A do tretice som sa pustil aj do "Blchy"
KALUGA PIKO T203.0504, ZIMO MX645P22, Zvuk JACEK, ale upozorňujem, že žiadny autentický zvuk tam nie je, pretože MAJSTER zvukár nezískal žiadne originál zvuky, aj keď zoopár ľudí tu na fóre sľubovalo...
Tak som rozmýšlal, že čo by bolo aspoň "z rýchlika" podobné a napadlo ma Prasa T211.0, ale ani to JACEK nemá. Tak padlo rozhodnutie na M131.1 Hurvínka - má identický motor TATRA aj prevodovku ako T211.0.
Samotný model má vcelku dobrú prípravu na osvetlenie a navyše má osadený kondenzátor s neuveriteľnou hodnotou 1F (nie je to preklep - vydrží to jazdiť, svietiť a "zvučať" asi cca 5s) . Má osvetlenie kabíny, tiež posun s pravými bielymi svetlami do kríža (aj ľavými - to však nepoužívam), samozrejme samostatné koncové červené svetlá. Biele pozičné svetlá zároveň zapínajú aj reflektor. Škoda... Tak išlo na rad bádanie ako reflektory oddeliť. A PODARILO SA !!!
Po rozobratí je na DPS nachystaná spájkovacia plôška pre Fo6, Fo7, ale na mieste, kde nie je miesta nazvyš. Je to len tak-tak, že vôjdu vodiče. Treba použiť aj trocha sily pri spätnom osadení DPS. Tak som tam doplnil biely a žltý vodič (predný a zadný reflektor) a vytiahol ich von vedľa pätice PluX22.
Nachystal som originál PIKO reproduktor 56330 6 Ohm 9x16mm - treba použiť dekodér MX645 - zvláda 4 ohm reproduktory (iné dekodéry sú prispôsobené na 8 ohm). Iný ako PIKO reproduktor spôsobí problémy pri osadzovaní - je tam uchytená LED na čený reflektor, ktorá je súčasťou ozvučnice repro. Išiel som teda cestou najmenšieho odporu. Je tam zaisťovacia spona, ktorá má držať repro na svojom mieste, ale tá vypadávala aj s reprom - bolo to voľné. Keďže reproduktor nemá na sebe žiadnu obojstrannú penovú pásku, tak som jeho hrany dookola oblepil a následne celé repro prilepil na ozvučnicu. Teraz však spona nedržala tiež, ale pretože hrúbka obostrannej penovej pásky bola asi viac hrubá ako bolo potrebné. Ale repro drží a ďalej to neriešim.
A poďme "drátovať"...
Medzi čelnou reflektorovou LED a hlavnou DPS je krátky biely prepoj - prepojený je výstup Fo0F s LED - ten som odstránil. Na LED som pripojil nový biely vodič z výstupu Fo6. Zadná LED reflektora je na hlavnej DPS, k nej prislúcha odpor R2. Vedľa neho som urobil jemný rez, čím som prerušil spojenie s výstupom Fo0R. Priamo na odpor R2 som pripojil žltý vodič od výstupu Fo7. Následne som dokompletoval zapojenie reproduktora - dva fialové vodiče prišli pripojiť na označené miesta na DPS.
Model som poskladal... všetko fungovalo na prvý pokus, len BOLO TICHO !!!
Oblial ma studený pot, že je dekodér "v háji zelenom". Ale dekodér tester ma presvedčil, že je všetko OK. Takže nastalo meranie reprovýstupu. Veď čo sa dá pokaziť na dvoch drátoch... a zistil som že čínsky "soudruzi udělali chybu" pri výrobe DPS - podarilo sa im na hrane DPS v rohu odfrézovať prepoj na repro. Tak som musel dve prekovania očistiť od laku, pocínovať a prepoj nahradiť fialovým drátom. Po poskladnaí všetko funguje ako má. Ešte som do kabíny nalepil mašinfíru. Rozobrať kabínu - jej interiér - je problém, lebo lepia aj to čo nemusia. Trocha strachu a cvak-cvak a bolo rozlepené.
Foto bude ďalej aj s popisom úprav.
Nastavenie dekodéra od JACEKa som musel prekopať, pretože zvuky Hurvínka nie sú určené na žiadny továrenský model - to znamená mapovanie výstupov je DEFAULT ZIMO.
Mapovanie Funkčných tlačidiel mám upravené nasledovne:
F0 - Pozičné biele svetlá
F1 - Koncové červené svetlá
F2 - Reflektor
F3 - Posun (Pravé biele svetlá do kríža, polovičná rýchlosť, deaktivácia AKC/DEC)
F4 - Osvetlenie kabíny rušňovodiča (za jazdy zhasne)
F5 - Neutrál (minimálne otáčky)
F6 - Nepriradené
F7 až F28 - mapovanie ako JACEK bez zmeny
Upravené CV:
CV# 13 = 131 Aktivácia Analóg - F1, F2, F8
CV# 14 = 195 Aktivácia Analóg - F0f, F0r, krivky AKC/DEC, Záťaž. regulácia
CV# 33 = 1 - F0f Biele svetlá smerovo zavislé - vpred
CV# 34 = 2 - F0r Biele svetlá smerovo zavislé - vzad
CV# 35 = 12 - F1 Červené svetlá smerovo závislé
CV# 36 = 0 - F2 Reflektor - smerovo závislý [cez Švajčiarske mapovanie]
CV# 37 = 4 - F3 Pravé Biele svetlá (posun - cez Švajčiarske mapovanie)
CV# 38 = 2 - F4 Osvetlenie kabíny rušňovodiča (pri jazde zhasne)
CV# 39 = 0 - F5 Priradenie ZRUŠENÉ
CV# 40 = 0 - F6 Priradenie ZRUŠENÉ
CV# 41 = 0 - F7 Priradenie ZRUŠENÉ
CV# 42 = 0 - F8 Priradenie ZRUŠENÉ
CV# 43 = 0 - F9 Priradenie ZRUŠENÉ
CV# 44 = 0 - F10 Priradenie ZRUŠENÉ
CV# 45 = 0 - F11 Priradenie ZRUŠENÉ
CV# 46 = 0 - F12 Priradenie ZRUŠENÉ
CV# 124 = 114 z 3 - Redukcia AKC/DEC [bity 1, 0 = 10] na 1/4 hodnoty podľa CV3, 4, Deaktivácia AKC/DEC tlačidlom F3, Aktivácia 1/2 rýchlosti tlačidlom F3, DC STOP úseky - Zapnuté, Aktívne SUSI rozhranie
CV#155 = 3 - 1/2 rýchlost tlačidlom F3
CV#156 = 3 - aktivacia AKC/DEC tlačidlom F3
CV# 127 = 1 - (Fo1) červené svetlá v smere vpred
CV# 128 = 2 - (Fo2) červené svetlá v smere vzad
CV# 129 = 60 - (Fo3) kabína rušňovodiča - zhasne počas jazdy
CV# 130 = 0 - (Fo4) bez efektu - posun ČSD - pravé biele svetlá do kríža
CV# 131 = 0 - (Fo5) bez efektu - posun ------- - ľavé biele svetlá do kríža [NEPOUŽÍVAM]
CV# 132 = 0 - (Fo6) bez efektu - reflektor - v smere vpred [cez Švajčiarske mapovanie]
CV# 159 = 0 - (Fo7) bez efektu - reflektor - v smere vzad [cez Švajčiarske mapovanie]
CV# 160 = 0 - (Fo8) bez efektu
Švajčiarske mapovanie svetiel:
Režim Posunu F3 vypne:
- F0 Biele svetlá (Fo0f, Fo0r)
- F1 Červené svetlá (Fo1, Fo2)
- F2 Reflektor (Fo6, Fo7)CV430 = 3 -> Klávesa F3 ovláda Švajčiarske mapovanie Skupina 1
CV431 = 0
CV432 = 206 -> Bit 7, 6 = 1 = 192 [vypne výstup] // 14 - > zodpovedá výstupu Fo0f [predné biele] =>> 192 + 14 = 206, pre smer vpred
CV433 = 193 -> Bit 7, 6 = 1 = 192 [vypne výstup] // 1 - > zodpovedá výstupu Fo1 [červené sv. vpred] =>> 192 + 1 = 193, pre smer vpred
CV434 = 207 -> Bit 7, 6 = 1 = 192 [vypne výstup] // 15 - > zodpovedá výstupu Fo0r [ zadné biele] =>> 192 + 15 = 207, pre smer vzad
CV435 = 194 -> Bit 7, 6 = 1 = 192 [vypne výstup] // 2 - > zodpovedá výstupu Fo2 [červené sv. vzad] =>> 192 + 2 = 194, pre smer vzad
CV436 = 3 -> Klávesa F3 ovláda Švajčiarske mapovanie Skupina 2
CV437 = 0
CV438 = 198 -> Bit 7, 6 = 1 = 192 [vypne výstup] // 6 - > zodpovedá výstupu Fo6 [reflektor] =>> 192 + 6 = 198, pre smer vpred
CV439 = 0
CV440 = 199 -> Bit 7, 6 = 1 = 192 [vypne výstup] // 7 - > zodpovedá výstupu Fo7 [reflektor] =>> 192 + 7 = 199, pre smer vzad
CV441 = 0
Ked nie sú zapnuté pozičné svetlá (F0), nedá sa zapnúť reflektor (F2)CV442 = 157 -> Klávesa F0 ovláda Švajčiarske mapovanie Skupina 3
-> Bit 7 = 1 = 128 [invertovaná funkcia] // 29 - > zodpovedá funkčnému tlačidlu F0 [pozičné svetlá] =>> 128 + 29 = 157
CV443 = 0
CV444 = 198 -> Bit 7, 6 = 1 = 192 [vypne výstup] // 6 - > zodpovedá výstupu Fo6 [reflektor] =>> 192 + 6 = 198, pre smer vpred
CV445 = 0
CV446 = 199 -> Bit 7, 6 = 1 = 192 [vypne výstup] // 7 - > zodpovedá výstupu Fo7 [reflektor] =>> 192 + 7 = 199, pre smer vzad
CV447 = 0
Klávesa F2 zapína reflektorCV448 = 2 -> Klávesa F2 ovláda Švajčiarske mapovanie Skupina 4
CV449 = 0
CV450 = 6 -> [zapne výstup] // 6 - > zodpovedá výstupu Fo6 [reflektor], pre smer vpred
CV451 = 0
CV452 = 7 -> [zapne výstup] // 7 - > zodpovedá výstupu Fo7 [reflektor], pre smer vzad
CV453 = 0
Poradie skupín je dôležité. Najvyššiu prioritu má skupina 1. Inak to nefunguje správne.
Obsah príspevku je bez môjho súhlasu iba na NEKOMERČNÝ účel. Zásah do SW/HW je Vaše vlastné riziko!