Ahoj,
Konečně jsem zas našel chvilku k pokračování popisu vývoje Kvítečkova.
V dalších letech (2006 až 2008) jsem si začal více uvědomovat některé nedostatky, které později vedly k rozhodnutí některé části stanice rekonstruovat a celou stanici rozšířit o další díly. Ty hlavní nedostatky byly:
- Použití výhybek Tillig EW1 s poloměrem jen ~750 mm. Účast na několika FREMO setkáních jasně ukázala, že na moduly oblouky s poloměrem pod předepsaných 1000 mm prostě nepatří. Řada lokomotiv (ty nejhezčí páry) není na takto malé poloměry stavěna a prostě je neprojedou.
- Na setkáních byl většinou Kvítečkov použit jako odbočná stanice lokálky na hlavní jednokolejné trati a jasně se ukázalo, že tři dopravní koleje značně omezují možnosti stanice. Také fakt, že pro lokálku je jen jedna dopravní kolej se ukázal být velmi omezující. Čtvrtá, třeba kratší, dopravní kolej, která by sloužila hlavně pro lokálku, by v provozu velmi pomohla.
- Také se ukázalo, že chybí odstavné koleje, kam by bylo možno odstavit pár nákladních vozů, které už jsou naloženy nebo vyloženy a čekají na zařazení do vlaku anebo naopak byly přivezeny a na místech vykládky nebo nakládky není volno. Místo na odstavení několika osobních vozů by se také hodilo.
- Vzhledem k poměrně velkému zájmu o dodávky štěrkopísku se ukázalo, že by stálo za to rozšířit vlečku štěrkovny
- Posledním problémem bylo umisťování vjezdových návěstidel. Ty nebyly přímo součástí Kvítečkova a modulů s návěstními šachtami bylo a dodnes je zoufale málo a řada z nich je problematických. Proto byla návěstidla často montována provizorně na boky modulů, což rozhodně nevypadá dobře.
Chvíli mi trvalo, než jsem se rozhodl, co přesně chci udělat. Plány dozrály až během roku 2009. Na následujících dvou obrázcích je Kvítečkov ještě před zahájením rekonstrukce.
Obrázek ze setkání v Perlebergu 2009 ukazuje celkový pohled a kam dospěla tvorba krajiny do Té doby. Pravda je, že od jisté doby jsem s ní moc nepospíchal, neboť mi bylo jasné, že budu předělávat. Např. si můžete všimnout, že na druhém díle není nástupiště mezi skladištní a dopravní kolejí. Bylo mi brzy jasné, že výhybky EW1 v kolejové spojce se musí vyměnit.
Obrázek z Komorní Lhotky 2009 ukazuje, že na prvním díle se v krajině pokračovalo, všechny koleje byly zaštěrkovány a byla vybudována váha pro auta v uhelných skladech.