Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
vfjr píše:Milane nechci samozřejmě snižovat tvoje zkušenosti, ale je ta chyba pro stavbu kolejiště na ježdění pro zábavu zásadní? Nevím, možná je. Samotného by mě zajímalo kde je ta chyba. Ale stejně to bude upravovat. Já vím, že v návrzích kolejiště jsi dobrý, ale nějaké to nedodržení NEM je na každém návrhu
začátečník Michal píše:Tak jsem zkusil upravit ten Bohoušov, nevím jestli jsem vyřešil chybu NEM 103
vfjr píše:....
nějaké to nedodržení NEM je na každém návrhu
Ohledně plánku - je to víc vláčkodráha než modelová železnice, chápu to, každý máme jiný vkus - ale proč aspoň stanice nemůže mít reálné zhlaví nebo se aspoň trochu podobat nějaké předloze? Stejně tak vedení tratí - vše je tak geometricky přesné, na sebe kolmé... Zkus tímto směrem dále plánek ladit, bude to vypadat přirozeněji.
začátečník Michal píše:se snažím maximálně využít prostor, což s nedostatkem zkušeností pak asi tvoří vláčkodráhu Ještě na tom zapracuju, projdu nějaký další plánky a mrknu na to zhlaví a vedení tratí.
A kdyby se našel někdo kdo se "nudí" a chtěl s návrhem pomoct, budu moc rád a dokážu se i odměnit
HonzaM píše:Modelář si musí ujasnit co od domácího kolejiště očekává, jestli chce mít možnost mít současně v provozu více vlaků s možností je nechat jezdit bez obsluhy a kochat se, za cenu že kolejiště vůbec nebude interpretovat skutečnost, nebo kolejiště které co nejvíce odpovídá reálu, ovšem s koncovými stanicemi, což znamená nutnost se aktivně věnovat provozu (posun, objíždění soupravy atd.). Podle zkušenosti s mými vnuky jim vyhovuje první varianta, posun je nebavil pokud byli ve věku kdy je mašinky bavili, dnes už mají jiné zájmy, druhá varianta je vhodná pro modeláře který to staví především pro sebe a vyžívá se v aktivní činnosti. Mně rozhodně lépe vyhovuje ten Bohoušov než zmíněné Bezdružice.
Pro co největší věrnost reálu stavím modulové stanice, tam je ovšem modul stanice Sklené nad Oslavou v N dlouhý 4,4 m.
t29 píše:Přidám jeden pokus o realističtější využití prostoru. Šířku obou ramen L-ka jsem zvětšil ze 75 cm na 85 cm, pro usnadnění manipulace předpokládám možnost rozdělení na hlavní rám 200x85 cm a druhý rám 90x85 cm. Skryté nádraží možno dát k zadní stěně do tunelu na hlavní trati (červeně). Do hlavní stanice vede kousek dvojkolejky, za stanicí se tratě rozdělují, hlavní trať vykoukne u paty kopce a zamíří zpět do skrytého nádraží, vedlejší trať stoupá do malé staničky na kopci a pak se vrací zpět do hlavní stanice. Nemám pořádně zažitou geometrii N kolejiva, tak je to takové neučesané a bojoval jsem s výškami v místech kde se kříží tři tratě nad sebou.
I bez vratných smyček máš možnost pro simulaci reálného (nákladního) provozu na hlavní trati použít dvě stejné lokomotivy, jednu s plnými vozy jedním směrem, druhou s prázdnými vozy opačným směrem. Vedlejší trať je pouze ovál - aby šel simulovat provoz podobně jako na hlavní trati, musela by se napojit do druhého zhlaví skrytého nádraží.
HonzaM píše:Na první pohled provozně zajímavé, ovšem výškové rozdíly jsou v řadě případů příliš malé a roh je prakticky nedosažitelný. Do hlavního nádraží bych přidal jednu další kusou kolej, možná i dvě a tím by byla k dispozici možnost posunu. Skrytou stanici v zadní části v žádném případě, kolejiště bude u stěny a výškový rozdíl proti viditelné koleji je tak malý, že by přístup byl prakticky nulový.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků