od TTmili » stř 30 říj, 2019 9:50 pm
Tohle je bohužel velký omyl, skoro bych řekl až účelová dezinformace ministerstva dopravy, které se prostě a jednoduše snaží fungovat s co nejmenší námahou a zodpovědností. Situace, která letos v noci ze 14. na 15. prosince vypukne, je jen výsledek víc než 20ti letého nezájmu o železnici téhle republiky. Jediný zájem, který se zde projevil, byl takřka výhradní snahou oddělit výdělečné sekce železnice a udělat z nich dojnou krávu pro ty správné jedince.
Je to snad už nejméně 10 let co média plní velkohubá prohlášení nespočtu ministrů dopravy a ne nepodobného počtu majitelů soukromých železničních dopravců o liberalizaci železnice ve jménu menšího zatížení státu dotacemi na dopravu a kvalitnějšího cestování pro zákazníka, bohužel nic z toho se neděje. Ministerstvo dopravy namísto vymyšlení nového tarifu a zřízení nezávislého úřadu pro jeho správu nečinně přihlíženo nekalému konkurenčnímu boji "bezdotačních vlaků" o získání maximálního možného profitu z kompenzace za státem nařízené slevy. Proběhly za tu dobu nejméně tři větší změny Zákona o drahách, které však naprosto ignorovaly jakoukoliv budoucí povinnost dopravců i objednatelů pro zajištění síťovosti a tarifní jednotnosti železnice. Přitom již asi 5 let nazpět proběhla první (neúspěšná) soutěž o rychlíky, a další následovaly, desetileté smlouvy s kraji se blížily ke svému konci a samo ministerstvo dopravy připravovalo rozstřely a soutěže o rychlíky. Ze všeho toho už několik let pro bystřejší zaměstnance v provozu, co vidí i trošku za oponu, celkem jasně plynulo, že ČD si své výhradní postavení nemohou udržet, ale že zároveň s koncem jednotných ČD dojde i na zdecimování jedné z posledních výhod železnice. A tahle situace nastane přesně toho 15. prosince, a přitom stačilo jen aby ministerstvo dopravy dělalo svou práci pořádně, a nový integrovaný (a hlavně ze zákona závazný) tarif platil již od letošního prosince, a ne možná od příštího.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?