KOLEJIVO

Absolutní začátky s modelovou železnicí. Dotazy na úplně základní věci.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod peter_r » úte 31 pro, 2019 6:00 pm

je možné nejako spojiť staré plechové koľaje s novými? je nejaké spojka?
peter_r
 
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 21 lis, 2019 6:27 pm

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod paveltt » úte 31 pro, 2019 7:50 pm

Tillig dělá přechodovou kolej k.č. 83132
paveltt
 
Příspěvky: 40
Registrován: stř 27 led, 2010 6:56 pm
Bydliště: Pod Javořicí

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod peter_r » stř 01 led, 2020 11:19 am

ďakujem
peter_r
 
Příspěvky: 23
Registrován: čtv 21 lis, 2019 6:27 pm

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod pavolb » úte 28 led, 2020 1:23 pm

BB3W4601.jpg
BB3W4600.jpg
Zdravim všetkých potreboval by som prosím poradiť ako zapojiť srdcovku na vyhybke roco line prikladam foto ďakujem pekne
pavolb
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte 27 led, 2015 10:36 pm

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod D » úte 28 led, 2020 6:37 pm

pavolb:
Srdcovka se zapojuje do jednoho z přepínačů přestavníku, třeba AUX1.

Přepínat bude mezi proudem z levé a pravé kolejnice.

Vyzkoušej podle obrázku. Když bude přepínat obráceně (do zkratu, záleží na mechanické pozici přestavníku), tak prohoď u přestavníku dráty označené zeleně a modře.

Obrázek

Krátké koleje se dodávají k dorovnání geometrie kolejiva, pokud stavíš z kusovek, aby nevznikla mezera ani zbytečné pnutí. Prodávali je i s obloukovými výhybkámi TT BTTB.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod pavolb » stř 29 led, 2020 7:40 am

Ďakujem za skoru odpoveď
pavolb
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte 27 led, 2015 10:36 pm

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Lukas130 » pát 31 led, 2020 1:45 pm

Ahoj,

prosím vás o radu se zapojením kolejového kříže. Při zapojování kolejového křížení za použití 4 výhybek EW2 a kříže of Tilliga (83170), nedokážu přijít na elegantní zapojení vnější kolejnice vlevo a v pravo toho kříže. Na přiloženém obrázku jsou označeny odstíny modré. Máte někdo prosím zkušenost jak toto vodivě a funkčně zapojit? Trakci mám v digitálu, ovládání vyhybek analogové (všechny 4 jednou dvojicí tlačítek na piánu), pod vyhybkama jsou MP5, zpětné hlášení není a stavění vlakových cest mám bez počítačových programů. Kříž je na všech na stranách propojen nevodivě s okolím.

Co mě zatím napadlo je:

Buď,
1)že to lokomotiva prostě prolítne a kdyby ne a zastavila se, tak obsluze na ovládacím pultu dát možnost pustit tam přepínačem J nebo K přes nearetovaný spínač, aby se tam nemuselo rukou posouvat lokomotivu. Nevýhoda, je, že obsluha vybírá J nebo K a když to splete, tak to vyzkratuje.
2) Nebo, říznout tu část tak, aby z toho vznikly na každé straně tři vodivě nepropojené části, na jedné pak natvrdo J, na druhé K a ta společná malá pak bez napájení. Moc se mi ale nechce řezat takhle malý prostor a navíc jej ještě dvakrát naletovávat.

P.S. těch vrutů si prosím nevšímejte :) - je to jen do té doby než to zaštěrkuju.
Přílohy
Foto2.jpg
Lukas130
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 25 led, 2017 9:56 am
Bydliště: Teplice v Čechách

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod mpinta » pát 31 led, 2020 2:56 pm

Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod D » pát 31 led, 2020 4:20 pm

Lukas130:
Stejný problém jsme před pár týdny (vy)řešili na Sluníčku. Srdcovky na křižení jsou od výrobce nezapojené, ale Mirek trval na napájení srdcovek, DGV má ve skryťáku, tak nechce problémy. Všechny výhybky sice budeme přestavovat společně (jedním přestavníkem), ale na směru jízdy bude záležet. Kovové srdcovky výhybek budeme napájet přes přestavník. Srdcovky na křížení závisí, zda přes ně jede vlak v šikmém (//) nebo kosém směru (\\). Proto bude na ovládacím panelu třístavový přepínač (//) (=) (\\), díky kterému budu moci rozlišit, kudy vlak pojede. Logiku přepínání srdcovek poskládám z několika relé. Sice by stačilo jedno relé, ale protože ovládáme příslušenství přes DCC, chci navíc blbuvzdorně ošetřit stav zapnutí obou adres směrů do odbočky (//\\) vypnutím srdcovek.

Kromě uvedeného můžeš použít modul vratné smyčky.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Lukas130 » ned 02 úno, 2020 10:19 pm

Díky za odpovědi a tipy.
Lukas130
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 25 led, 2017 9:56 am
Bydliště: Teplice v Čechách

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod HonzaM » úte 04 úno, 2020 6:36 pm

Píšeš že výhybky přestavuješ dvěma tlačítky, tedy buď všechny čtyři přímo nebo všechny čtyři do odbočky? Pokud by to tak bylo, je tam kolizní situace když jsou všechny do odbočky, v reálu by tohle nepřicházelo v úvahu.
Na domácím kolejišti takové křížení mám, ale nikdy nestavím cesty tak, že by byly všechny čtyři výhybky současně do odbočky. Ono to ani nejde, protože používám TrainController a nastavení kolizních situací není umožněno.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Lukas130 » stř 05 úno, 2020 1:05 pm

To je pravda. Tady vím, že se odchyluju od skutečnosti. Soustředil jsem se hlavně na to, aby se mi nestalo, že opomenutím někde vjedu na výhybku po hrotu ze směru, kam není přestavená, proto přehazuji všechny 4. Je to domácí kolejiště na hraní a v dávných dobách BTTB kolejiště mi to stávalo často. Zatím váhám mezi třema variantama:

1/ Použít princip vratné smyčky tj. vlak si někde "šlápne" a to prozradí jestli jede ve směru šikmém nebo kosém, jak psal D. Následně pak po dobu několika sekund bude napájen kříž podle toho odkud ten vlak jede. Pokud by došlo k tomu, že si šlápnou dva vlaky naráz, tak zůstane úsek ihned nenapájený odpadnutím příslušného relé.

2/ To křížení mám ve výhybně. Takže řídit výhybnu jiným způsobem než stanici, tj. do výhybny propašovat stavění cest. Předělat to můžu.

3/ Nechat to být a nenapájet to vůbec. Zatím se kloním k téhle jednoduché variantě.
Lukas130
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 25 led, 2017 9:56 am
Bydliště: Teplice v Čechách

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod D » stř 05 úno, 2020 1:19 pm

Lukas130:
Svůj pohled na zapojení, zajisté ovlivněný Sluníčkem a jeho ovládáním, jsem sepsal do článku Zapojení dvojité kolejové spojky DGV.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Lukas130 » stř 05 úno, 2020 7:56 pm

Perfektní článek. Díky
Lukas130
 
Příspěvky: 25
Registrován: stř 25 led, 2017 9:56 am
Bydliště: Teplice v Čechách

Re: KOLEJIVO

Příspěvekod Charlie » sob 18 črc, 2020 11:46 am

Tillig vyrobil nové formy pro TT flexi pražcová pole. Oproti těm původním se mi zdají být horší. Sice mají zesílené držáky kolejnic a kolejové pruty se do nich snadněji zasouvají, ale také jsou už docela volné a nastojato z pražců kolejnice vlastní váhou skoro vypadne. Co je ale nejhorší - lesknou se jako zrcadlo...

Obrázek

Obrázek

Nahoře nový pražcový rošt, dole ten původní starý, měl své nedostatky ale celkově byl modelovější. Doufám, že něco takového neprovede Tillig i v H0.
ČSD, H0, H0e, DCC LENZ LZV200 z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 392
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

PředchozíDalší

Zpět na Začátečnické dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník