vojtas píše:Ahoj, tenhle nápad mě docela dost zaujal, jen jsem za semestr zvládl poztrácet všechny pera a mikrofixy, tak zatím tužkou, zítra to obkreslím a dodělám pořádně. Výhoda Polubného je v tom, že vlaky vždycky jezdí lokomotivou dolu, tedy dva skryťáky kameniček, z toho jeden s kuehn angličanem aby se dole daly odstavit dvě soupravy, umožní klidně automatický provoz bez nutnosti objíždět. Myslím, že situovat kopec doprostřed je tady blbost, udělal jsem takové údolí tvaru U s kolejemi po okrajích, dodrží se tak směrové poměry skutečné tratě. Jen by se muselo zkusit, jestli elektronik utáhne zátěž pro Kořenov na 5cm/m v R353. Ve skutečnosti to jde, hned za nádražím je 58 promile, celé nádraží je pak ve sklonu 23. To jsem v plánku dodržel, bez toho by to nevypadalo jako skutečná stanice, kde je před sklárnou už trať strašně vysoko oproti manipulačním kolejím dole. Takovéhle kolejiště bude vyžadovat kombinaci výhybek kuehn a tillig, ale vždy jen v rovině a to za pomoci přechodových spojek není problém. Změn profilu kolejnice jsou i na skutečné dráze, a troufnu si říct, že i na zubačce desítky, myslím, že stavět třeba sklárny na Kuehnu a traťovou kolej na Tilligu by byl spíše krok k vylepšení modelovosti kolejiště.
Ahoj. Řekl bych že pro názornou představu stačí i ta tužka.
Rozhodně zajímavé a pěkné zpracování tématu, Milan F. by měl radost.
Můj návrh je jen takový první nástřel, spíš jen jako ukázka co by se zhruba muselo změnit aby se to dostalo na menší rozměr. Ale je fajn že Tě to zaujalo a vytvořil jsi svůj návrh jak to vidíš Ty.
Jinak něco k tomu co tu k mému nástřelu nebylo vyřčeno...
Co se situování kopce "doprostřed" týče, je to spíše věc názoru. Já ho tam mám ze dvou důvodů:
1 - Oddělení viditelné a skryté části a to bez potřeby kulisy (nejsem zrovna jejich velký příznivce, takže pokud to jde bez ní tak jsem spokojenější...
)
2 - Navození horského prostředí. A ano jde to i jako ve tvém případě více "utopenou" sklárnou v dolíku pod nádražím s kulisou. Ve výsledku u mě koukáš proti kopci takže máš vše před sebou. Ve Tvém případě koukáš do údolí, takže se to to postupně jakoby víc a víc schovává...
Dodržení sklonu je jedna věc, ano pomůže přiblížit se předloze, ale v modelovém provozu to může být komplikace, zvláště při posunu, protože nebudeš mít jak zajistit soupravu ve stanici po odpojení lokomotivy... Pokud by se vezl jen písek, uhlí apod do sklárny je větší pravděpodobnost že pojedou nahoru jen s tím, pokud budou stahovat prázdné vagóny zpět, je pravděpodobnější že to přidají k nákladu od Kořenova, než aby pro ně jezdili extra, případně prázdné vytáhnou na nádraží či na druhou kolej vlečky a místo nich dají plné a cestou zpět zrovna odvezou ty prázdné (toť má úvaha, jak to bylo provozně zajištěno v reálu jsem nezkoumal). Proto jsem nechal část nádraží zhruba od námezníku k námezníku v rovině když na vlečce mám jen jednu kolej, dolu kolej ke sklárně též u kus klesá (asi o 6 mm) a u sklárny je zase v rovině. Taže většinu toho musím nastoupat na širé trati a zhlavích stanic, kde se předpokládá že nebudou stát bězně samotné vozy, takře i proto to stoupání... Nasimulovat stoupání stanice se dá i krajinou... usadíš staniční budovu malinko nakřivo vůči kolejím tomu přizpůsobíš nejbližší stromy, u hrany panelu to zase trochu srovnáš nebo tam dáš stromy bez viditelného kmene, třeba listnaté... a s ohledem na to že skoro jediné s čím by jsi měl možnost srovnávat jestli to je vodorovně jsou jen boky a spodek panelu, tak asi kdekoho nenapadne že je to rovně, když to nebude ani rovnoběžné s hranou,
Kombinací kolejiva jsem se nezabýval, neměl jsem ani v plánu toto dotahovat do stadia realizace, takže jsem ošidil co se dá...
ale rozhodně to je možnost jak mít víc možností pro výběr vhodnější geometrie na menších rozměrech
Možná bych u Tvého návrhu zvážil ještě zaústění vlečky, pokud se nepletu mělo by být blíž u spodního zhlaví, takže by mohlo jít dát místo části té rovné koleje před obloukem ve stanici, vejít by se tam měla i v podobě ve které ji máš teď.
Skryťák? No nejsou to úplně Kameničky... trochu jsem už myslel na víc souprav... Jinak pokračování mého nástřelu pro lepší představu proč je třeba kopec uprostřed...
Jaromír