BohousP píše:A odpověď na můj dotaz: Vyhl. 99/1989, ve vyhlášce 100/1975 je to stejné, jako v 80/1966.
Diky, jen podotek, ze se zmenil i tvar krize pro vicekolejny prejezd.
Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
BohousP píše:A odpověď na můj dotaz: Vyhl. 99/1989, ve vyhlášce 100/1975 je to stejné, jako v 80/1966.
Kajinek11 píše:Kdyby mi prosím někdo zodpověděl.. Děkuji...
viewtopic.php?f=4&t=12926&p=280662#p280662
Sandy píše:Jednou z dalších zajímavých komodit byly krabice s filmovými pásy. Ty se nakládaly (a vykládaly) prakticky ve všech stanicích a zastávkách, v jejichž blízkosti bylo kino. V létě, kdy i ta nejmenší kina hrála denně, se i ta manipulace denně odehrávala. A předání /převzetí se odehrávalo přímo na perónu u služebního vozu.
hank píše:Sandy píše:Jednou z dalších zajímavých komodit byly krabice s filmovými pásy. Ty se nakládaly (a vykládaly) prakticky ve všech stanicích a zastávkách, v jejichž blízkosti bylo kino. V létě, kdy i ta nejmenší kina hrála denně, se i ta manipulace denně odehrávala. A předání /převzetí se odehrávalo přímo na perónu u služebního vozu.
Přeprava filmových kopií spadala do kategorie spěšnin. (Podobně jako přeprava vodáckých lodí.) Udržela se dost dlouho po převratě, ta slavná služba ČD Kurýr, které měla přepravu spěšnin do jisté míry nahradit, nakonec většinou přepravovala právě ty filmy. Ale v dobách epochy IV, o kterých je řeč, se filmy vozily jako spěšniny; pokud se dobře pamatuju, byl na to zvláštní tarif. (Podobně jako na ty lodě.)
Obecně: Spěšninu bylo možno poslat i do neobsazených dopraven a zastávek. Příjemce si ji buď mohl převzít přímo u vlaku nebo mu ji dráha dopravila do nejbližší stanice/dopravny, kde ji bylo možno uschovat a vydat dodatečně. V těch dobách se komerční služba (správný pojem té doby je "přepravní", "komerční" se tomu říkalo zhruba do té doby, do kdy se říkalo "přednosta" a "výtopna", tj. než se přešlo podle sovětských vzorů na nové pojmy "náčelník" a "depo") často udržovala i v neobsazených dopravnách a na zastávkách. Častá kumulace funkcí byla pokladní/skladník přepravy/staniční dělník. (Měl bych psát raději skladnice, dělnice, protože na těch ztracených vartách to byly výrazně feminizované profese.)
Ještě časová osa: Přeprava spěšnin u ČD skončila k 01. 01. 2005, služba ČD Kurýr k 09. 12. 2017.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků