Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
workous píše:Ahoj, celková konstrukce vypadá slabě, jak to vypadá když se o to opřeš... a to se stane při stavbě běžně.Chtělo by to vynést třeba jeklem nebo silnější matroš. Jinak držím palce do stavby... Workous.
workous píše:Ahoj, celková konstrukce vypadá slabě, jak to vypadá když se o to opřeš... a to se stane při stavbě běžně.Chtělo by to vynést třeba jeklem nebo silnější matroš. Jinak držím palce do stavby...
Workous.
milan ferdián píše:Tak jsem se vrátil né z hradu, ale ze Stránčic. Stanice má i měla čtyři dopravní koleje. Zajímavá část je od Čerčan nalevo. V minulosti zde byla pátá průjezdná manipulační kolej. Zde stála nebo stojí skladiště s rampou. První kusá kolej od skladiště, vede na volnou skládku, kde byla velmi silná výkladka uhlí nebo-li "Uhelné sklady". Hned naproti další kolej (druhá kusá kolej, ale začíná před skladištěm) a zde dnes stojí opravené silo ZZN. Charakteristickou dominantou ve stanici je nadchod pro pěší, dnes propojen s nástupišti.Za nadchodem výpravní budova. Celá stanice od v. budovy vede v hlubokém zářezu a z dopravní koleje nalevo vede železniční vlečka do měníren a do slavného pivovaru Velkých Popovic. Napravo vlečka do nových ZZN.
milan ferdián píše:No jsem fakt zvědavý jak na ten tvůj vymezený prostor, tu dvojkolejku poskládaš .
-m-
Stanin píše:HonzaM: V domácích podmínkách se člověk nevyhne skládacímu metru v žádném měřítku. Pokud teda neschová oblouky do tunelů nebo za kulisu. Samozřejmě že čím větší poloměr, tím ten skládací metr bije míň do očí a dá se líp snášet.
luftak píše:
Na https://mapy.cz/letecka-2003?x=14.68058 ... 3&z=18&l=0 nečekaně dobře vyšla fotka těsně před koridorizací, leskne se tam totiž hodně kolejnic ve slunci! Už tam ale nestojí prkenné skladiště, co určitě pamatovalo stařičkého mocnáře. Při srovnání se začátkem videa Masarykovy návštěvy ve Stránčicích ("Strančice 1925" na youtube) je vidět, že se v tom intervalu žádná velká reforma kolejiště nekonala. Prý se hlavně vylepšovalo na stávající nebo hodně podobné geometrii plus doplňovaly kolejové spojky. V mé době elektromechanika se světlama vzor CCCP, včetně přejezdu se závorama s břevnem vzor "posázavská souška".
Mmch, ten zářez je hlavně na pražské straně. Na senohrabském/čerčanském konci je pak svah, kdysi do rybníka nebo podmáčené louky, dnes čističky. Vůbec celé to nádaží je podmáčené, bývalá sypaná nástupiště byla napůl utopená. Ovšem pro vodní jeřáb to byla jistě výhoda.
Dále jsem kdysi sehnal postarší schéma žst. Strančice v excelu, které vypadá skoro oficiálně, kdyby tam nebyly chyby co vidím i já - úplně špatně umístěný přejezd. Excel mi potvrzuje, co pamatuju. Pátá kolej u skladiště v částečné délce a malá vlečka k uhlí za ní. To tam rozhodně chci! Před skladištěm váha na vagony nevím jestli se vejde. Vedle toho zemědělská vlečka, její konec ale patřil Stavebninám (nebo obráceně) - pochybuju že bych to tam vecpal. Proti výpravní budově ještě další krátká vlečka k fabrice (cihelna? keramička?), na jejímž konci se kdysi rozpadal nějaký starý vagón (asi hytlák s kamnama jako útulek drážních ztroskotanců?) a parní sněžná fréza. kdoví, možná to fungovalo i jako odvrat pod "stránčickým kopcem". Výhybku to mělo u lávky pro pěší. To tam budu mít, ale spíš někde na senohrabském konci.
No a na pražské straně je na straně VB za zamykanou výhybkou č. 13 předlouhá vlečka k dálnici a Velkopopovického pivovaru. A také směrem ke staré Ringhofferce, kde se dělaly kotle k parním mašinám, hlavní inženýr se určitě jmenoval Zababa. Ta vlečka má zřejmě lepší zabezpečení než nějaká lokálka, kdesi tam svítil seřaďovák nebo co. Na tom byly navěšené ještě dvě blízké vlečky, ta pro Elektrizaci železnic a ještě cosi. No tak tuhle celou nádheru budu muset zřejmě oželet.
A pak na pražské straně proti VB ale hodně daleko mimo dohled je rozsáhlá vlečka s obřím silem ZZN, betonárkou a milionem dalších věcí - tu chci aspoň částečně, z jejího napojení asi udělám něco jako 5. kolej od VB (podle ajznboňáckého počítání tuším 6.) místo té vlečky s frézou a dostanu nějaký posun. Tady maximálně využiju lichoběžník, severní strana stanice (proti VB) bude právě téměř podél jeho nejdelší, přístupné hrany a "velká" vlečka vyjde do toho ostrého cípu. Silo namaluju na tapetu.
Ivan píše:Milane, snad už tě nesvrbí tužka .
Ivan píše:Osobně bych pojal stanici jen jako inspiraci, udělal trikolejnou, do oblouku a perony na délku jednoho elefantu plus kousek. Ostatní vlaky jen projíždí. Vlečka do pivovaru musí být .
Ivan píše:Kapacitní skrytak taky bude trochu problém, takže udělat co se vejde...
Poloměry bych zkusil 330 a 373 z flexi a uvidíš jak to vyjde. Že to bude skládací metr, s tím se nic moc nedá dělat, buď to akceptujes jako kompromis a nebo postav lokalku.
Ivan píše:Poloměry bych zkusil 330 a 373 z flexi a uvidíš jak to vyjde. Že to bude skládací metr, s tím se nic moc nedá dělat, buď to akceptujes jako kompromis a nebo postav lokalku.
HonzaM píše:Samozřejmě, musíme se smiřovat s kompromisy. Na nádraží va Wörglu jsem včera viděl dva kontejnerové vlaky s 35 vozy (jeden se dvěma Taurusy vpředu, druhý s jedním Taurusem vpředu a s druhým vzadu), na modelovém kolejišti se mnoho modelářů spokojí s nádražím s maximální délkou vlaku dvě Y, přitom ale mají budovy s kompletním vnitřním vybavením nábytkem. Já mám všechny oblouky s menším poloměrem v tunelech, naštěstí mám dost místa na dlouhé viditelné úseky dvojkolejné tratě. Kompromisem je velikost N, takže se musím smířit s menším množstvím detailů a menší nabídkou vozidel než v H0.
luftak píše:Ivan píše:Poloměry bych zkusil 330 a 373 z flexi a uvidíš jak to vyjde. Že to bude skládací metr, s tím se nic moc nedá dělat, buď to akceptujes jako kompromis a nebo postav lokalku.
To ale jednak překračuje tabu minimálního r353, jednak to není potřeba. Hlavní stanice se zhlavími ohnutými do C co má aspoň 1. nebo 1. a 2. kolej s užitečnou délkou dejme tomu 85 cm se prostě vejde, pokud bych na 3. a 4. kolej už epochu IV (céčkovou skříň) nepustil. Problém je udělat do toho esíčko a horní smyčku v dvoukolejce. Začíná mi vycházet jako řešitelná, pokud se smířím s cca půl metrem estakády, co budu vydávat za ten velmi známý posázavský most, co je tam v originále jen kvůli skalám a co vždycky zapomenuju jak se jmenuje. Onu hromadu uhlí za skladištěm mu strčím mezi pilíře, gumokolní přístup k ní z druhé strany mostu, silnici protáhnu vlevo přes známý stránčický přejezd a asi mám hotovo...
Ivan píše:A máš už něco nakresleno? Sem s tím
milan ferdián píše:Ani jsi nenapsal jaké vlaky budou ve stanici zastavovat. Projíždějící známe a propo na tolik vlaků potřebuješ kapacitní skryťák .
-m-
Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků