BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod brudr » sob 19 říj, 2019 7:30 pm

Na fcb jsem zahlédl toto.
Přílohy
20191018_154951 (1).jpg
Uživatelský avatar
brudr
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte 29 lis, 2011 9:59 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Polabský » čtv 24 říj, 2019 8:51 pm

brudr píše:Chlapci, měl bych na Vás dotaz. Co to přesně je? Píšťala? Nějaký pojistný ventyl?


Hezký den,
jsem přesvědčen, že to na co se ptáte není žádný ventil ale tlumič výfuku páry ejektoru sací brzdy.
Tyto lokomotivy ještě nebyly vybaveny brzdou tlakovou s kompresorem ale vakuovou (sací, dříve psáno ssací).
Tlaková brzda se objevuje až koncem let dvacátých 20 století, zpočátku v dálkové dopravě.

Pojistné ventily se cca od roku 1860 - 70 zpravidla umisťují na vrchol parojemu.
Zpočátku většinou v provedení pružinovém pákovém ( jednozvratném ), později ve století dvacátém pružinovém, zpravidla systému Pop Coale . Na některých starších lokomotivách byly při velkých opravách původní pákové ventily nahrazovány pružinovými.

P.S. https://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/ventil
Polabský
 
Příspěvky: 854
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod brudr » pát 25 říj, 2019 7:00 pm

:oops:

Děkuji :wink:
Uživatelský avatar
brudr
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte 29 lis, 2011 9:59 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Střelec » pon 28 říj, 2019 10:50 am

brudr píše:Na fcb jsem zahlédl toto.


Vzhledem ke stavu pojezdu bych to typoval na vytápěcí kotel.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod lahva » pon 04 lis, 2019 12:39 pm

Obrázek

prihodim jednu s 310, pojezdy Jatt (velikost TT)

EDIT moderátor
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod lisacik » stř 27 lis, 2019 10:51 pm

NA FB p. Entnera som nasiel https://www.facebook.com/zeleznicnekolesa/photos/a.955493027854716/3088007241269940/?type=3&theater Ide o masinku, ktora dnes stoji na pomniku v Trnave.
p. Wagner o masinke pise zaujimave veci, ktore som osobne nevedel.
Lisko
lisacik
 
Příspěvky: 259
Registrován: stř 13 říj, 2010 8:29 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod brudr » ned 01 pro, 2019 7:12 pm

Foto Trnavské z roku 1986 a její kolegyně z Kladna roku 1985, ale ta se mě zdá trošku jiná.
Přílohy
Trnava.png
Scan (2).jpg
Uživatelský avatar
brudr
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte 29 lis, 2011 9:59 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod hank » ned 01 pro, 2019 8:01 pm

Samozřejmě že je jiná, a to víc než trošku... 3. náprava hnací, rozvod Heusinger... Není holt orenštajnka jako orenštajnka. :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Radek Strnad » ned 29 pro, 2019 2:32 pm

Trošku jsem si o svátcích pohrál s mými BR89 od Jattu a trochu je povznesl na vyšší úroveň. Původní kovový rozvod jsem u jedné z nich nahradil rozvodem od Tilliga. Je to fuška, ale jde to a funguje to. Ten Tillig je strašně jemný a při práci neustále hrozí, že se něco ulomí/ztratí. Kromě mravenčí práce s úpravou pojezdu je negativem šílená cena rozvodu resp. potřebných částí od Tilliga(skoro 40€). Nakonec se mi to tedy povedlo a pohled na mašinku je o 100% lepší. Navíc jsou zachovány adhezní vlastnosti původního kovového modelu, který jsem už kdysi před léty "rozsvítil" a doplnil packem. Ten jsem teď ještě "zmodernizoval" a zvýšil jeho kapacitu. Oproti novému modelu od Tilliga tady projedu na první rychl. stupeň tři angličany s plast. srdcovkou za sebou i všemi směry bez zastavení a utáhne daleko větší zátěž do stoupání. Modelově je JATT o trochu horší v detailech, ale zase se nebojím vzít mašinu do ruky, aby se okamžitě něco neulomilo. Do lehkého modelu od Tilliga s vestavěným dekodérem těžko nějaký kondenzátor připojovat, takže mašinka se musí spolehnout pouze na to, co dostane z kolejí. No, mám ty nové dvě. U první jsem myslel, že jsem měl smůlu na kus, tak jsem koupil druhou a je to stejné. Je to lehké/ do stoupání se zátěží tragédie, na složitějším zhlaví s plastovými srdcovkami zastavuje. S kým jsem o tom mluvil, dal mi za pravdu. Takže jsem rád, že mám ty staré kovové a vymazlené snad už k dokonalosti. Do starého alba na rajčeti jsem doplnil nějaké nové fotky a popisky úprav. http://kyklop68.rajce.idnes.cz/312.8500
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod hank » ned 29 pro, 2019 4:07 pm

Radek Strnad: Mohl bys prosím někam pověsit video, ze kterého by bylo možno srovnat, jak vypadají všechny modely, tj. originál JATTovský, originál tilligovský a tvoje úprava, při jízdě? Jde mi o to, vidět ty rozdíly, když tilligovský model, jak známo, má viditelné části Allan-Trickova rozvodu (přestavnou páku, závěsnici kulisy a vlastní kulisu) jenom jako pevnou maketu. (Nevím, jestli mám správně české názvosloví těch částí, použil jsem názvosloví funkčně odpovídajících částí rozvodu Heusinger, tady se to možná jmenuje jinak, ale názvosloví rozvodu Allan-Trick mám jen v němčině...)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Bedlisch » ned 29 pro, 2019 7:25 pm

V BR 89 je Uhlenbrock dekoder a na těch pinech nahoře viz: http://www.trainmania.info/zapisky/br89 ... lig-23.jpg je vyvyedeno SUSI. Plus a mínus pol by měly být ty krajní kontakty, to by se dalo změřit. Teď jen, jak má být powerpack pro Uhlenbrock zapojen.
Bedlisch
 
Příspěvky: 329
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Radek Strnad » ned 29 pro, 2019 8:34 pm

Já myslím, že zapojení by mělo být stejné, jako pro MX616. Samozřejmě za pomoci DPS od Fischer Modell. Tam je vyvedeno jen + a - . Všechny součástky pro pack na destičce jsou. Předpokládám, že S.U.S.I. by mělo být v CV zapnuté???? Problémem je, že pokud by to u tilligova modelu bylo takto řešitelné, tak stále ještě zbývá vyřešit nízkou hmotnost modelu, nehledě na skutečnost, že JATT má pohon všech tří náprav. Tím, že všechno místo v boudě by zabral pack, tak není kam dávat nějakou zátěž. Ten rozdíl hmotnosti je každopádně propastný. Uhlenbrock nepoužívám, takže žádný doma nemám, ale mohl bych to vyzkoušet na Lenz Silver mini, kde je také S.U.S.I. výstup. hank: On se ten Allan-Trick od Tilliga jen tváří, že je nepohyblivý. Ve skutečnosti tam jsou čepy. Faktem však je, že za jízdy je pohyb minimální. Vidět je pohyb spojnice a ojnice přenášející pohyb pístu. Ono ani u JATT se to nijak zásadně "nemrská", protože tam je to zase všechno moc silné. Něco natočím a někam to dám.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Bedlisch » ned 29 pro, 2019 9:25 pm

Já bych si zkusil nějaký plošňáček pro powerpack BR 89 navrhnout. Možnosti jsou 2:
1) Když obětuji průhled boudou, tak můžu nějaké olovo narvat vedle motoru a nahoru nad motor powerpack, teď těžko říct, jak to tam půjde seskládat.
2) Pokud ne, mohu prostor vedle motoru využít pro kondíky, 4 kousky tantalu tam dám, když se smířím s tím, že budou 2 kousky přečuhovat, tak tam dám 6kousků, a to je už 1300uF/16V. Do boudy co nejvíc ke kotli dám tlumivku, odpor, diodu, aby to nebylo moc vidět.
Bedlisch
 
Příspěvky: 329
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Radek Strnad » pon 30 pro, 2019 8:45 am

Můžu ti poskytnout rozměry packu: Pokud použiju tantaly od Fischer Modell(6ks /2 řady po 3ks), tak je výška 6mm, šířka 8mm a délka 13mm, za předpokladu, že nepoužiju DPS a kondíky budou těsně jeden na druhém. Tlumivka, odpor a dioda budou tedy zvlášť. Při použití DPS budou rozměry: Výška 8mm(kvůli šestému kondíku navíc nad součástkami DPS), šířka 8mm a délka 16mm. Pokud by stačilo jen 5 kondíků, pak by výška byla 6mm, neboť tlouška DPS je zanedbatelná. Do modelu od JATTu se to v pohodě vejde nad motor a to i v případě, pokud použiju kondenzátor s pouzdrem E, které je o 1mm vyšší(kupoval jsem v GM Elektronik). Nepředpokládám, že je v budce Tilliga méně místa, než v kovovém odlitku JATTu. Vnější rozměry boudy u obou výrobců jsou stejné, tedy 21x17mm. Stále se bavíme o napětí kondenzátorů max. 16V.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: BR89, 312.8, 310.0 a podobné

Příspěvekod Radek Strnad » stř 01 led, 2020 3:35 pm

Zde je video se všemi mašinkami. Nejprve JATT s původním rozvodem, potom Tillig a nakonec JATT s rozvodem od Tilliga.https://www.youtube.com/watch?v=I2Oh4hqPWbU
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Colonel32 a 7 návštevníků