S nárůstem provozu byla stanice rozšiřována na úplnou nákladní a osobní přepravu v letech 1872–1873. Ve stanici byla postavena přízemní hrázděná budova výpravny, která se nacházela na jižním okraji kolejiště. Stanice původně sloužila pouze pro nakládku uhlí.V roce 1889 byla propojena vlečka do Tuhaně z roku 1875 s tratí ze Zvoleněvsi do Vinařic z roku 1886. Objem přepravy byl takový, že stanice Dubí byla ve velikosti příjmů z dopravy od roku 1875 na druhém místě v celé síti BEB, předčil ji pouze Chomutov. Při rozšiřování kolejiště v období 1906–1908 byla výpravní budova rozebrána, přenesena a znovu sestavena na jižním okraji rozšířeného nádraží a byla upravena pro služební účely. Nacházela se v ní noclehárna vlakových čet, lampárna, sklad zboží, staniční sklad, výdejna uhlí a dvoupokojový byt.

