V roce 1898 byla vybudována trať z Aše do koncové stanice Rossbach, která byla ovšem už po 8 letech provozu opuštěna ve prospěch prodloužení trati do saského Adorfu/Vogtl. Při té příležitosti byla zřízena nová stanice Rossbach (dnešní koncová dopravna Hranice v Čechách), která pokračovala dále do Adorfu přes zastávky s nákladišti Arnsgrün a Freiberg a zastávku Leubetha, všechny už na saském území. Dopravu zde zajišťovaly lokomotivy kkStB/ČSD/DR 99/320.0/98.13 až do dubna 1945, kdy byl saský úsek válečnými událostmi fyzicky přerušen. Definitivně zrušen byl v r. 1949.
Na internetu lze informace o tomto traťovém úseku v němčině a částečně i v češtině najít na stránkách http://www.mockel-bahn.de, odkud pocházejí i následující plánky.
V obou zastávkách s nákladišti na saském území byly vybudovány typické přijímací budovy předlitavských lokálek podle normálií kkStB; budovy se mimochodem dochovaly dodnes.
A ještě sem přidám ze stejného zdroje plánek uspořádání staré koncové stanice Rossbach, která je podle mého vědomí jedinou koncovou stanicí na českém území s točnou zakomponovanou do zhlaví. Jak je vidět, v kolejišti byla navíc vložena i dvojice výhybek umožňujících objíždění ještě před točnou. Můžeme to nicméně brát jako důkaz správnosti toho oblíbeného bonmotu, že ať si železniční modelář vymyslí jakoukoli hovadinu, může si být jistý, že existuje nejmíň jeden případ, ve kterém měla svůj předobraz u skutečné dráhy.