiml, že má na vjezdu Výstrahu a na odjezdu Stůj. Takže tenhle nesmysl už vůbec nehraje roli.
Naposledy upravil tomkanka dne čtv 05 srp, 2021 7:04 pm, celkově upraveno 1
tomkanka
 
Příspěvky: 270
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod tomkanka » čtv 05 srp, 2021 5:11 pm

sidlo píše:... Nevím, jak by z toho usoudil, že je výhybka č. 1 je říznutá. ...

Začal mu zvonit zvonek rozřezu, a na panelu se výh.1 červeně rozblikala.
tomkanka
 
Příspěvky: 270
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Novinky/nehody na železnici

Příspěvekod sidlo » pát 06 srp, 2021 4:05 am

tomkanka píše:
HonzaM píše:... výhybky na obou zhlavích byly zřejmě postaveny přímo. ...

Což bylo vzhledem k odsunu osy v Radonicích naprosto v pořádku. ;-)

Nevím o tom, že v Radonicích je odklon osy. Z jakého zdroje je tato informace?
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků