Kaluga

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Kaluga

Příspěvekod Adam96 » ned 06 říj, 2019 6:08 am

hank píše: .... Pár jich jezdí ještě dneska. Přehled některých dosud existujících strojů a jejich dnešních majitelů (stav 06/2018):

706 502 provozní Šroubárny Kyjov
706 503 provozní Profil Pribovce
706 509 provozní Šroubárny Kyjov
706 511 neprovozní Slévárna Hronec
706 516 neprovozní Thrall Studénka (bývalá Vagonka)
706 521 provozní Cerea Ostroměř
706 529 provozní ZZN Dobroměřice
706 531 neprovozní PSHŽD Pardubice (spřízněná osoba)
706 544 neprovozní KPKV Brno
706 547 neprovozní ZZN Černovice
706 550 provozní ZZN Blovice
706 551 provozní Vagónka Česká Lípa
706 554 neprovozní Topvar Topolčany

...


Ještě doplním, že v těch dobách se v ČKD pro vlečky dělal hojně ještě jeden stroj, označením T211, tzv. prasátko. Velikostně obdobné jako ta Kaluga. Podle dostupného zdroje se jich vyrobilo celkem 824 ks. Později pak dalších 220ks T212 z TS Martin :wink:
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Kaluga

Příspěvekod hank » ned 06 říj, 2019 6:47 am

Adam Buchal: V těch dobách už dávno ne... Výroba lok. T 211.0 skončila v ČKD už v r. 1962, T 212.0 v Martině 1971. Pak už tak malé lokomotivy nebyly až do konce 80. let z tuzemské výroby k dispozici vůbec a proto se dováželo kdeco - z dvounápravových lokomotiv to byly kromě kalug ještě polské zastaly (409Da aka SM04, u nás dnes 706.45) a fabloky (LS150 aka SM03, u nás 706.40) nebo rumunské faury (L18H, ty na úzký rozchod, ale jezdil u nás i nejmíň jeden na normálním rozchodu jako 706.42). No a sotva kolbenka lokomotivy této velikosti vlečkařům zase začala nabízet, tak slavně zkrachovala...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kaluga

Příspěvekod Adam96 » ned 06 říj, 2019 7:22 am

Tak asi jsme se špatně pochopili, "v těch dobách slavného plánování" jsem chápal jako socialismus obecně. Nicméně zmíněná řada T212 se už vyráběla zároveň s výrobou řady 740 (T448), takže na výběr bylo.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 488
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Kaluga

Příspěvekod Radek Strnad » ned 06 říj, 2019 7:59 am

Ale tak to není. Výroba "velkých" prasátek skončila v roce 1971, zatímco první série T448.0 byla vyráběna v letech 1973-74(pouze 24 ks) a druhá 1975-76(60ks). T458.1 se vyráběly začátkem 70-tých let jen na vývoz. Tady nebylo z čeho vybírat. RVHP jasně určilo, která země bude jakou kategorii lokomotiv vyrábět a malé posunovací lokomotivy pro ČSSR měl zajistit dovoz. T448.0 byl jediný tuzemský typ lokomotivy, dostupný pro vlečky. Přitom už na první pohled je vidět, že tahle lokomotiva není na vlečkový provoz stavěná(zbytečně velká, mizerný výhled...). Ti, co chtěli menší lokomotivu, museli buď udržovat mašinky ze 60-tých let (Prasátka(poč. výr. T211.0 už v roce 1957),Rosničky, Karkulky obou řad, Hektory)nebo koupit velkého "Kocoura", pokud nechtěli dovézt něco ze zemí RVHP.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Kaluga

Příspěvekod hank » ned 06 říj, 2019 8:37 am

Ještě doplním Radka Strnada. Ono bylo možno dovážet ze zemí RVHP i větší mašiny - typicky třeba V60 od soudruhů z NDR - které byly nicméně pro vlečkový posun taky mnohem vhodnější než bangle kterékoli série. A v 80. letech, když se ČSD začaly zbavovat rosniček a karkulí, se dalo něco z toho od ČSD občas i vypůjčit. Tam, kde jsem ve 2. polovině 80. let dělal vlečkaře, jsme měli jednu vlastní V60 a jako zálohu jsme si vypůjčovali T 444.1/726 z depa Brno-Maloměřice. Tam by asi prase nestačilo, protože jsme na vlečce mívali denní obrat (nakládky i vykládky dohromady) běžně 20 - 30 vozových jednotek.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kaluga

Příspěvekod Colonel32 » ned 06 říj, 2019 12:40 pm

"Výroba lok. T 211.0 skončila v ČKD už v r. 1962, T 212.0 v Martině 1971. Pak už tak malé lokomotivy nebyly až do konce 80. let z tuzemské výroby k dispozici vůbec"

promiňtě, ale pokud vím, tak T212.1 se v TSM vyráběly 1972-1979...
Colonel32
 
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Kaluga

Příspěvekod Jarda H. » ned 06 říj, 2019 2:22 pm

Myslím, že "Colonel32" má pravdu ! V oficiálních dokladech ČKD z r. 1977 se píše, že "nyní" lokomotivy ř. T212.x vyrábí závod Turčianské strojárně (Martin).

ČKD vyrábělo řadu T211.0, změna koncepce přinesla řadu T212.0 a konstrukční podklady byly předány do TSM. Takže ta výroba neskončila začátkem 70.let ....

Dále třeba ČKD uvádí výrobu T211.0 celkem 840 ks, z toho 184 ks šlo na vývoz - Egypt, Polsko, Turecko, Albánie, Čína, NDR, SSSR, Rumunsko, Bulharsko a exotický Irák a Indie.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Kaluga

Příspěvekod hank » ned 06 říj, 2019 3:17 pm

:(

Máte pravdu oba, na T 212.1 = 703 jsem zapomněl. (Splynuly mi s T 211.1 = 701, což byly rekonstrukce T 211.0 = 700.) Takže skutečně výroba lokomotiv T 212.1 skončila v r. 1979. To ale nic nemění na věci, že dalších 13 let, až do sériové výroby lok. dnešní řady 704 (prototypy označeny pro ČSD 2 ks T 234.0 = 704, pro vlečky 1 ks T 238.0 = 704.5), malé lokomotivy pro vlečky z tuzemska nebyly.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kaluga

Příspěvekod Radek Strnad » ned 06 říj, 2019 7:30 pm

Ony byly ještě T212.0 a jejich výroba v TSM skutečně skončila v roce 1971. Ty jsem myslel já a nedošlo mi, že pak byly ještě T212.1.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1186
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Kaluga

Příspěvekod Trainmaniak » úte 08 říj, 2019 5:24 am

Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1459
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Kaluga

Příspěvekod Colonel32 » ned 03 lis, 2019 9:34 pm

Colonel32
 
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Kaluga

Příspěvekod hank » ned 03 lis, 2019 10:09 pm

No vida. Já to říkám pořád, že líná huba = holý neštěstí. :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Kaluga

Příspěvekod jamik22 » ned 03 lis, 2019 11:29 pm

Hezké, že výrobce zareagoval. Ale současně varuje, že dojde k zhoršení odběru proudu. Tak to raději narvu olovo do kabiny :) Navíc bandáže špiní koleje :(
jamik22
 
Příspěvky: 477
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Kaluga

Příspěvekod Trainmaniak » pon 04 lis, 2019 4:38 am

Ale zároveň výrobce nezapomněl dodat, že i v původním stavu je model v pořádku. :-)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1459
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Kaluga

Příspěvekod hank » pon 04 lis, 2019 6:27 am

Trainmaniak píše:Ale zároveň výrobce nezapomněl dodat, že i v původním stavu je model v pořádku. :-)


Tak to patří k obvyklým projevům firemního folklóru... Hlavně veřejně nepřiznat ztrátu tváře. Nebo glancu, jak svého času říkával Jan Werich. :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků