Ahoj,
pár hodin to zabralo, záda a oči bolely (budu si muset koupit lepší židli a monitor
).
K provozu:
S automatickým provozem moc zkušeností nemám, takže nevím, jak jde kombinovat Traincontroler a ruční řízení na jedné trati. Pokud je to složité, tak je rozdělení tratí na automatickou hlavní trať a ruční lokálku rozumným řešením.
Myslel jsem, že to jde kombinovat celkem snadno, ale fakt nevím. Pokud ano, tak do šesté epochy se řešení s jednou tratí hodí a zapadne i velký motorák, resp. vratná souprava (odpadá další obsluha mimo dosah - viz úpravy. Díky aktuální situaci, kdy si každý kraj objednává dopravu, nám vznikly nové hranice, přes které Os vlaky jezdí minimálně. Takže když za Menší vyhlásíš krajskou hranici, bude celkem přirozené, že tam budou Os vlaky končit.
Úprava kolejiště pro 6. epochu a méně budov krajiny:
- Stanice větší – zrušena remíza zrušit i s odbočnou kolejí, nebo tam může být traťovka
- Náhrada sdružených návěstidel
- Vlečka kamenolom zrušena, místo ní osobní zastávka
- Lom zrušen, případně opuštěný v něm trampská osada
- v Menší stanici zrušena vlečka a továrna na plechovky
- nasazení velkých MV nejlépe bez potřeby objíždění (Ucelená jednotka, nebo mot. vůz s řídícím vozem)
Návrh provozu - časy jsou modelové:
Osobní doprava:
v taktu (1 hod. mimo špičku 2hod.) bude projíždět celou trať souprava Sp vlaku. Např. v XX:15 tam v XX: 35 zpět (tedy souprave ze SN vykoná vlastně dva okruhy jednou ve směru SN->V(zast.)>M>SN>M>V(zast.)>SN - zde je odstaven do dalšího taktu. Sp vlaky "jako" křižují v první stanici za M.
Ve V je zajištěn přestup mezi Sp a MOs, které zajišťují "krajské" spojení do M, kde Sp vlaky pouze projíždějí.
Některé MOs, vyjíždějí / a vrací se až do krajského města, tedy jezdí v trase SN>V>M (obrat)>V>SN, některé zajišťují pouze "pendl" V>M a zpět.
Nákladní doprava:
Po trati projíždí párkrát za den Pn vlaky např. ucelené dřevo, ucelená auta, ucelený štěrk/vápenec, uhlí, cisterny (vybral bych dvě komodity a pořídil příslušné vozy) + 1-2x mix z různých nákladních vozů které tahá brejlovec a jeden kocour. Ty vlaky nemusí být extra dlouhé. Na druhou stranu je mohou tahat i jiné stroje než ČDC (ER20, ale i třeba privátní Bardotka, nebo Čmelák) Tyto vlaky jezdí především mimo špičku a mohou být taky naprogramovány do automatu. Pokud zatím nejsou lokomotivy, udelal bych např. 4 soupravy a lokomotivy střídal v SN.
Druhý kocour ČDC slouží pro místní obsluhu:
Ta se skládá z Mn vlaku SN>V>M a zpět. Do M zajíždí jen podle potřeby. Já bych s chtěl kochat, takže by potřeba byla pokaždé. Ve stanicích obslouží především vlečky, občas nechá nějaký vůz na man. koleji – např. přistaví vozy pro nakládku dřeva v M nebo V.
Ozvláštnění provozu:
Souprava Sp vlaku může sloužit i jako Os ve špičkách. Zatím to vidím denně z okna v práci. Naproti ve stanici kde ráno a odpoledne křižuje Brejlovec s 5xY (za Covidu 3xY) a Regioshark.
PS: jak jsem psal hlavním důvodem je to, že mám řešení s dlouhou lokálkou doma a čím dál víc lituji, že vlaky na hlavní trati vidím jen v omezené míře.