Pojezdy

Fórum pro stavitele z mosazi (i dalších kovů) a leptů. Technologie obrábění kovů v modelářství, CNC apod....

Moderátoři: Michal Dalecký, Hekttor

Příspěvekod Pája » úte 16 zář, 2008 9:59 pm

Kdyby se ti to (Prasátko,Rosnička,130,152..) chtělo udělat v TT,tak bych byl zájemce a dodal bych i karosérie na zaměření.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod Popopo » stř 24 zář, 2008 2:53 pm

TT je pro me moc male, tam se clovek nemuze moc vyradit :)
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Popopo » ned 12 říj, 2008 8:51 am

Motoráček na zkušební trati: odpružení se osvědčuje, sbírání proudu je spolehlivé.

Obrázek

Trocha čtení a prohlížení u Houmra:
http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galerie/Ruzne/img00056.htm

Další projekt:

Obrázek
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Radek » ned 12 říj, 2008 7:09 pm

Tvou reportáž u Houmra sem sjel snad desetkrát a nemůžu se nabažit. K úspěšnému zkoušení gratuluju. Doufám, že až dostane motoráček finální podobu, tak se s námi o svou radost znovu rozdělíš. R :lol:
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 29 říj, 2008 6:06 pm

Popopo píše:Motoráček na zkušební trati: odpružení se osvědčuje, sbírání proudu je spolehlivé.


Takže zkoušel jsem pojezd na modulišti v Komorní Lhotce a musím říci, že konstrukce mne nadchla.
Trakční vlastnosti, vzhledem k pružným nápravám jsou fantastické !!!!!
Funkční vzorek měl sice trochu problémy se sbíráním proudu, ale to je drobná muška, kterou bude snadné odstranit.
Pavel už na tom pracuje.

Průjezd přes zhlaví s angličany neměl chybu.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Popopo » úte 11 lis, 2008 11:09 am

Obrázek

http://picasaweb.google.cz/Pavel.Gulich/M152

Na uprave sbirani pracuju, take uzavru napravove prevodovky...
Mezitim jsem model opatril zakladovkou - ted je teprve poradne videt, co vse je potreba zabrousit a vytmelit... pri koukani do oslnujiciho lesku mosazi to poradne neni videt. At zije Surface Primer...
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Popopo » pát 26 pro, 2008 8:46 am

Nově řešená nápravová převodovka pro M152 - "Ušák II":
- 20:1 M0.35
- plně uzavřená
- s podpěrou pro sbírání proudu

Obrázek Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Houmr » pát 26 pro, 2008 8:47 am

No jo, to je zase parádička. :D
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Radek » pát 26 pro, 2008 12:24 pm

..a to vybrání, ať to sedne :lol: ...nové a lepší... :wink: parádička..!
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Příspěvekod Popopo » ned 28 pro, 2008 8:45 pm

Upravené - zjednodušené - vedení nápravové převodovky

Obrázek
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Radek » pon 29 pro, 2008 7:18 am

Možná hloupý laický dotaz.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak si převodovce umístěním do uzavřené šachty znemožnil boční výkyvy. Nesníží to jízdní vlastnosti?
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 29 pro, 2008 7:58 am

Radek píše:Možná hloupý laický dotaz.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak si převodovce umístěním do uzavřené šachty znemožnil boční výkyvy. Nesníží to jízdní vlastnosti?


Ne Radku tak to není. Náprava je sice opravdu pevně k převodovce fixována, ale všimni si těch strunek.
JEN na nich totiž visí celý domek převodovky - tedy ve svislé rovině kolmé na osu kolejí má celá převodovka všechny stupně volnosti !!!!
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Popopo » pon 29 pro, 2008 9:04 am

V šachtě je několik desetin vůle. Dá se to regulovat vůlí v šroubech nebo ohýbáním. Převodovka se trochu může natáčet v horizontální rovině - nevím ale, jestli to v praxi bude něco platné...
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 29 pro, 2008 9:49 am

Popopo píše:V šachtě je několik desetin vůle. Dá se to regulovat vůlí v šroubech nebo ohýbáním. Převodovka se trochu může natáčet v horizontální rovině - nevím ale, jestli to v praxi bude něco platné...


Od Holgera vím, že stačí vůle +/- 0,5 mm. Maximum rozkmitu je +/- 1 mm.
Při větším výkyvu než 1mm by se musel zase tlumit - to je další komplikace v konstrukci.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2647
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Popopo » pon 29 pro, 2008 9:55 am

Ano, +- 0.5mm. Větší nerovnosti se na kolejišti nepředpokládají...

Sbírání proudu fosforbronzovým drátkem 0.3mm - tváří se to slibně - náprava nemá v převodovce téměř žádný boční posuv, drátek by tedy měl mít na kole konstantní přítlak. Drátek se dotýká kola zezadu, v místě, které je "nejvzdálenější" od jeho uchycení.
Obrázek
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 377
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

PředchozíDalší

Zpět na Železniční modely vytvářené přesnými technologiemi (hekttor.biz)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků