Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
tuma-petr-hb píše:Zajímavá stanice byla Wien Nord, tam se hlavní a dost silný provoz odehrával na 2 průjezdných kolejích.
milan ferdián píše:Tak už půjdu, je to poslední plánek, ikdyž se nabízí ještě pár možností. Ale to nechám na vás. Jardo/Jafobe díky za skvělý nápad .
MSJF 11 Zlatníky – Na Kameni H0/1:87 2000 x 350 FLEISCHMANN/18°
Uzlové stanice se skládají z nákladového a osobního obvodu. Pod pojmem osobní obvod laicky vidíme jen hlavní kolejiště, kde nám zastavuji SC, ICE, R nebo i dlouhé osobní vlaky. U těchto uzlových stanic jsou i jakoby samostatné nádražíčka. Vznikly buď na začátku stanice nebo během vývoje rozšiřování stanice o další kolejiště. U Praha hl.n. severní nástupiště, Svinov opavské nástupiště, v Brně též severní nástupiště. Většinou tvoří dvě i více kusé koleje a jen jedna kolej má i objízdnou, viz. opavské nástupiště.
Modelově je námětem navrženo takové nádražíčko. Zadní koleje tvoří hlavní koleje a fototapeta nám vizuálně rozšiřuje kolejiště uzlové stanice. Spodní kusé koleje simulují připojení z vedlejších tratí do uzlové stanice. U ostrovního nástupiště stojí motorová jednotka řady 844 „SHARK“ a můžeme ji doplnit mot. jednotkou 840 "Regio-Shuttle". Pro vedlejší tratě jsou určeny mot.jednotky „Regionova“/814+914/ a „Regionova Trio“ / 814.2+014+814.2/.
Výpravní budova kryje nalevo jakoby pokračující koleje na hlavní větvi u ostrovních nástupišť. Kolejiště napravo mizí pod silniční most a koleje se objevují za kulisou, kde tyto soupravy z hlavní větve můžeme dočasně odstavit. Simulaci hustého provozu vytváříme tím, že „Reginova“ nebo „Trio“ vyjíždí jako řádný vlak do jiné stanice. Tam pobude a vrací se jako další vlak na koleje hlavní větve. Zde pobude a odjíždí na viditelnou část kolejiště. Souběžně může přijet vlak z hlavní trati a i od nástupiště odjíždět druhý vlak "Regionova" na hlavní/vedlejší trať .
Tato kusá kolej vznikla z pozůstatku železniční vlečky, kde musel být proražen tunel. Po čase vlečka byla zrušena a koleje sneseny. Tunel zůstal a už to vypadalo, že zde bude vybudována cyklostezka. Postup výstavby aglomerace se rychle rozšířil až do blízkosti zrušené železniční vlečky, kde byla vybudována konečná stanice metra „Na Kameni“ i s depem pro metro. Nebylo už plánováno, zda metro bude dále pokračovat a proto se využilo bývalé těleso železniční vlečky pro spojení dvou těchto míst. Tunelová roura i portály byly opraveny, položeny koleje a vybudována moderní železniční zastávka u stanice metra. Tím cestující z naší uzlové stanice, byť s přestupem na vlak-vlak a vlak-metro/MHD, získalo rychlé spojení do centra velkoměsta než po stávající železniční trati vedoucí do velkoměsta.
-m-
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník