cipisekmp píše:Ted otazka? K cemu slouzi ta "garaz" smerem od koleji? Co by tam melo byt uskladneno? At to ma alespon nejaky rad.
Cipisek.
Aby to mělo řád, tak by kůlny musely být obráceně. Tak jako ve skutečné stanici, podle kterých je model sestavy kůlen vytvořen. Resp. tak, jako ve všech stanicích, ve kterých byly vybudovány záchodky 19a/H a nebo ta kůlna na palivo viz dále. Protože tyto se vždy umisťovaly přední stranou ke kolejím a ne od nich. Ta strana co máte na modelu ke kolejím, je ve skutečnosti otočená k silnici za nádražím a naopak Vaše zadní strana je správně směrem ke kolejím. Viz fotky ze skutečné stanice:
http://pacifikem.cz/foto/210_nadrazi/210_hra/v_foto/210_hra_kulny_2006-04-30_03.jpghttp://pacifikem.cz/foto/210_nadrazi/210_hra/v_foto/210_hra_kulny_2003_00.jpgPůvodní kůlny z doby výstavby stanice jsou ovšem pouze záchodky a kůlna na palivo (někdy též uváděna jako kůlna na dříví) - na obrázku označeny tmavě zeleně (záchodky s chlívky 19a/H) a světle zeleně (kůlna na palivo XXX/H). Mezi nimi se pak nacházel oplocený dvorek pro domácí zvířectvo z chlívku u záchodků.
Současná podoba kůlen je velmi pravděpodobně postupná dostavba a dolepování dalších kůlen k těm původním. Ta velká kolmo k ose kolejí vypadá jako nějaká kůlna traťovky, ostatní bych tipoval na dostavby v době, kdy už kůlny nesloužily drážním účelům, ale jako zahradní domky pro obyvatele bytu v nádražní budově (dnes je tato část budovy a i kůlny a zahrádka kolem nich soukromým majetkem).
Ona "garáž" je vlastně jen zastřešený původní dvorek mezi záchodky s chlívkem a kůlnou na palivo a otevřená není ke kolejím, ale z opačné strany. Osobně bych ji viděl jako místo pro schování sekačky, kolečka, míchačky, motocyklu atd...