Novinky H0 2021

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Novinky H0 2021

Příspěvekod FilipP » pon 31 kvě, 2021 8:00 am

Svratka píše:look23:
Ono šlo spíš o to, že místo slovenského červeného nesmyslu mohli raději udělat špičkový model 754.012, příp. 754.049, prodaly by se oba a klidně i kdyby byly v témže roce. Zelený je sice dle skutečnosti v pohodě, ale modeláři co mají brejlovců už doma několik chtějí něco jiného, prostě perly.


Ja si vobec nemyslim, ze to je nezmysel. Konecne mame aj nejake SK modely pri tom pretlaku CD ci CSD (kde je vacsinou CZ predloha). V Roco sa obe verzie vypredali a v eshopoch je len par kusov. SK lokomotivy od Roca sa daju poratat na prstoch dvoch ruk a vzdy sa relativne rychlo vypredaju a na bazaroch sa predavaju za ovela vyssie sumy. Rovnako aj predosla Blonski verzia 754, dnes sa analogova predava za ovela vyssiu sumu ako stali zvukove verzie. A podla mna muzealna masina bude dlhsie sluzit ako klasicka, ktora casom pojde do srotu. Takto bude na kolajisku masina, kde bude aj skutocna predloha. Okrem toho je to jedina funkcna 753 na Slovensku, ostatne sli do srotu alebo su prerobene na 750.

A co sa tyka cervenej T478.3, tak na forach sa dlho vyplakava, ako tieto verzie v unifiku chybaju, tie povodne robili velmi davno. Mne sa ta cervena paci, no ak je pravda, ze to bude 8 pin namiesto avizovaneho plux22, tak si ju just nekupim. A keby som bol predajcom, tak zrusim vsetky objednavky na tu masinu a dam Rocu vediet preco. Toto by si Roco na AT/DE trhu nedovolilo.
FilipP
 
Příspěvky: 123
Registrován: pon 12 říj, 2020 9:47 pm

Re: Novinky H0 2021

Příspěvekod Stanin » pon 31 kvě, 2021 8:30 am

FilipP píše:A co sa tyka cervenej T478.3, tak na forach sa dlho vyplakava, ako tieto verzie v unifiku chybaju, tie povodne robili velmi davno. Mne sa ta cervena paci, no ak je pravda, ze to bude 8 pin namiesto avizovaneho plux22, tak si ju just nekupim. A keby som bol predajcom, tak zrusim vsetky objednavky na tu masinu a dam Rocu vediet preco. Toto by si Roco na AT/DE trhu nedovolilo.


Plux22 mě hodně mrzí, ale nutno přiznat, že v katalogu je od začátku 8 pin. To že se na webu mihl Plux 22, je věc druhá.
Stanin
 
Příspěvky: 565
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky H0 2021

Příspěvekod Vážňas » pon 31 kvě, 2021 9:29 am

xmatejx píše:Osobně bych vám ale spíše doporučil úsilí nasměřovat k pořízení modelu 62918/62919.

Že je to nejjednodušší je mi jasné, ale v poslední době jsem ji nikde neviděl. Jinak rudá čtyřka se na aukru taky vyšplhala na neuvěřitelných 11400,-, takže je to taky cca nastejno s epochou VI.

Ohledně laků na brejlovcích by se možná hodil krátký exkurz:
Zelenosivý lak se aplikoval do prosince roku 1973, přičemž s ním vyjelo celkem 123 brejlovců do inv. čísla 127 včetně (čtyři nezapočítané stroje čísel 089, 90, 118 a 119 už měly pokusný unifik). Další brejlovci od čísla 128 včetně už tedy vyjížděli v klasickém unifiku. Čtyřokých brejlovců se zelenosivým kabátkem tak vyjelo jen 41 kusů (stroji č. 87 zapomněli dovrtat díry na čtyři oči) a dá se říct, že jsou jen takovými výrobními mezitypy...

Designový zelenosivý nátěr na strojích vydržel do prvního "Zvolena", tedy střední opravy prováděné maximálně každé čtyři roky, takže na strojích vydržel se započítáním nějakých opozdilců maximálně do konce roku 1978. Typický brejlovčí nátěr v sedmdesátých letech (hlavně v té druhé polovině) tedy nebyl ten designérský zelenosivý, ale naopak už celorudý unifik, ve kterém vyjelo 69 procent produkce. Že většina lidí považuje za "správnej dres" ten zelenosivý je věc druhá pramenící z neznalosti. Bohužel Roco, resp. toho jejich průzkumníka nenapadlo, že i když je to nejatraktivnější zbarvení, tak to kvantum, co vyrobili před těmi cca 7 lety plně pokrylo zákaznický trh a další modely této mutace už tu moc neudají - také i proto, že jim do rajónu vpadlo MTB třeba s první dvouokou sérií, o kterou byl docela velký zájem, protože tu Roco nikdy nevyrobí...

martin tichý píše: tohle jsou (společně s čevenou verzí bez žlutého pruhu) právě ty TOP barevné mutace těchto vozidel

Ano, celorudé stroje jsou ty top mutace, ale třeba mě a určitě i jiným tam ten proužek do sedmdesátek a ještě začátku osmdesátek vadí. Kdyby vydali jen bezproužkovou variantu, na kterou se dá proužek (např. obtiskem nebo nálepkou) dodělat vždycky, udělali by líp...

Na čem by Roco mohlo v současné době silně vydělat jsou právě čtyřky, které ještě stále prozatím MTB nedělá. Co si pamatuji, tak třeba o celorudou mutaci byla taková poptávka, že na někoho nevyšly. Jak na tom byla moderní epocha nevím, ale třeba na FB je dost lidí shání v jakémkoli zbarvení a na modelbazaru rovněž, přičemž se za ně platí horentní sumy viz výše...

Ohledně 8pin a plux22 - co jsem slyšel, tak Roco má stále na skladě 8pinové desky, které prozatím montuje do našich staronových modelů, přičemž až jim dojdou, budou montovat době odpovídající pluxy22. Kdo by chtěl Plux22, kolega "Bedlisch" takové desky prodává, viz vlákno "ROCO bardotka, ceckáč, zamračená..." na straně 28. Dokonce tam má i verzi pro čtyřky s MSV a ledkovými světly...
ČSD od UIC čísel po "čtyřkové brejlovce"
Vážňas
 
Příspěvky: 37
Registrován: ned 10 úno, 2019 9:28 am
Bydliště: Kladno

Re: Novinky H0 2021

Příspěvekod VD.CSD » pon 31 kvě, 2021 9:36 am

Svratka píše:look23:
Ono šlo spíš o to, že místo slovenského červeného nesmyslu mohli raději udělat špičkový model 754.012, příp. 754.049

Miesto to "slovenskeho" nezmyslu mohli radsej urobit konecne prveho brejlovca z vychodnej drahy CSD, napr. Bratislavskeho 478.4004 a nie zase dalsieho x-teho "ceskeho".
VD.CSD
 
Příspěvky: 151
Registrován: pon 13 led, 2014 1:32 pm

Re: Novinky H0 2021

Příspěvekod xmatejx » pon 31 kvě, 2021 10:02 am

FilipP píše:Ja si vobec nemyslim, ze to je nezmysel. Konecne mame aj nejake SK modely pri tom pretlaku CD ci CSD (kde je vacsinou CZ predloha). V Roco sa obe verzie vypredali a v eshopoch je len par kusov. SK lokomotivy od Roca sa daju poratat na prstoch dvoch ruk a vzdy sa relativne rychlo vypredaju a na bazaroch sa predavaju za ovela vyssie sumy.


Nevím, zda je to lapsus jejich webu, ale Roco se tváří, že vám ji v digitálu dokonce znovu udělá.

Ten problém je ale daleko hlubší. Za prvé, Slovákům ze srdce přeji krásné modely, opravdu se zapomíná, že velká část československých lokomotiv je provozována na SK. Z jednadvaceti modelů brejlovce bylo vč. 72052 pouze sedm slovenské správy, letos dokonce dvaadvaceti. To je jedna strana mince. Je tu ale druhá, která se pravděpodobně nebude leckomu líbit...

Zde téměř až dole jsou výsledky zajímavé ankety. Provozovatel webu se tázal kupujících, kterou epochu preferují. Anketa je z roku 2010 a připusťme na okamžik, že je vypovídající, tj. není zmanipulovaná a připusťme, že určitá část modelářů skutečně dbá na to, aby vedle sebe na kolejišti v provozním stavu nestály Vectron a Albatros. Současnost z pohledu ankety (je z roku 2010) je přelom V. ep. a VI. ep. Co z ankety plyne?
K čisté čtyřce, tj. slavné 70ky a 80ky, tj. normalizační ČSD, se hlásilo jen 11 % modelářů. Páru ve III. ep. dělalo necelých 17 %. K době kolem puče 40 % a devadesátky až tehdejší současnost celkem necelých 24 % modelářů. (koňku, u které za pár let skončíme v reálu, celkem 8 %)
A teď se podívejme, kolik a jakých brejlovců pro ČD/ČSD Roco k dnešnímu dni vč. novinek 2021 udělalo:
IV. ep. ... 9
V. ep. ... 4
VI. ep. ... 3
celkem: 16
Každý, kdo je aspoň trochu soudný, vidí, resp. musí vidět, že tady je něco v nepořádku. Pro 11 % modelářů Roco vyrábí 56 % modelů. "Přerovská 3098" 72050 jsou opět 70ky...

Anketa je 11 let stará. S tím, jak jde čas, logicky či přirozeně sílí objem modelářů, kteří dělají současnost a naopak slábnou na jejich úkor všechny další kategorie. Mladý modelář, kterému je 25, si určitě na kolejiště nepostaví Pielsticka v laku z počátku 70ek, kterého nikdy v provozu (!) neviděl. Postaví si tam to, co má on spojené s provozem železnice = co v reálu viděl a vidí. Starší pánové, kterým je dnes 65, si naopak toho Pielsticka (až ho MTB udělá) na kolejiště rádi postaví, protože jim asociuje řadu (krásných) vzpomínek. A přeji jim to! Již jsem to zde psal - starší modeláři, co dělají starší správy, jsou dobře organizovaní a leccos si dokáží vynutit - míněno u výrobců. Mají dokonce takovou sílu, že evidentně přesvědčí Roco, aby vyrábělo modely, které (logicky) následně není Roco schopno prodat. Proč? No, protože těch 11 procent... což je samo o sobě obdivuhodné :) Jenže, jak čas plyne, bude vás, co děláte ČSD nebo přelom 80./90. méně a méně. Problém je pouze v tom, že ve vztahu k žel správě ČSSR/ČR na to Roco odmítá reagovat.

Pak je tu samozřejmě určitý objem modelářů, kterým je jedno, co mají na kolejišti, pokud je model krásný a dále sběratelé modelů. Jak zde již opakovaně zaznělo - distribuce návštěvníků tohoto fóra neodpovídá realitě kupujících. Drtivě neodpovídá. A jak už bylo řečeno: Roco dostává zavádějící informace o poptávce a proto byl uveden nesmysl 72050.
xmatejx
 
Příspěvky: 222
Registrován: čtv 04 čer, 2020 11:33 am

Re: Novinky H0 2021

Příspěvekod Mafry » pon 31 kvě, 2021 10:31 am

Vážňas píše:Ohledně laků na brejlovcích by se možná hodil krátký exkurz:
Zelenosivý lak se aplikoval do prosince roku 1973, přičemž s ním vyjelo celkem 123 brejlovců do inv. čísla 127 včetně (čtyři nezapočítané stroje čísel 089, 90, 118 a 119 už měly pokusný unifik). Další brejlovci od čísla 128 včetně už tedy vyjížděli v klasickém unifiku. Čtyřokých brejlovců se zelenosivým kabátkem tak vyjelo jen 41 kusů (stroji č. 87 zapomněli dovrtat díry na čtyři oči) a dá se říct, že jsou jen takovými výrobními mezitypy...

Máte tam chybu.
1-81 + 87 byly dvousvětelné
82-86 + 88-96 + 99-104 byly sice čtyřsvětelné, ale upraveny z dvousvětelných, tudíž rozteč světel vycházela z těchto verzí (porovnejte fotky)
97 + 98 a od 105 výše už byly normálně 4 světelné
Takže reálně těch šedivých správně čtyřsvětelných bylo 21?
https://lokomotivy.net/index.php?str=mag - v magazínu 1/2018 (stačí stáhnout Kapitolu) jsem to stručně popsal.

Vážňas píše: Že většina lidí považuje za "správnej dres" ten zelenosivý je věc druhá pramenící z neznalosti

Tohle je celkem věc k diskuzi. Protože ty trojky šedozelené z výroby byly (a vlastně podle návrhu designera). To, že na ně někdo potom násilně aplikoval unifikovaný nátěr, je věc druhá.
Zpochybnňovat by to šlo spíše u čtyřek, které z výroby šedozelené nikdy nebyly, ale přesto hodně lidí považuje šedozelenou na tovární nátěr i u nich.


xmatejx píše:... K době kolem puče 40 % a devadesátky až tehdejší současnost celkem necelých 24 % modelářů.


jen upozorním, že doba přechodu ČSD a ČD fakt není kolem puče.. Aspoň z pohledu kategorie devadesátky až tehdejší současnost :)

Jinak ty šedé trojky nebyly přece doménou jen počátku provozu trojek. Do tohoto nátěru se právě kolem rozpadu ČSD začaly znovu lakovat jak 753, tak i později 750 (a svezly se s tím i čtyřky). A minimálně 3 předělané stroje 750 jsem zrovna z T478.3098 viděl + 753.229. Myslím, že čekat na vydání te jedné konkrétní lokomotivy prostě nejde. Navíc ohledně "speciálů" (754.012, 049).. Opravdu by to byl takový hit? Viz speciál 754.023, který se minimálně v jednom eshopu co by skladovka přestříkávala do různých jiných verzí, aby se konečně vyprodala.
Prostě speciál si každý koupí každý jeden. Unifiků (ať už z kteréhokoli období) může modelář uživit klidně více.

Jinak u epochy 6 máte které modely? Mě napadlo minimálně 5 (opět dle nátěru, ne dle konkrétního čísla):
starý najbrt (754.037? či kolik to bylo), nový najbrt (754.015), blonski 750.131, blonski 754.004 a modrá bleskovka (754.028). K tomu lze vlastně klidně připočítat i šedozelenou čtyřku (754.042)
Naposledy upravil Mafry dne pon 31 kvě, 2021 10:39 am, celkově upraveno 1
http://kzm.lokomotivy.net (DDM Havířov, H0)
Mafry
 
Příspěvky: 144
Registrován: stř 27 lis, 2013 10:44 am
Bydliště: Ostravsko

Re: Novinky H0 2021

Příspěvekod xmatejx » pon 31 kvě, 2021 10:39 am

Mafry píše:jen upozorním, že doba přechodu ČSD a ČD fakt není kolem puče.. Aspoň z pohledu kategorie devadesátky až tehdejší současnost :)


Rád si nechám vysvětlit :)
Co je tím tedy míněno? celé 80ky a 90ky?
xmatejx
 
Příspěvky: 222
Registrován: čtv 04 čer, 2020 11:33 am

Re: Novinky H0 2021

Příspěvekod Mafry » pon 31 kvě, 2021 10:42 am

Ještě jsem v minulém příspěvku upravil dotaz na ty varianty epochy 6. Ona je otázka, jak s těi epochami, protože zrovna u některých strojů (uni 82, 088, šedozelená, je to diskutabilní, protože trojku s úzkým žlutým pruhem (o širokém nemluvě) šlo potkat ještě v epoše 5 ).

Možná jsem na ten přechod zbytečně háklivý. Možná proto, že se snažím držet právě v období 1988 - 1993 což je právě v rozmezí mezi (skoro) pučem a rozpadem ČSD. :) (vlastně vymezeno ČSD a novým označením).
http://kzm.lokomotivy.net (DDM Havířov, H0)
Mafry
 
Příspěvky: 144
Registrován: stř 27 lis, 2013 10:44 am
Bydliště: Ostravsko

Re: Novinky H0 2021

Příspěvekod xmatejx » pon 31 kvě, 2021 11:01 am

Mafry píše:Ještě jsem v minulém příspěvku upravil dotaz na ty varianty epochy 6. Možná jsem na ten přechod zbytečně háklivý. Možná proto, že se snažím držet právě v období 1988 - 1993 což je právě v rozmezí mezi (skoro) pučem a rozpadem ČSD. :) (vlastně vymezeno ČSD a novým označením a ČSD.


Takže je to tak, jak jsem si myslel. Puč +/- 2 až 3 roky...
K 6. ep. - slovenskou správu jsem komplet vynechal. Anketa byla (pravděpodobně) vyplněna návštěvníky z ČR, Slováci mají vlastní kvalitní eshopy. Jsou započítány oba Najrbrty a CDC (62933). Šlo mi o to ukázat, jak to vidí Roco - jaké modely uvádí Roco, nikoliv kam reálně patří. Z této optiky nám Roco pustilo 9x IV., 4x V. a 3x VI.
(modrý blesk 73812 "754 058-6" není rozhodně VI. - v roce 2011 byl předělán na Najbrta I
a druhý, starší model 62920 "754 028-9" byl v roce 2012 překopán na Najbrta II
obě to jsou "čisté" V.ep.)

754 023-0 alias Roco 73810 "zelená s bleskem" je historicky největší propadák, kterému 72050 úspěšně šlape na paty. Obojí čistá IV. ep.
xmatejx
 
Příspěvky: 222
Registrován: čtv 04 čer, 2020 11:33 am

Re: Novinky H0 2021

Příspěvekod Mafry » pon 31 kvě, 2021 12:20 pm

Vidíte, na to ČDC jsem ještě navíc úplně zapomněl. Jinak s těm epochami taky záleží, podle čeho rozlišujete V a VI http://www.jacek-modely.cz/epochy/ - tady by vyhověly obě bleskovky. A taktně zamlčená 754.042 úplně :).

Vidím, že s těmi nátěry versus konkrétní čísla jste to nevzal a trváte jen na konkrétních číslech. Ale já si právě myslím, že to je to, na co sází Roco. Že prostě dvě šedivky (nebo najbrta, prostě jakýkoli hromadný nátěr) si někdo klidně koupí, protože těch lokomotiv bylo více (a věřím tomu, že dost lidí ani nebude řešit, to, že ty lokomotivy na kolejišti mají stejná čísla). Kdežto ty speciály by museli dělat po pár kusech, aby z toho nebyly ležáky, protože ač je třeba 754.012 hezká, tak prostě dvě na vlaku je blbost. A pokud by ryze podle čísel braly i ty "unifiky" (každý zájemce jen jeden kus), tak by to skončilo na malých sériích střídajících se čísel - což je otázka, zda se pak Rocu nevyplatí vyrábět raději více sérií modelů, které se budou prodávat ve více zemích...Vectrony, Taurusy, atd.

Smutné je, že zrovna s tímto by MTB vcelku Rocu setřelo, jen toho brejláka prostě dotáhnout :(. Ale prostě jim to stačí. To já si raději T478.3098 přeznačím a upravím na ČDC nulku a tu 6. epochu z ní mám taky :)

Ale to už tu diskuzi novinek docela plevelíme. Myslím, že neovlivníme ani Roco ani MTB (resp. každý to může ovlivnit akorát tak kupní silou své peněženky).
http://kzm.lokomotivy.net (DDM Havířov, H0)
Mafry
 
Příspěvky: 144
Registrován: stř 27 lis, 2013 10:44 am
Bydliště: Ostravsko

Re: Novinky H0 2021

Příspěvekod look23 » pon 31 kvě, 2021 12:30 pm

xmatejx píše:Anketa je 11 let stará. S tím, jak jde čas, logicky či přirozeně sílí objem modelářů, kteří dělají současnost a naopak slábnou na jejich úkor všechny další kategorie. Mladý modelář, kterému je 25, si určitě na kolejiště nepostaví Pielsticka v laku z počátku 70ek, kterého nikdy v provozu (!) neviděl. Postaví si tam to, co má on spojené s provozem železnice = co v reálu viděl a vidí. Starší pánové, kterým je dnes 65, si naopak toho Pielsticka (až ho MTB udělá) na kolejiště rádi postaví, protože jim asociuje řadu (krásných) vzpomínek. A přeji jim to! Již jsem to zde psal - starší modeláři, co dělají starší správy, jsou dobře organizovaní a leccos si dokáží vynutit - míněno u výrobců. Mají dokonce takovou sílu, že evidentně přesvědčí Roco, aby vyrábělo modely, které (logicky) následně není Roco schopno prodat. Proč? No, protože těch 11 procent... což je samo o sobě obdivuhodné :) Jenže, jak čas plyne, bude vás, co děláte ČSD nebo přelom 80./90. méně a méně. Problém je pouze v tom, že ve vztahu k žel správě ČSSR/ČR na to Roco odmítá reagovat.


Podle tohoto co jste psal by měl být největší hlad po některých lokomotivách z
ČD 750.7,
ČD Cargo 753.6,
ČD Cargo 753.7,
AWT/UniDo 753.7,
SD-KD 753.6,
ČD 754 s LED a UIC zásuvkami,
ZSSK 757,
ZSCS 756.
Kdy u většiny řad předloh nejde low costově změnit model, protože to vyžaduje novou formu.

Ohledně přání 754 012 a 754 049 a dalších by asi řešením pro fajnšmektry byla verze albín.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1236
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Novinky H0 2021

Příspěvekod Mafry » pon 31 kvě, 2021 3:04 pm

xmatejx píše:A teď se podívejme, kolik a jakých brejlovců pro ČD/ČSD Roco k dnešnímu dni vč. novinek 2021 udělalo:
IV. ep. ... 9
V. ep. ... 4
VI. ep. ... 3
celkem: 16


Pro zajímavost, mohl byste prosím uvést, které modely jste počítal do které epochy? Děkuji.

look23 píše:Ohledně přání 754 012 a 754 049 a dalších by asi řešením pro fajnšmektry byla verze albín.

Jenže to už by nesplňovalo podmínku konkrétního čísla od výrobce...
http://kzm.lokomotivy.net (DDM Havířov, H0)
Mafry
 
Příspěvky: 144
Registrován: stř 27 lis, 2013 10:44 am
Bydliště: Ostravsko

Re: Novinky H0 2021

Příspěvekod George V. » pon 31 kvě, 2021 5:11 pm

754.049 byla v TT, tak proč by nemohla být časem i v H0?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky H0 2021

Příspěvekod hummus » pon 31 kvě, 2021 5:46 pm

xmatejx píše:
Mafry píše:Ještě jsem v minulém příspěvku upravil dotaz na ty varianty epochy 6. Možná jsem na ten přechod zbytečně háklivý. Možná proto, že se snažím držet právě v období 1988 - 1993 což je právě v rozmezí mezi (skoro) pučem a rozpadem ČSD. :) (vlastně vymezeno ČSD a novým označením a ČSD.


Takže je to tak, jak jsem si myslel. Puč +/- 2 až 3 roky...
K 6. ep. - slovenskou správu jsem komplet vynechal. Anketa byla (pravděpodobně) vyplněna návštěvníky z ČR, Slováci mají vlastní kvalitní eshopy. Jsou započítány oba Najrbrty a CDC (62933). Šlo mi o to ukázat, jak to vidí Roco - jaké modely uvádí Roco, nikoliv kam reálně patří. Z této optiky nám Roco pustilo 9x IV., 4x V. a 3x VI.
(modrý blesk 73812 "754 058-6" není rozhodně VI. - v roce 2011 byl předělán na Najbrta I
a druhý, starší model 62920 "754 028-9" byl v roce 2012 překopán na Najbrta II
obě to jsou "čisté" V.ep.)

754 023-0 alias Roco 73810 "zelená s bleskem" je historicky největší propadák, kterému 72050 úspěšně šlape na paty. Obojí čistá IV. ep.


Já bych to s tou IV. Epochou neviděl tak špatně. Krásně je to vidět na M152.0 čsd vs 810 ČD. Tedy IV. vs VI. epocha. Pro M152.0 se musela dodělávat celá jedna série, aby byly modely pro všechny předobjednávky. Navíc ještě M152.0 uvedlo na trh i MTB. Já bych odhal v případě "šukafonu" poměr prodaných modelů na 3:1 ve prospěch IV. epochy.
Pokud by Roco uvedlo brejlovce v najbrtu, tak mi myslím, že by to byl ještě větší propadák něž "zelená s bleskem" :wink:
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 598
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: Novinky H0 2021

Příspěvekod martin tichý » pon 31 kvě, 2021 9:49 pm

Vozidla, o kterých je tady řeč se prostě "narodila" v epoše III-IV a jejich dobový nátěr v éře jejich vzniku jim prostě sluší nejvíc (ať už se žlutým proužkem nebo bez něj), a není to jen nějaký sentiment stárnoucího mašinkáře, věřím, že i většina mladších ročníků uzná, že tomu tak prostě je, pozdější všelijací najbrti apod se tomu původnímu provedení zkrátka nevyrovnají, vědomi si toho jsou dle všeho i samotní výrobci, tím ovšem neupírám nárok a touhu vyznavačům pozdějších epoch na ten právě jejich model v těch "správných" barvách.
Ciboch
martin tichý
 
Příspěvky: 345
Registrován: ned 19 črc, 2009 12:43 pm
Bydliště: Milovice

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Kulsud a 0 návštevníků