Pavel 152 píše:Na kratším voze není na jedné straně 2 tř. Je to i v katalogu, co je správně?
Altenbergy se stavěly ve dvou provedeních, BC4i a C4i. Vozy 2. + 3. třídy měly uspořádání oken 4+3, mají dva oddíly 2. třídy po 2 oknech a jeden oddíl 3. třídy se 3 okny a na obou koncích jednoduché dveře. Vozy 3. třídy měly 4+4 okna a na jednom konci dvojité dveře, které vedly do služebního oddílu s dodatečnými stojany na lyže. Ten služební oddíl zabíral jedno okno. Vozy 2. + 3. třídy byly dlouhé 18 355 mm, vozy 3. třídy 19 130 mm. Vozů 3. třídy bylo vyrobeno 64 ks, kombinovaných 32.
K historii altenbergů a věrnosti nabízených modelů ČSD více viz tady:
viewtopic.php?f=16&t=11676&start=105#p253040https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=4112520https://www.k-report.net/presmerovani/? ... ek=4113326Pokud jde o provoz u ČSD, tak existuje zmínka v německé literatuře o provozu dvouvozových souprav v r. 1956 v motorových rychlících vedených M 262.0 (tzv. babíňáky, směr Praha - Horažďovice - Volary) a fotka se dvěma vozy zařazenými mezi vozy běžné stavby v osobním vlaku s lok. 365.023.
(Zdroj: Eisenbahn Journal 10/2004.)
Další známé zmínky z provozu se už pak týkají jenom postávání v kopřivách a podřadných výkonů.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.