sidlo má recht:
Návěstní předpisy D1 platné v letech 1954-1962:
§ 24 Odjezdová světelná návěstidla ukazují tyto návěstní znaky:
...
c)jedno červené a jedno mdle bílé světlo pod sebou = "POSUN DOVOLEN". Pro posun nejsou zřízeny ani závislosti výměn na návěstidlech, ani závislost návěstidel mezi sebou - nezabezpečený posun.
d) jedno mdle bílé světlo = "POSUN DOVOLEN". Pro posun jsou zřízeny závislosti výměn na návěstidlech a návěstidel mezi sebou - zabezpečený posun.
Červeného a bílého světla pro návěst "Posun dovolen" se používá jen na dopravních kolejích, na které by mohl za posunu vjet vlak a posunovací cesta v pokračování vlakové cesty není zabezpečena.
Na kolejích, kde jsou posunovací cesty zabezpečeny jako vlakové cesty, jakož i na kolejích, na nichž se nemůže za posunu vyskytnout vlaková cesta, se u návěsti "Posun dovolen" červeného světla nepoužívá.
Jinak zjednodušeně řečeno platí, že zabezpečený posun je tehdy, pokud je postavena posunová cesta, výhybky jsou v dané poloze zajištěny a na návěstidle svítí "Posun dovolen".
Hvězdonice: Doplňující ustanovení k předpisu SŽDC (ČD): Z1 - Předpis pro obsluhu staničních a traťových zabezpečovacích zařízení, Z2 - Předpis pro obsluhu přejezdových zabezpečovacích zařízení
...
V obvodu ŽST Hvězdonice je posun řízen ručními návěstmi. Před započetím posunu vyjme výpravčí ze zámku na kolejové desce klíč „Posun na lichém (sudém) zhlaví“, čímž znemožní stavění vlakových cest na příslušném zhlaví. Klíč předá zaměstnanci řídícímu posun, který jej uzamkne v elektromagnetickém zámku na příslušném zhlaví. V elektromagnetickém zámku se rozsvítí bílá indikační žárovka. Uzamčením klíče „Posun na lichém (sudém) zhlaví“ v elektromagnetickém zámku na příslušném zhlaví se umožní přestavování výhybek (výkolejky) bez ohledu na volnost kolejových úseků. Výhybky (výkolejku) při posunu přestavuje výpravčí řadiči na kolejové desce na pokyn zaměstnance řídícího posun, kterého potom informuje o přestavení výhybek (výkolejky) do požadované polohy. Za volnost výhybek při posunu zodpovídá zaměstnanec řídící posun. Vydat pokyn k přestavení výhybky (výkolejky) smí zaměstnanec řídící posun jen po zjištění volnosti a zastavení posunu přes tyto výhybky. Po oznámení dosažení koncové polohy výhybek (výkolejky) je zakázáno výpravčímu překládat řadiče výměn příslušného zhlaví bez dalšího pokynu zaměstnance řídícího posun. Teprve až po oznámení dosažení požadované polohy výhybky (výkolejky) smí dovolit zaměstnanec řídící posun posun přes přestavované výhybky (výkolejku). Pro každý posun ve směru na staniční kolej musí obdržet zaměstnanec řídící posun souhlas od výpravčího. Po ukončení posunu zaměstnanec řídící posun, který zodpovídá za uvolnění příslušného zhlaví a záhlaví, stlačí tlačítko na elektromagnetickém zámku a následně vyjme klíč z elektromagnetického zámku. Klíč „Posun na lichém (sudém) zhlaví“ předá výpravčímu, který jej uzamkne v příslušném zámku na kolejové desce. Pokud byl dodržen správný sled obsluhy při posunu, dojde k uvolnění zhlaví.