Díky za rozsáhlou odpověď, potěšila mě i informace, že některé vozy skončily v pohraničí. Děda jezdil před válkou a po válce v Chebu a za války v Klatovech, tudíž mohl některé potkat. Zajímavá je skutečnost, že některé kusy měly lišty obložení kladené vodorovně - kdysi se tu mihla fotka části vozu, obloženého stejně (mám dojem, že v diskusi o brzdách), bylo to ale vidět jen na detailní záběru - z větší dálky se povrch musel jevit jako hladký. Menší průměr kol u odlehčené konstrukce by vysvětloval relativně krátké pružnice proti standardu.
Co se týká "dřevěné Barušky", jedna je na celkovém snímku rakovnického nádraží (vpravo dole na konci řady odstavených osobních vozů) na str. 58 v publikaci 100 let místní dráhy Rakovník - Mladotice.
Pragomodel nabízel vozy BCl 18-453, Cl 35-061 z monarchie (svsilé peřejky), jako ČSD BCi č-9066, Ci 4-5938, Ci 4-5942, Ci 4-O744 (svislé peřejky) a Ci 4-5816 (oplechovaný). Mám dojem, že někdo dělal Cl v H0 v leptu.
Snímek vybombardovaného BCi z Brna
https://brnenska.drbna.cz/zpravy/spolec ... -internetu ukazuje výbuchem rozcapený vůz, ze kterého zbyla polovina s druhou třídou (dvojdílné okno na konci, jednoduché před ním), protektorátním znakem (?) uprostřed a díky zrnitosti bohužel nečitelným číslem. Z trosek soudím, že vůz mohl být možná oplechovaný.
Další vozy se čtyřmi okny a uzavřenými plošinami se mihly v některém z "ostravských" dílů seriálu "Zaniklé tratě" - ale ty v letmém záběru připomínaly designem spíš klasické Rybáky a patrně působily jen na místních průmyslových tratích s osobní dopravou. Kromě nich se tam na nějakém historickém snímku mihla i souprava podivných hybridů, které by se daly nejsnáze popsat jako zetky s otevřenými plošinami na obou koncích a dodělanými okny, přičemž jim uprostřed zbyla nakládací vrata. Okna měly po dvou z každé strany vrat a k tomu vnější výztuže (či kostru).