Moderátor: Michal Dalecký
Bann píše:Lepší je nevodivě oddělit jazyky od srdcovky - tedy říznout kolejnici před srdcovkou.
Rosik píše:Bann píše:Lepší je nevodivě oddělit jazyky od srdcovky - tedy říznout kolejnici před srdcovkou.
Děkuji za názor. Tak by to určitě fungovalo, ale řezat výměnu, a pájet do ní další vodiče mi v eNku přijde šílené. V H0 asi žádný problém, TT těžko říct, ale N je na takové zásahy příliš malé a citlivé. Z toho bych měl pak obavy při přejezdech vlaků.
Rosik píše: Říkal jsem si, že bych jazyky výměn natřel ze strany ke kolejnicím izolačním lakem, aby při kontaktu jazyka s kolejnicí nevznikal vodivý kontakt a tím by byl problém odstraněn a zajištěno, že ke zkratu při přestavování a předčasném přepnutí napájení srdcovky a jazyků nedojde.
Rosik píše:Používáte u všech výměn externě napájené srdcovky nebo využíváte pouze kontaktu jazyka s kolejnicí (osobně mi to přijde velmi nespolehlivé).
milan ferdián píše:Ale prosím tě, běžná věc v N-ku. Mě to opět čeká, musíš jen vědět jak na to. Samozřejmě připravit i místa na připájení dvou vodičů a třetí k srdcovce. Spolehlivost, ale za to stojí.
milan ferdián píše:Já mám spíše jiný problém a to volba přestavníku.
Rosik píše:milan ferdián píše:Ale prosím tě, běžná věc v N-ku. Mě to opět čeká, musíš jen vědět jak na to. Samozřejmě připravit i místa na připájení dvou vodičů a třetí k srdcovce. Spolehlivost, ale za to stojí.
Možná jsem právě objevil Ameriku, ale pak je lepší použít PECO výměny s izolovanou srdcovkou např. SL-U395F místo SL-E395F. Zde je to již vše připraveno tak, jak je potřeba. Jazyky jsou propojeny s kolejnicemi, srdcovka oddělená od konců kolejnic a vše již propojeno. Je to bez práce. Jediné mínus vidím u izolace srdcovky. Docela dost to kazí vzhled, ale např. pro skryťák ideální. Pěkně to je nafocené zde: https://railrama.modelova-kolejiste.cz/nove_vyhybky_peco.
Rosik píše:milan ferdián píše:Já mám spíše jiný problém a to volba přestavníku.
A ten přestavník MP1 ti nevyhovuje? Já jsem s ním zatím spokojený.
Rosik píše:Bann píše:Lepší je nevodivě oddělit jazyky od srdcovky - tedy říznout kolejnici před srdcovkou.
Děkuji za názor. Tak by to určitě fungovalo, ale řezat výměnu, a pájet do ní další vodiče mi v eNku přijde šílené. V H0 asi žádný problém, TT těžko říct, ale N je na takové zásahy příliš malé a citlivé. Z toho bych měl pak obavy při přejezdech vlaků.
milan ferdián píše:....na viditelné místa používám stále Electrofrog a ten tenký řez ve výhybce je nepatrný. Tady pozor, srdcovku neodděluji řezem z vrchu, ale z opačné strany. Tak zabráním poškození sousedních kolejnic, musíš mít v ruce cit a dobrou řezačku.
Rosik píše:A ten přestavník MP1 ti nevyhovuje? Já jsem s ním zatím spokojený.
milan ferdián píše:První sérií si kluci velmi pochvalovali, pak přišly další série a ty postupně stojí za starou belu. Když už MP5 je na nic, co jsem zde četl, tak jsem MTB zatím ze seznamu vyřadil.
-m-
HonzaM píše:Rosik píše:A ten přestavník MP1 ti nevyhovuje? Já jsem s ním zatím spokojený.
To si ale Rosík odporuje, v prvním příspěvku psal něco jiného (problém s přepínacím kontaktem na srdcovku).
milan ferdián píše:Otočená a upravená výhybka střední (137 mm). Ještě třeba vyhodit aretačku. Řez byl proveden z této strany.
-m-
No ono přestane být prostor pro filozofování, protože Unifrog je už jedinou možností u středních Peco code 55 výhybek. Elektrofrog zmizel z nabídky. Krátké a dlouhé výhybky zatím Unifrog nemají, stále zůstávají jako elektro nebo izolované, otázkou je, jak dlouho...milan ferdián píše:Díval jsem se na Unifrog, do skryťáku v poho, ale na viditelné místa používám stále Electrofrog
Zpět na Velikost N (komunita N)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků