Konverze dvojkolí na DC u vozů Märklin H0

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Konverze dvojkolí na DC u vozů Märklin H0

Příspěvekod xmatejx » úte 13 říj, 2020 8:36 am

Čeká mne výměna cca 1200 dvojkolí u nákladních vozů Märklin H0, jedná se o modely vyrobené v poslední dekádě (zhruba). Chtěl bych se zeptat, zda tu někdo zkušenější nemá vhodný grif na výměnu AC->DC, se kterým by se svěřil - oba typy ukotvení dvojkolí, tj. jak patka tvaru L, tak zobák tvaru A, které dvojkolí ve vozíku drží, jsou náchylné k deformaci. Zhruba stovku už jsem udělal, ale u takto zkonvertovaných vagónů, když do nich cvrnknu ze svážného pahrbku, dojezd je vždy zhruba poloviční, než u originálně vsazeného AC dvojkolí výrobcem. Nepředpokládám, že to je v pořádku. Používám originál DC Märklin, tj. E700580. Hledal jsem na ytb, díval jsem se, zda není v prodeji nějaká pomůcka na výměnu, ale nic jsem nenašel. Díky za názory a rady.
xmatejx
 
Příspěvky: 222
Registrován: čtv 04 čer, 2020 11:33 am

Re: Konverze dvojkolí na DC u vozů Märklin H0

Příspěvekod Jindra Charvat » pon 02 lis, 2020 9:48 am

Jestli jsem to pochopil, tak se jedná o prostřední držák typu "A". Ten je potřeba při výměně jemně roztahnout, respektivě přidržer jemně roztažený (např. šroubováčkem ap.). Pozor na snadnou deformaci při vkládání koleček. Zobáčky ačka se snadno přihnou (k sobě) a pak "brzdí " otáčení... Dle mého nároru prostřední držák "A" kolečka nemá držet (svírat), ale jen jaksi vymezovat.
Dalším může být použití celkově delší osičky koleček. Stačí o dvě desetiny delší a 30 nápravový vlak se skoro nerozjede (vlastní zkušenost).
Poslední je také celkový průměr koleček, mohou drhnout na obvodu...
Poznámka na závěr - že jsou na všechny typy vagonků kolečeka jen jednoho typu, se mi nějak nepozdává...
Jindra Charvat
 
Příspěvky: 168
Registrován: pát 31 led, 2020 8:07 am
Bydliště: Kundratice


Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: 951 a 5 návštevníků