Je smutné, kolik šikovných lidí si dává tolik práce, aby celkem slušně vypadající modely ze svých domácích manufaktur nakonec úplně shodili na první pohled nesmyslnými nápisy.
Například tohle:
https://aukro.cz/tt-pripojny-vuz-csd-6957924833
Je sice pravda, že řadové označení Baafx dostaly přívěšáky k šukafónům (předtím Blm) už v r. 1983, tzn. ještě za ČSD. Čísla začínající 010 (a později po zřizování oddílů na kola a dalších změnách vnitřního uspořádání a vybavení 01x, kde x = 1 až 6) se ale objevila až v r. 1994, kdy byla vozová služba u ČD organizačně přesunuta do nově zřízených DKV, takže označení ČSD - Baafx - 010 je nesmyslné. K vlastnické značce ČSD a řadovému označení Baafx až do rozpadu ČSD na tyto přívěsné vozy patří číslo 70 54 24-29 xxx-x. Škoda jinak pěkných modelů, no...
A kdyby někoho zajímalo, jak to bylo dál: V r. 2001 byly vozy znovu přeznačeny na Btax, případně BDtax apod. No a v r. 2009 se na vozy vrátila celá čísla UIC, i když s jiným významem číslic, takže dnes by měly vozy Btax/dříve 010 nést něco takového:
CZ-ČD 50 54 24-29 xxx-x Btax780
přičemž třímístný kód 780 z Kartotéky osobních vozů bude ve formě horního indexu.
Internetové prameny k dalšímu studiu: vlaky.net, Parostroj, stránky Alana Butscheka, Želpage.